یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از هواگیری شوفاژ و رادیاتور ظاهر شود، گرم نشدن و حرارت نداشتن شوفاژ بعد از هواگیری است. علت بروز این مشکل ممکن است به خاطر ایراد در لوله کشی و یا عدم هواگیری مناسب باشد. ما در این مطلب که توسط تعمیرکاران گردآوری شده است به بررسی علل حرارت نداشتن شوفاژ پس از عمل هواگیری می‌پردازیم.

اما اگر خودتان توانایی بررسی دقیق رادیاتور را ندارید و نیاز به کمک تعمیرکار دارید می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج و همچنین راه اندازی و نگهداری موتورخانه کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تعمیر و سرویس پکیج در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل گرم نشدن و حرارت نداشتن شوفاژ

۱ . هوای سرد موجود در رادیاتور

یکی از دلایل حرارت نداشتن شوفاژ پس از هواگیری وجود هوای سرد درون آن می‌باشد که در این شرایط آب گرم نمی‌تواند در آن جریان داشته باشد و سبب گرم نشدن رادیاتور می‌شود.

برای تخلیه این هوای سرد لازم است که دوباره به هواگیری شوفاژ خود بپردازید اگر دانش کافی برای هواگیری شوفاژ و رادیاتور را ندارید، پیشنهاد می شود مطلب هواگیر شوفاژ را مطالعه کنید.

شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک برای بررسی دقیق‌تر و هواگیری کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۲ . وجود فاصله اشتباه بین پکیج و رادیاتور

لازم است که بدانید فاصله بین پکیج و رادیاتور نه باید زیاد دور باشد و نه زیاد نزدیک. اگر رادیاتور شما به پکیج بسیار نزدیک است یا از آن بسیار دور است باید اقدام به تغییر مکان شوفاژها کنید تا شاید مشکل حرارت نداشتن شوفاژ بر طرف شود.

صحیح نبودن اتصالات لوله‌کشی و تاثیر آن بر گرم نشدن رادیاتور

۳ . عدم صحیح بودن اتصالات لوله‌کشی

اگر اتصالات لوله‌کشی شما غلط باشد یا دارای خمیدگی و پیچیدگی بیش از حد باشد ممکن است سبب حرارت نداشتن شوفاژ شود. زیرا این خمیدگی‌ها سبب می‌شود که از فشار آب کاسته شود یا گرمای آب تا رسیدن به شوفاژ در طول مسیر هدر رود.

شما می‌توانید از پین ورک برای تعمیر و اصلاح لوله‌کشی خود کمک بگیرید. برای ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۴ . نصب غلط لوله‌های رفت‌وبرگشت

اگر لوله‌های رفت‌وبرگشت به‌صورت غلط یا برعکس نصب شده باشند در این شرایط آب گرم به طور صحیح منتقل نمی‌شود، پس باید اقدام به اصلاح لوله‌های رفت‌وبرگشت کنید.

۵ . شیرهای خروجی و ورودی به‌صورت نیمه‌باز یا شل هستند

شیرهای رفت‌وبرگشت میزان جریان آب را تنظیم و کنترل می‌کنند. پس اگر این شیرها به‌صورت نیمه‌باز باشند یا طور درست نصب نشده باشند جریان آب به‌درستی منتقل نمی‌شود. شما می‌توانید با بررسی این شیرها به‌آسانی این مشکل را رفع کنید.

شیرهای خروجی و ورودی به‌صورت نیمه‌باز یا شل

۶ . به‌اندازه نبودن میزان ظرفیت حرارتی

از دیگر علل حرارت نداشتن شوفاژ پس از هواگیری این است که امکان دارد ظرفیت گرمایی ساختمان به میزان کافی نباشد. یعنی توان گرمایشی سیستم گرمایی با تعداد شوفاژها و فضای ساختمان تناسب نداشته باشد. اگر این ظرفیت کم باشد گرما به‌اندازه کافی به همه رادیاتورها نمی‌رسد و درنتیجه با مشکل حرارت نداشتن شوفاژ روبه‌رو می‌شوید. برای رفع این مشکل باید میزان توان و ظرفیت سیستم گرمایی ساختمان خود را افزایش بدهید.

۷ . نامناسب بودن ارتفاع شعله

ارتفاع کم فتیله اشتعال سبب می‌شود که آب به میزان کافی گرم نشود پس آب گرم به رادیاتورها نمی‌رسد و سبب حرارت نداشتن شوفاژ می‌شود.

۸ . نامناسب بودن میزان دما

از دلایل اصلی حرارت نداشتن شوفاژ ممکن است کم بودن میزان دمای آب باشد. در این شرایط باید تنظیمات دما و نیز فشار گاز را بررسی کنید تا بتوانید علت مشکل گرم نبودن رادیاتور را بر طرف کنید.

علت افت فشار پکیج

۹ . استهلاک فنر سوپاپ بای پس

این فنر وظیفه انتقال درست گرما و کنترل میزان جریان آب را برعهده دارد. هنگامی‌که این فنر دچار استهلاک شود آب به درست منتقل نمی‌شود و سبب گرم نشدن رادیاتور می‌شود.

۱۰ . وجود مقادیر زیادی رسوب درون مبدل

حتماً می‌دانید که با وجود آب در مسیر لوله‌ها، رادیاتور و مبدل ممکن است مقادیر بسیار زیادی رسوب با گذر زمان در آن‌ها ته‌نشین شود، در نتیجه این رسوبات سبب می‌شود که گرما به طور صحیح منتقل نشود پس باید اقدام به رفع رسوبات موجود در رادیاتور و پکیج کرد.

شما می‌توانید برای رسوب‌گیری و انواع تعمیرات از متخصصان پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات با شماره‌ی ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید.

رسوب گرفتن پکیج

حالت‌ های متفاوت حرارت نداشتن شوفاژ پس از هواگیری شوفاژ

۱ . وجود سرما و نداشتن حرارت همه‌ی شوفاژها در ساختمان

دراین شرایط باید اطمینان حاصل کنید که سیستم حرارت مرکزی موتورخانه یا پکیج در حالت روشن قرار دارد. سپس مطمئن شوید که دما برای فصول سرد به‌درستی تنظیم شده است. همچنین میزان فشار باید بیش از ۵/۱ بار باشد پس پمپ پکیج را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید به ‌درستی کار می‌کند.

در ادامه از باز بودن شیرهای رفت‌وبرگشت اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز تک ‌به ‌تک شوفاژهای ساختمان باید هواگیری شود. اگر مشکل برطرف نشد امکان دارد نقص از فشار گاز وارد شده یا خرابی پکیج باشد که باید از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

۲ . یک عدد یا تعدادی از رادیاتورهای ساختمان حرارت ندارند

در این شرایط ممکن است با حالات مختلفی از حرارت نداشتن شوفاژ روبه‌رو شوید که به‌عنوان‌مثال عبارت‌اند از:

  • حرارت نداشتن نیمه پایینی شوفاژ به علت وجود مقادیر بسیار زیادی رسوبات در لوله‌های رادیاتور می‌باشد. باوجود رسوبات در لوله‌ها قسمت‌های پایین دچار حرارت نداشتن می‌شوند زیرا رسوبات به علت سنگینی در پایین تجمع میابند و در این شرایط برای رفع این مشکل باید لوله‌های رادیاتور را بشویید تا رسوبات آن تخلیه شود.
  • حرارت نداشتن نیمه بالایی رادیاتور به علت وجود هوا در رادیاتور می‌باشد. در این شرایط آب گرم به دلیل وجود هوا نمی‌تواند به قسمت‌های بالایی برود و برای رفع این مشکل لازم است که دوباره عمل هواگیری شوفاژ را انجام دهید.

عیب یابی گرم نشدن رادیاتور توسط متخصصین پین ورک

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید حرارت نداشتن شوفاژ پس از هواگیری شوفاژ می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و در حالات مختلفی اتفاق بیفتد که متخصصان پین ورک در این مطلب به طور کامل به شرح مشکل پرداختیم

در بسیاری از موارد با چند کار ساده خودتان می‌توانید مشکل را در منزل به‌تنهایی برطرف کنید. اما اگر مهارت کافی برای بررسی و حل مشکل گرم نبودن رادیاتور پس از هواگیری را ندارید می‌توانید با متخصصان پین ورک تماس بگیرید. پین ورک با در اختیار داشتن کادری از بهترین تعمیرکاران انواع تعمیرات خانگی آماده خدمت ‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شماست. برای دریافت خدمات بیشتر و ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.