از عید نوروز گرفته تا جشن های پایان سال مانند شب یلدا و مناسبت هایی مانند ولنتاین یا تولد عزیزانتان، فرصت مناسبی ست برای خرید اینترنتی و سر زدن به سایت ها و فروشگاه هایی که حراج فصلی دارند. اغلب کسانی سراغ خرید اینترنتی و حراج اخر فصل میروند که از فرصت ها خوب استفاده می کنند و در هدیه دادن نیز دست و دلباز اند. شاید این کار به نوعی هوشمندی در خرید باشد و البته پین ورک نکاتی برای این مواقع دارد که بد نیست باهوش ها هم بخوانند:

الف) برنده ی حراج اخر فصل باشید

۱)هیجان زده نشوید

هیجان خرید نداشته باشید

بهترین متخصص با کمترین قیمت

بیشتر کسانی که همواره منتظر حراج اخر فصل و یا حراج های مناسبتی هستند میدانند که بسیاری از خریدهای حراج، کالاهایی هستند که به آنها نیاز نداریم و یا بعدا از ان دلزده می شویم اما تب و تاب و هیجان تخفیف و ارزان بودن باعث می شود از خرید کردن مخصوصا خرید پوشاک، نگذریم. بنابراین نگاهی به کمدتان بیندازید. چیزی را که واقعا نیاز ندارید نخرید !

۲) مدگراها نخرند

اگر اهل مد هستید حراج اخر فصل برای شما فایده ای ندارد. زیرا معمولا لباس هایی تخفیف میخورند که کمتر مد هستند و یا به طور کلی از مد افتاده اند.

۳) چونه بزنید

اگر لباسی را انتخاب کرده اید که دکمه اش افتاده یا زدگی کوچکی دارد یا هر عیبی که به راحتی قابل برطرف کردن است، سعی کنید تخفیف بیشتری بگیرید.

۴)خارج از فصل خرید کنید

خرید خارج فصل

مسلما یک لباس نخی و خنک تابستانی با طرح های شاد و جذاب را در زمستان با قیمت بسیار کمتری میتوانید بخرید. پس شاید بد نباشد در حراجی ها به دنبال اجناس خارج از فصل باشید.

۵) در جریان باشید

برخی حراجی ها واقعا وسوسه کننده اند و ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند. سعی کنید فروشگاه ها و برندهایی که حراج فصلی و حراج مناسبتی دارند را از طریق شبکه های اجتماعی یا دوستانتان بشناسید تا از تخفیف ها جا نمانید.

فروشگاه های تخفیف دار

 

ب) نکات امنیتی در خرید اینترنتی

۱) از سایت های معتبر خرید کنید.

اطمینان حاصل کنید که از یک وب سایت مطمئن برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود استفاده می کنید. در گوشه پایین سمت راست پنجره مرورگر خود به دنبال نشانه ای از قفل (Padlock) باشید و اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت با (https://) آغاز می شود.

۲) نماد اعتماد الکترونیکی سایت های اینترنتی

اینماد سایت های اینترنتی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید از سایت مرجع مشاهده نمایید، نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی است که بدین صورت می توانید به سایت فروشنده اعتماد کنید. وجود نماد اعتماد الکترونیک در هر سایتی نشان می دهد که این سایت از نظر حقوقی مورد ارزیابی قرار گرفته است و در صورت بروز هرگونه مشکل می توان به صورت قانونی اقدام کرده و از سایت موردنظر شکایت نمود. این نماد هر سال باید تمدید شود. بنابراین در اولین اقدام باید به انتهای سایت فروشنده مراجعه نمایید و در صورت مشاهده این نماد، می توانید از تایید قضایی آن سایت مطمئن شوید.

۳) از گذرواژه های طولانی و قوی استفاده کنید

برای امنیت گذرواژه ی خود از حروف بزرگ و کوچک اعداد و نمادها نیز استفاده کنید. سعی کنید از عبارات تکراری و اسان مانند ۱۲۳۴ و یا ترتیبی از  اعداد مشابه مانند ۵۵۵۵۵ استفاده نکنید.

۴) حفاظت از اطلاعات شخصی


خرید اینترنتی با کارت اعتباری
اطلاعاتی از جمله رمزدوم کارت، CVV2 و تاریخ انقضا را نباید در سایت ها ذخیره کنید. حتی اگر در حال وارد کردن این اطلاعات در سایت بانک خود هستید و مرورگر از شما درخواست می‌کند که این اطلاعات را در حافظه‌ی خود ذخیره سازد، هرگز این کار را نکنید چرا که طی مرور زمان نگهداری این اطلاعات در مرورگر دردسرساز خواهد شد. اگر چند کارت اعتباری دارید، از کارتی استفاده کنید که مبلغ کمتری دارد و ترجیحا خیلی از آن استفاده نمی کنید.

۵) درگاه پرداخت مناسب و امنی انتخاب کنید.

یکی از روش های کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ است. در این روش خریدار را به سمت درگاه بانک فرستاده و اطلاعات حساب بانکی فرد را ذخیره و از آن سو استفاده می کنند. وقتی شما تصمیم به خرید گرفته و گزینه پرداخت را انتخاب می کنید به جای درگاه بانک به یک صفحه تقلبی که شبیه درگاه بانک طراحی شده منتقل خواهید شد. پس از اینکه جهت مبلغ اطلاعات کارت بانکی را وارد کردید پرداخت صورت نمیگیرد و در عوض اطلاعات شما ذخیره شده و برای فرد کلاهبردار ارسال می گردد. البته در سایت های دارای نماد اعتبار الکترونیکی چنین اتفاقی رخ نخواهد داد ولی به طور کلی برای جلوگیری از این اتفاق لازم است هنگام ورود به درگاه پرداخت به آدرس درگاه دقت کنید.
در دنیای اینترنت همه چیز بدون مرز و متغیر است اما وجود عبارت https در ابتدای آدرس می تواند تاحدی اطمینان بخش باشد. زیرا به این معنی ست که سایت از لایه ی امن (secure) استفاده کرده است.

۶) گول ارزانی را نخورید !

کلاهبرداری اینترنتی

– فریب ارزانی اجناس را نخورید.
– در مواجهه با افرادی که نمی شناسید و نام و نشان و سایت درستی هم ندارند هزینه ای پرداخت نکنید. هزینه ی خرید و ارسال یک کالا یا پکیج های آموزشی، هزینه برای دورکاری و کسب درآمد در خانه، هزینه ی ارسال جایزه یا هدیه ای که معلوم نیست چگونه نصیب شما شده است.
– به مطالب بیهوده، هرزنامه های ایمیل و تبلیغات سایت ها اهمیت ندهید.
– وارد چت باکس هر سایت ناشناسی نشوید.
– هیچگونه اطلاعاتی را در مرورگرها و سایت ها ذخیره نکنید.
– به راحتی ایمیل و شماره موبایل خود را در سایت های ناشناس ثبت نکنید.

۷) پلیس فتا حواسش به همه چیز هست

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا احتمال کلاهبرداری، اگر فرد آگاه و مطمئنی برای کمک گرفتن نداشتید با پلیس فتا تماس بگیرید و یا به سایت آن مراجعه کنید. کسی از روش های جدید کلاهبرداری خبری ندارد شاید بد نباشد همین الان نگاهی به سایت پلیس سایبری بیندازید تا با فضای کلی آن آشنا باشید.

مجله پین ورک، مجله ی چهار فصل 🙂

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.