پس از پایان یک فصل رنگارنگ، وقت آماده کردن باغ برای زمستان است تا از بهاری زیبا و پرطراوت در باغ خود اطمینان حاصل کنید! در اینجا همه کارهایی که برای آماده‌سازی باغ خود لازم دارید، از تمیز کردن باغچه‌های پرورش گیاهان تا محافظت از درختان و درختچه‌ها عنوان شده است. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی و آماده کردن باغ برای زمستان و گیاهان و گل‌ها می‌پردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب مورد توجه شما واقع شود و از خواندن آن لذت ببرید.

چگونه پرورش گیاهان و آماده کردن باغ برای زمستان

شما می‌توانید از طریق پوشاندن گیاهان خود با ملافه و روتختی‌های قدیمی در شب‌های سرد، این اتفاق اجتناب‌ناپذیر (زمستان) را برای مدتی به تعویق بیندازید، اما طبیعتاً، کاهش نور و سردی دمای هوا در طول روز، رشد گیاهان را متوقف می‌کند.

برای محافظت از باغچه خود از سرمازدگی به نکات زیر توجه کنید.

ریشه برخی از محصولات کشاورزی

(مانند هویج، شلغم، چغندر، شلغم زرد و شقاقل) می‌توانند پس از یخ‌زدگی در باغچه باقی بمانند و بعداً در شرایط مناسب خارج شوند، اما بهتر است قبل از یخ زدن زمین، آن‌ها را از آن خارج کرده و انبار کنید. اگر اجازه دهیم برخی از محصول کشاورزی، به ویژه جعفری، در دمای نزدیک انجماد به مدت ۲ تا ۴ هفته رشد کنند، طعم بهتری پیدا می‌کنند.

سیب‌زمینی‌ها همچنین می‌توانند در زیر خاک بماند، اما بسیار مهم است که آن‌ها را از زمین بیرون آورده و سریعاً از باغ خارج کنید و اجازه ندهید در یک دوره زمانی روی زمین باقی بمانند. بنابراین سیب‌زمینی‌ها را از زمین بیرون آورده و آن‌ها در یک مکان گرم و خشک و دور از نور آفتاب قرار دهید اجازه ندهید پس از برداشت مدت زمان طولانی در مزرعه باقی بمانند. سریعا آن‌ها را به یک مکان گرم و خشک و دور از نور آفتاب منتقل کنید تا فرآیند رسیدن آن‌ها در انبار تکمیل شود. قبل از انبار کردن باید آن‌ها را خشک کنید تا عاری از هر گونه رطوبت باشند.این موضوع حدود دو هفته طول می‌کشد. با دقت خاک‌های قابل مشاهده را از سیب‌زمینی‌ها جدا کنید، اما آن‌ها را نشویید: پوست آن‌ها در فصل زمستان و درون انبار سفت‌تر می‌شود.

سبزیجات برگ­دار مانند کلم کالی و کولارد با اندکی یخ‌زدگی، شیرین‌تر می‌شوند. کلم‌ها و چغندر سوئیسی می‌توانند در برابر یخبندان‌های خفیف مقاومت کنند، اما ممکن است برگ‌های بیرونی آن‌ها آسیب‌دیده یا سفت شوند (قبل از استفاده، برگ‌های آسیب‌دیده را جدا کنید)؛ اما کاهوها نمی‌توانند یخبندان‌ها را تحمل کنند.

گیاهان دیگر مانند گوجه‌فرنگی، کدوسبز، نخودفرنگی، لوبیا و کدوتنبل را باید پس از چیدن، از بین ببرید. می‌توانید این گیاهان را درصورتی‌که عاری از آفت باشند، کمپوست کنید. در صورت وجود آفت، آن‌ها را بسوزانید یا در سطل زباله بیندازید.

برای کسب اطلاع از نکته‌های مخصوص پرورش گیاهان، به راهنمای پرورش گیاهان مراجعه کنید.

زمستان

تمیز کردن باغ و آماده کردن باغ برای زمستان

  • قبل از اینکه زمین خیلی سفت شود، تمام علف‌های هرز و بقایای آن را از بین ببرید و قسمت‌هایی را که حشرات و آفت‌ها می‌توانند در طول زمستان در آنجا بمانند را از بین ببرید. برای آشنایی با روش‌های آمادگی و جلوگیری از بروز شایع‌ترین آفت­ها در باغ خود، کتاب­هایی در خصوص آفات و بیماری‌های گیاهی را مطالعه کنید.
  • به تدریج خاک را شخم بزنید تا حشراتی که در زیر خاک پنهان‌شده‌اند، مشخص شوند، این کار باعث کاهش آفت در بهار و تابستان می‌شود. این کار یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش جمعیت سوسک‌های ژاپنی است که بچه‌هایشان در طول زمستان در زیرزمین زندگی می‌کنند.
  • هنگامی‌که بیشتر خاک باغچه در معرض دید قرار گرفت، یک لایه کمپوست، برگ، کود (در صورت وجود) و آهک (در صورت نیاز) به آن اضافه کنید تا به آرامی وارد خاک شود، این روش مناسبی برای آماده کردن باغ برای زمستان است.
  • گزینه دیگر کاشت محصولات کشاورزی مانند چاودار زمستانی (نوعی گندم) برای بهبود خاک است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقالات ما در این زمینه را در مجله Cover Crops در ایالات‌متحده و کانادا مشاهده کنید.
  • اگر در بعضی از قسمت‌های باغ، به طرز ناامیدکننده‌ای علف‌های هرز روییده است، روی آن‌ها را در فصل زمستان با استفاده از یک لایه پلاستیک سیاه یا مقوا بپوشانید. این کار علف‌های هرز موجود را از بین می‌برد و جوانه‌های جدید را نابود می‌کند.

زمستان

آماده کردن باغ برای زمستان و گیاهان زراعی 

گیاهان که دارای ویژگی­‌های متضادی هستند، در فصل زمستان نیاز به محافظت دارند. بعضی از آن‌ها بسیار مقاوم هستند و به راحتی می‌توانند فصل سرما را تحمل کنند، در حالی که برخی دیگر به کمک بیشتری نیاز دارند:

مریم‌گلی

یک گیاه چندساله است که در بسیاری از مناطق وجود دارد و در زمستان نیاز به مراقبت خاصی ندارد. قبل از اینکه سرما رشدش را متوقف کند، یک یا دوشاخه از آن را جدا کنید تا خشک شود و به‌عنوان چاشنی در جشن شکر گذاری استفاده کنید! (حتماً دستور غذاهای لذیذ بوقلمون با چاشنی مریم‌گلی را امتحان کنید.)

رز ماری

یک گیاه چندساله همیشه‌سبز است که در زمستان و در فضای باز نیاز به محافظت دارد (منطقه ۶) و یا اینکه آن را در گلدان گذاشته و به داخل (منطقه ۵ کاشت منطبق بر سرما بر اساس استاندارد وزارت کشاورزی آمریکا یا سردتر) بیاورید.

آویشن

تقریباً آسیب‌ناپذیر است. یک گیاه چندساله می‌باشد که در پاییز به خواب زمستانی می‌رود، سپس در بهار احیا می‌شود.

جعفری

یک گیاه دوسالانه است، در برابر یخبندان خفیف مقاومت می‌کند. آن را، در منطقه ۵ کاشت منطبق بر سرما بر اساس استاندارد وزارت کشاورزی آمریکا یا سردتر، در شب‌های سرد بپوشانید. دارای یک ریشه عمودی طولانی است و به خوبی نمی‌توان آن را قلمه زد.

تره

یک گیاه چندساله با مقاومت نسبتاً بالا است. بوته‌اش را از زمین خارج کرده و در گلدان قرار دهید، سپس اجازه دهید شاخ و برگ‌ها آن از بین برود و به مدت چند هفته یخ بزند. گلدان را به یک فضای سرپوشیده و در نقطه‌ای آفتاب­گیر و خنک منتقل کنید. با آبیاری مناسب، می‌توانید محصول آن را در طول زمستان برداشت کنید.

ریحان

یک گیاه یک‌ساله و حساس است که در بیشتر مناطق آمریکای شمالی در فضای آزاد نمی‌تواند زنده بماند. آن‌ها را به یک فضای سرپوشیده منتقل کنید تا عمرشان طولانی‌تر شود.

پونه کوهی

یک گیاه چندساله و تا حدودی مقاوم است، اما بهتر است برای محافظت از آن در زمستان از یک لایه مالچ کاهی استفاده کنید.

پیوند وصله‌ای گیاه بری در زمستان

انواع توت‌ها، گیاهان مقاومی هستند، اما در فصل پاییز به هرس و مراقبت نیاز دارند.

در ابتدا تا اواسط پاییز، تمشک‌های تابستانی را هرس کنید، از شش نی قهوه‌ای محکم به ازای هر فوت، برای پیوند وصله‌ای استفاده کنید.

تمشک‌های پاییزی را بی‌رحمانه هرس کنید. پس از اینکه میوه دادند آن‌ها را تکه‌تکه کنید و بر روی زمین بیندازید. بوته‌های جدید در فصل بهار می‌رویند و میوه می‌دهند.

تمشک سیاه را در پاییز بکارید و خاک اطراف آن را به حالت تپه در بیاورید تا دچار سرمازدگی شدید نشود و از زمین خارج نشود.

اکثر انواع مختلف بلوبری مقاوم هستند، اما برای محافظت بیشتر، از یک لایه نازک مالچ در اطراف آن‌ها استفاده کنید.

باغچه‌های توت‌فرنگی را با لایه‌ای از مالچ کاهی بپوشانید.

زمستان

آماده کردن باغ برای زمستان و آماده‌سازی گیاهان علفی و گل‌­ها برای فصل زمستان

  • اگر درختچه‌های گل و گیاهان علفی خود را در فصل پاییز آبیاری کنید. در زمستان بعد، برای این کار از شما تشکر می‌کنند!
  • وقتی زمین به شدت یخ زد، بوته‌های چند ساله را به اندازه ۳ اینچ برش داده و با لایه‌ای ضخیم از مالش برگ یا کاه بپوشانید.
  • اگر قصد دارید یک باغچه گل جدید در بهار بعد تهیه کنید، اکنون آن منطقه را با مالچ یا پلاستیک بزرگی بپوشانید تا از رشد علف‌های هرز هنگام گرم شدن زمین در فصل بهار جلوگیری کند.
  • قبل از بارش برف شدید، گل پاکی‌ساندرا با مالچ برگ‌های سوزنی کاج به عمق چند اینچ بپوشانید.
  • بوته گل­های داوودی را پس از افتادن گل­ها، در گلدان بگذارید و به محلی مناسب منتقل کنید.
  • اگر بر اثر سرمازدگی برگ‌های گل کوکب، گلایول و اختر سیاه شد، با دقت آن‌ها را از خاک بیرون بیاورید و بگذارید چند روز در یک روزنامه بمانند تا خشک شوند. سپس در یک یونولیت حاوی بادام‌زمینی، کود گیاهی زغال‌سنگ نارس یا روزنامه خرد شده بسته‌بندی کنید و در یک مکان تاریک و مرطوب با دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه فارنهایت (۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد) تا فصل بهار نگهداری کنید.

چگونه در زمستان از گل‌های شمعدانی مراقبت کنیم

  • خاستگاه گل‌های شمعدانی، آفریقای جنوبی است و در آنجا به دلیل خشکی بیش‌ازحد زمستان یک دوره خواب زمستانی سه‌ماهه دارند. بنابراین باید آن‌ها را قبل از اینکه بخوابند، به خوبی سیراب کنیم.
  • در گذشته، ما انبارهای خنک و با کف خاکی داشتیم که تاریک و مرطوب بودند. مادران ما خاک اطراف ریشه گل شمعدانی را پاک می‌کردند و آن‌ها را به‌صورت وارونه در بسته‌های مختلف آویزان می‌کردند. در فصل بهار، آن‌ها را برش داده و در گلدان می‌کارند، این کار به‌سادگی انجام می‌شود.
  • اگر در خانه خود جای خنک دارید (در حدود ۵۰ درجه فارنهایت / ۱۰ درجه سانتی‌گراد)، می‌توانید در زمستان از شمعدانی‌های خود در خانه نگهداری کنید، برای این منظور آن‌ها را در گلدان گذاشته و بسیار کم آب بدهید.
  • در فصل بهار، آن‌ها را در جای گرم قرار دهید و به شدت آب دهید. هنگامی‌که شروع به جوانه زدن کردند، آن‌ها را مرتب کرد و به میزان زیادی هرس کنید.
  • بهترین روش نگهداری آن‌ها در گلدان‌های پلاستیکی یا لعاب‌دار با زهکشی مناسب قرار دهند.(شما می‌توانید در طول زمستان، از شمعدانی‌ها مانند گیاهان خانگی در خانه نگهداری کنید و اجازه ندهید به خواب زمستانی بروند، اما آن‌ها را از خوابی که دوست دارند، محروم می‌کنید)

آماده کردن باغ برای زمستان و آماده کردن گل‌های رز 

  • می‌توانید در فصل پاییز به صورت مرتب، به گل‌های رز آب بدهید؛ از کود دادن به آن‌ها، شش هفته قبل از شروع اولین یخبندان فصل پاییز خودداری کنید.
  • بوته‌های آفت‌زده و خشک‌شده را از بین ببرید.
  • بعد از اولین یخبندان تا نقطه‌ای که ساقه به ریشه پیوند می‌خورد را با مالش کمپوست یا برگ بپوشانید.
  • در مناطقی که سرمای شدیدی دارند، گل‌ها رز کم رشد را با یک استوانه محکم از سیم فلزی توری محصور کنید و محفظه آن را با برگ‌های خرد شده، کمپوست، مالچ، تراشه‌های چوب خشک یا برگ‌های سوزنی کاج پر کنید.
  • قبل از اینکه دمای هوا به زیر صفر برسد، با دقت ساقه رزهای بالا رونده و دورگه چای پایین بیاورید و روی زمین بخوابانید و آن‌ها را با شاخه‌های کاج یا مالچ بپوشانید.

زمستان

آماده‌سازی درخت‌ها و درختچه‌ها و آماده کردن باغ برای زمستان

  • از درختان کوچک و درختچه‌ها از طریق احاطه آن‌ها با استوانه‌ای از کاه یا برگ‌های خرد شده و حصار برف در برابر سرمای شدید محافظت کنید.
  • پاییز زمان خوبی برای کاشت درختان و درختچه‌ها است. در اینجا فهرستی از برخی بوته‌های مورد علاقه ما برای کاشت در این زمان از سال ارائه شده است.
  • درختان خود را بررسی کنید. شاخه‌های شکسته را با یک برش دقیق نزدیک به تنه را قطع کنید.
  • اگر قصد دارید یک درخت کریسمس زنده در این فصل بخرید، گودال آن را قبل از اینکه زمین یخ بزند، حفر کنید. خاک مورد نظر خود را در گاراژ یا زیرزمین انبار کنید، در جایی که یخ نزد. تخته‌ای روی گودال قرار دهید و مکان آن را علامت‌گذاری کنید تا در صورت بارش برف، بتوانید آن را پیدا کنید.

کارهایی که باید قبل از زمستان در باغ خود انجام دهید

  • تمام گلدان‌های خود را در فضای باز خالی کنید و آن‌ها را وارونه کنید تا از ترک‌خوردگی آن‌ها در طول زمستان جلوگیری شود.
  • یک سطل را روی نازل شیلنگ و اتصالات آبپاش خود در گاراژ یا محل نگهداری ابزارها، قرار دهید.
  • در یک روز معتدل، همه آب باقی مانده در شیلنگ آبیاری باغ خود را خارج نمایید. سپس آن را صاف‌کرده و در گوشه‌ای بگذارید.
  • در اواخر پاییز، یعنی آخرین زمان رشد چمن‌ها، چمن‌های باغ خود را کوتاه کنید. اگر هنگام بارش برف، چمن‌ها بلند باشند، در فصل بهار، لکه‌های قهوه‌ای روی چمنزار پدیدار می‌شود.
  • برگ‌های افتاده را روی چمن رها نکنید. روی یک ملافه یا نایلون بزرگ بریزید و روی توده کمپوست خود و بر روی لایه نازک مخلوط علف خشک قرار دهید. یا برگ‌ها را با شن کش جمع کنید و به صورت توده دربیاورید سپس ماشین چمن‌زنی را به منظور تهیه مالچ روی آن بکشید؛ و از آن برای پوشش باغچه پیاز و دیگر گیاهان پایا استفاده کنید. در مورد کارهایی که با برگ‌های پاییزی می‌توان انجام داد اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • روی توده کمپوست خود را با یک پلاستیک ضخیم یا چیز دیگری قبل از بارش برف بپوشانید.
  • مخزن سوخت ماشین چمن‌زنی و دیگر تجهیزات خود را خالی کنید. برای یادگیری دیگر نکات نگهداری در زمستان به کتابچه راهنمای آن‌ها مراجعه کنید.
  • ابزارهای خود را تمیز کرده و در کناری بگذارید. بعضی از افراد برای جلوگیری از زنگ‌زدگی، به ابزارهای خود روغن نباتی می‌زنند. روش مراقبت از ابزارهای باغبانی را یاد بگیرید.

فهرست ما با عنوان کارهایی که باید قبل از زمستان در باغ خود انجام دهید» را چک کنید تا مطمئن شوید قبل از شروع زمستان همه کارها را انجام داده‌اید!

زمستان

امیدواریم این نکات به بقا باغ شما در زمستان و شکوفایی در بهار کمک کند! لطفاً توصیه‌های خود را با ما در میان بگذارید و سؤالات خود بپرسید! و اگر روش خاصی برای آماده کردن باغ برای زمستان سراغ دارید به ما نیز اطلاع دهید.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما بررسی منابع و مطالعه عمیق راجع به نحوه آماده کردن باغ برای زمستان است. شما برای کسب اطلاعات بیشتر از راهنمایی افراد خبره و متخصص نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.