جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال از سری دردسرهایی می‌باشد که همه کسانی که یخچال دارند، ممکن است کم‌وبیش با آن دست‌وپنجه نرم کرده باشند. یقیناً شما هم خواهان یافتن علل نقص جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای راه رفع مشکل جمع شدن آب زیر جامیوه ‌ای هستید. همراه ما تا پایان این مطلب باشید تا متخصصان پین ورک شما را با علل جمع‌ شدن آب در یخچال و راه‌های رفع مشکل آشنا کنند.

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که این علل برای اکثر یخچال‌ها مثل سامسونگ، اسنوا، هیمالیا و…یکسان است ولی بااین‌حال اگر بازهم دچار این اختلال شدید و راهی برای رفع مشکل گردآمدن آب در یخچال نیافتید، می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال برای رفع مشکل خود کمک بگیرید. برای ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تعمیر یخچال فریزر و ساید در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

علل جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال

توجه داشته باشید بیشتر علل ذکر شده برای جمع‌ شدن آب در یخچال برخاسته از نقص‌های فنی در قطعات داخلی دستگاه شما بوده و برای رفع مشکل جمع شدن آب زیر جامیوه ‌ای لازم می‌باشد از تکنسین‌های متخصص و تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

۱ . سالم بودن ظروف درون یخچال را مورد بررسی قرار دهید

تعمیر کاران حرفه‌ای پین ورک از شما درخواست می‌کنند که قبل از هرگونه بررسی قطعات داخلی یخچال، به‌منظور کشف علت جمع‌ شدن آب درجامیوه ‌ای و کف یخچال ابتدا اقلام و مواد غذایی موجود در یخچال را چک کنید. چرا که این احتمال وجود دارد که یکی از علل جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال، نشت آب و مایعات دیگر از شکستگی یک بطری یا ظرف باشد و در این شرایط همه‌ی کاری که باید بکنید برای رفع مشکل جمع شدن آب زیر جامیوه ‌ای ظرف موردنظر را از یخچال خود خارج کنید.

خرابی لاستیک درب یخچال

۲ . از عدم وجود رطوبت و خیسی در یخچال و سالم بودن لاستیک نواری دور درب یخچال اطمینان حاصل کنید

خرابی واشرهای لاستیکی یا نوار پلاستیکی درب یخچال که موجب بازماندن درب یخچال به مدت طولانی می‌شود، باعث مرطوب شدن فضای داخلی یخچال می‌شود. به این صورت که اگر درب یخچال به مدت‌زمان طولانی‌ای بازبماند، هوای گرم بیرون به داخل یخچال وارد می‌شود و این هوای گرم سبب مرطوب شدن و پیدایش قطرات آب می‌شود. در نتیجه، این قطرات آب حاصل از رطوبت توسط دیواره‌های یخچال به سمت جامیوه ‌ای و کف یخچال راه پیدا می‌کنند و می‌تواند باعث جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال شوند.

  • متخصصان پین ورک به شما پیشنهاد می‌کند برای رفع مشکل گردآمدن آب در یخچال، نوار پلاستیکی درب دستگاهتان را تعویض کنید و درصورتی‌که مشکل برطرف نشد با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از متخصصان یخچال پین ورک راهنمایی بخواهید. برای بررسی علت نشت آب از یخچال یا فریزر مقالعه علت نشت آب از یخچال فریزر چیست؟ را از دست ندهید.

۳ . انسداد لوله تخلیه

لوله تخلیه برای انتقال آب جمع شده به ظرف تخلیه و درنهایت تبخیر آب جمع شده ساخته شده است. شما باید ابتدا لوله تخلیه که در انتهای دیوار پشتی یخچال قرار دارد را مورد بررسی قرار دهید. اگر لوله تخلیه به طور غلط نصب شده باشد، یکی از علل جمع‌ شدن آب در یخچال است. با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید تا آن را به طور دقیق چک و در صورت نیاز دوباره آن را نصب کند.

همچنین لازم به ذکر است اگر شما از یخچال‌های مدرن که برفک تولید نمی‌کنند استفاده می‌کنید ممکن است مسیر لوله تخلیه دچار یخ‌زدگی شده باشد که برای رفع این یخ‌زدگی باید آب داغ و جوش را به درون لوله تخلیه بریزید تا مشکل جمع شدن آب زیر جامیوه ‌ای حل شود. در صورت رفع نشدن این اختلال، می‌توان اذعان داشت یخ‌زدگی لوله به علت خرابی قطعات مختلف یخچال از جمله خرابی المنت، سنسور دیفراست، ترموفیوز یا برد الکترونیکی باشد. برای رفع مشکل یخ زدگی یخچال فریزر خود مطلب علت برفک زدن یخچال را مطالعه نمایید.

۴ . جاماندن تکه‌های غذایی در لوله تخلیه

از گیرنکردن مواد غذایی در لوله تخلیه مطمئن شوید. شاید گیرکردن مواد غذایی باعث انسداد لوله تخلیه و جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال شده باشد. برای رفع گرفتگی لوله با مواد غذایی ابتدا مواد را از لوله خارج کنید و سپس با مواد پاک‌کننده آن را تمیز کنید.

جمع شدن آب در ظرف تخلیه یخچال

۵ . ظرف تخلیه را تمیز کنید

همان‌طور که در مطالب قبل گفته شد، ظرف تخلیه مکانی است که آب از لوله تخلیه (چرخه یخ‌زدایی) برای تبخیر می‌رود. اگر در این ظرف، کثیفی وجود داشته باشد می‌تواند از علل جمع‌ شدن آب در یخچال باشد. ظرف تخلیه را تمیز کنید و از آلوده نبودن آن مطمئن شوید تا مشکل جمع شدن آب زیر جامیوه ‌ای برطرف شود. درصورتی‌که نتوانستید مشکل را رفع کنید، شما باید برای تشخیص دقیق‌تر از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید. برای ثبت با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۶ . وجود اختلال در آب‌سردکن یخچال

از دیگر علل جمع‌ شدن آب در کف یخچال و جامیوه ‌ای که می‌توان به آن پرداخت، امکان وجود نقص در قسمت آب‌سردکن است. اگر محفظه آب‌چکان داخل یخچال می‌باشد احتمال دارد که باعث جمع‌ شدن آب در یخچال شود و از طرفی هم ممکن است اشکال از اتصال شیلنگ آب‌سردکن و لوله‌هایی که آب را به داخل محفظه اصلی می‌ریزند، باشد.

  • برای رفع مشکل باید ابتدا از عدم وجود نقص در لوله‌ها مطمئن شوید و همچنین در صورت خرابی آب‌سردکن آن را تعویض کنید. ازآنجاکه تشخیص منبع این اشکال آسان نیست بهتر است برای رفع گردآمدن آب در یخچال و شناسایی منبع آن از تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال کمک بگیرید.

۷ . قرارگرفتن اواپراتور (تبخیرکننده) زیر تکه‌های یخ

گاهی قرارگرفتن تبخیرکننده (اواپراتور) زیر یخ سبب می‌شود یخچال سرد نشود. در واقع زمانی که اواپراتور زیر یخ قرار بگیرد افزایش دما صورت نمی‌گیرد و عمل یخ‌زدایی به طور صحیح انجام نمی‌شود. می‌توان اذعان داشت که یکی دیگر از دلایل جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال، مخفی شدن اواپراتور زیر یخ می‌باشد. برای رفع مشکل گردآمدن آب در یخچال در این مورد بهتر است عملکرد کمپرسور و اواپراتور را بررسی کنید. ترجیحاً برای تشخیص دقیق‌تر از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

جمع‌ شدن آب در فریزر

ممکن است دلایل جمع‌ شدن آب در فریزر با جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال تفاوت داشته باشد که از مهم‌ترین عوامل جمع‌ شدن آب در فریزر می‌توان به بررسی موارد زیر پرداخت:

  • جمع‌ شدن آب در فریزر به علت عملکرد نادرست هیتر
  • اختلال در شیلنگ‌های تصفیه و فیلتر آب
  •  وجود رطوبت در محفظه فریزر

اگر پس از بررسی همه این موارد نتوانستید راه رفع جمع‌ شدن آب در فریزر یا دلایل جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال را پیدا کنید، باید از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

با پین ورک از بهترین تعمیرکاران انواع یخچال بهرمند شوید.

ما در این مطلب که توسط تعمیرکاران پین ورک گردآوری شده است به بررسی دلایل جمع‌ شدن آب در جامیوه ‌ای و کف یخچال و راه‌های رفع مشکل گردآمدن آب در یخچال پرداختیم. جمع‌ شدن آب در یخچال از مشکلاتی است که همه دارندگان یخچال با آن روبه‌رو می‌شوند. اما به یاد داشته باشید که اگر اطلاعات کافی از قطعات الکترونیکی یخچال ندارید و دانش لازم از لوازم برقی را ندارید، ما از شما درخواست می‌کنیم که بررسی این مشکل و رفع مشکل گردآمدن آب در یخچال را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید. شما می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال‌ کمک بگیرید. پین ورک با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شماست. برای دریافت خدمات و ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.