برای پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی در دنیای پیشرفته امروز خیلی وقت‌ها به‌جای گاز از ماکروفر استفاده می‌شود چراکه به‌وسیله آن بعضی کارها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. خراب شدن مایکروفر و یا درست کار نکردن آن گاهی می‌تواند ما را با مشکل مواجه کند. هرگونه مشکل در ماکروویو مثل نچرخیدن سینی ماکروفر، علل مختلف و گوناگونی دارد. نچرخیدن سینی ماکروفر ازجمله بیشترین ایراداتی است که همواره از متخصصین ما برای تعمیر آن سؤال می‌کنند. در ادامه متن ذیل قصد داریم به عمده‌ترین دلایل نچرخیدن سینی ماکروفر بپردازیم. اگر نکته‌های ذیل را مطالعه کردید و ایراد نچرخیدن سینی مایکروفر شما برطرف نشد، و نیاز به یک نمایندگی معتبر تعمیر ماکروفر داشتید، پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات ماکروفر ال جی، سامسونگ، دوو و… آماده خدمت رسانی به شماست. برای برقراری ارتباط با تیم پین ورک شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل نچرخیدن سینی ماکروفر

علل مختلفی باعث نچرخیدن سینی ماکروفر می‌شوند. از اساسی‌ترین و مهم‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر مایکروفر در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . کوپلار یا همان کوپلینگ (اتصال‌دهنده) ماکروفر

در ماکروفر چرخاندن غذا به‌وسیله سینی گردان انجام می‌شود. عمل چرخیدن سینی بدین منظور صورت می‌گیرد که پخت غذا به‌صورت یکنواخت انجام شود. ولی علاوه بر سینی گردان، ریل، کوپلار و موتور نیز در عمل چرخیدن همکاری می‌کنند. کوپلار در بیشتر ماکروفرها دیده می‌شود. این قطعه پلاستیکی می‌باشد، به شفت موتور متصل شده و بر روی این قطعه، سینی به‌طور کامل قفل می‌شود. کاری که کوپلار یا همان کوپلینگ (اتصال‌دهنده) انجام می‌دهد این است که در زمان گردش موتور محرک با جلوگیری از منتقل شدن صدای موتور و لرزش‌ها به سینی سبب نرم شدن و بدون صدا چرخیدن سینی ماکروفر می‌شود.

  • حال برای اینکه کوپلار را عیب‌یابی کنید باید نسبت به درآوردن حلقهٔ متحرک، سینی و کاور زیر اقدام کنید. اکثر کوپلارها به شفت موتور متصل شده و سه دندانه دارند. زمانی که موتور را باز کردید از شکسته نبودن، ساییده نبودن و وصل شدن درست شفت اطمینان حاصل کنید.

خرابی موتور گردان مایکروفر

 

۲ . موتور گردان ماکروفر

مهم‌ترین علت عدم چرخش سینی ماکروفر، موتور درایو گردان می‌باشد. به‌وسیله کوپلار در ماکروفر هایی که سینی گردان دارند یک موتور به سینی متصل شده است. برای اینکه به موتور برسید باید ابتدا با قطع کردن برق ماکروفر نسبت به درآوردن پنل زیر اقدام کنید. به‌وسیله چندین پیچ در بخش زیری کف ماکروویو موتور محکم شده و چندین سیم هم به آن متصل هستند. گاهی ممکن است موتور نچرخد و یا از آن صدای خردشدگی به گوش برسد که در این صورت باید آن را عوض کنید.

  • شما می‌توانید برای بررسی ترمینال‌های موتور از وسیله‌ای به نام مولتی متر برای چک کردن جریان در موتور استفاده کنید. اگر بررسی کردید و مولتی متر اهمی را نشان نداد احتمالاً موتور دستگاه شما سوخته است و باید آن را عوض کنید. ولی در صورت مشاهده اهم توسط مولتی متر باید ماکروفرتان را در وضعیت روشن بودن دستگاه بررسی کنید. پیشنهاد ما این است که به دلیل حساسیتی که قطعه مذکور دارد، حتماً از یک متخصص کمک بگیرید. برای عوض کردن آن می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک کمک بگیرید. برای اینکه خدمات ما را دریافت کنید شما عزیزان می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۳ . برد الکتریکی ماکروفر

اساساً برد باید آخرین قسمتی باشد که نسبت به بررسی و تعمیر آن برای مشکل عدم چرخش سینی ماکروفر باید اقدام کنید. ابتدا تمامی موارد را بررسی کنید و در آخر به سراغ برد بروید. این بخش دارای حساسیت زیادی می‌باشد. حتماً برای بررسی، تعویض و یا تعمیر آن از یک تکنسین ماهر و مجرب کمک بگیرید. برای انجام این کار می‌توانید از پین ورک کمک بگیرید.

۴ . ریل کمکی زیر سینی ماکروفر

از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث نچرخیدن سینی ماکروفر شود می‌توان به ریل زیر سینی اشاره کرد. کار ریل کمکی زیر سینی ماکروفر، کمک به چرخیدن راحت سینی و حفظ کردن تعادل آن می‌باشد. همواره از خراب نبودن، عدم ساییدگی و شکسته نبودن چرخ و ریل‌های ماکروفر اطمینان حاصل کنید. بدین منظور می‌توانید با درآوردن سینی نسبت به بررسی قطعه‌های مذکور اقدام کنید. اگر موارد فوق در مورد ماکروفر شما صدق کردند برای تعمیر آن باید ریل را عوض کنید. این کار را می‌توانید به کمک متخصصین تیم پین ورک انجام دهید.

کثیف بودن مایکروویو

۵ . مواد غذایی و چربی

همواره سعی کنید داخل ماکروفر خود را تمیز کنید و از باقی نماندن تکه‌های مواد غذایی و چربی در کوپلینگ دستگاه، موتور محرک و دیگر قطعات ماکروفر اطمینان حاصل کنید. زیرا گاهی این چربی و مواد غذایی از چرخیدن سینی ماکروفر جلوگیری کرده و باعث عدم چرخش سینی ماکروفر می‌شوند.

تعرفه و قیمت تعمیر نچرخیدن سینی ماکروفر

در تعرفه و قیمت تعمیر مشکل نچرخیدن سینی ماکروفر، علل گوناگونی مثل‌اینکه قطعه خراب شده چه می‌باشد و یا مشکل دقیقاً از کجا است، تأثیرگذار هستند. شما عزیزان، برای اینکه در این زمینه اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر را کسب کنید، با تکنسین‌های ما در تیم پین ورک می‌توانید در ارتباط باشید تا قیمت دقیق تعمیرات موردنظرتان را به شما اعلام کنند. در این حالت بعد از موافقت طرفین، درخواست خود را می‌توانید تکمیل کنید و وارد مراحل بعدی شوید.

همان‌طور که توضیح داده شد، علل متعددی در مشکل نچرخیدن سینی ماکروفر تأثیرگذار هستند، که ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم، تعمیر مشکل نچرخیدن سینی ماکروفر خود و کار نکردن آن را به افرادی که مجرب و کاربلد هستند محول کنید. بعضی‌اوقات با عوض کردن قطعه یا قطعاتی از دستگاه و حل یک سری مشکل جزئی، ایراد برطرف می‌شود و دیگر نیازی به‌ عوض کردن خود دستگاه نیست پس بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل مشکل خود از یک تعمیرکار کمک گرفته و از هرگونه اقدام به دست بردن به دستگاه و تعمیر درصورتی‌که علم کافی برای آن ندارید و ممکن است باعث خسارات بیشتر شود، جلوگیری کنید.

تعمیر مشکل نچرخیدن سینی ماکروفر خود را به تعمیرکاران ماهر و باتجربه تیم پین ورک بسپارید:

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات ماکروفر می‌باشد که دارای به‌روزترین لوازم، بهترین و کامل‌ترین تجهیزات و همچنین باتجربه‌ترین و ماهرترین متخصصین و تعمیرکاران در انواع تعمیرات ماکروفر مانند مشکل نچرخیدن سینی ماکروفر است. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای برطرف کردن مشکل نچرخیدن سینی ماکروفر خود از تعمیرکاران نمایندگی معتبر تعمیرات ماکروفر تیم متخصص پین ورک کمک بگیرید. پین ورک بخش تعمیر ماکروفر در محل موردنظر را برای شما عزیزان آماده کرده است. شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید با اطمینان خاطر و خیالی آسوده تعمیرات ماکروفر خود را در محل کار، منزل و … موردنظر خود انجام دهید، چراکه روند اجرای کار همواره توسط پشتیبانان تیم ما پیگیری می‌شود. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات و راهکارهای مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.