روشن نشدن یخچال و حتی فن‌ها هم در حال کار نیستند، ممکن است به دلیل مشکلی در کنترل سرما یخچال، کلید رساندن برق به فن‌ها و کمپرسور باشد. این مورد را می‌توان به کمک دستگیره‌ای که در صفحه کنترل داخل اکثر یخچال‌ها وجود دارد و از آن برای بالا و پایین بردن دما استفاده می‌شود بررسی کرد. این کنترل یخچال شامل یک تنظیمات خاموش و روشن یخچال است. یخچال را از برق بکشید، پنل جلو را از جعبه کنترل بردارید، کنترل دما را از محفظه آن بیرون آورده و سرپوش آن را بردارید. سپس هنگام چرخاندن دکمه پایین به دمای سردتر، از یک مولتی متر برای بررسی تداوم برق استفاده کنید. هنگام خاموش کردن آن، کلید باید بسته شود. اگر این اتفاق نیفتد، لازم است که کنترل دما یخچال را تعویض کنید. نمایندگی پین ورک، به گرد هم آوردن باتجربه‌ترین متخصصین آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. عیب‌یابی و تعمیر یخچال خود را به متخصصین پین ورک بسپارید. برای دریافت خدمات و رفع مشکل روشن نشدن یخچال خود با ما تماس بگیرید. ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

یخچال‌ها چگونه کار می‌کنند؟

یخچال و فریزر با همان سیستم اولیه تهویه هوا در خانه یا اتومبیل شما کار می‌کند. یک حلقه بسته خنک‌کننده، گرما و رطوبت را از محفظه‌های ذخیره‌سازی داخلی (بیشتر در فریزر) جذب می‌کند و از طریق یک سری سیم‌پیچ عبور می‌کند و گرما را در هوا پخش می‌کند. کمپرسور با تغییر مبرد از حالت گازی به شکل مایع، انتقال حرارت را امکان‌پذیر و قابل تکرار می‌کند. صدایی که شما هنگام روشن شدن یخچال می‌شنوید، صدای موتور کمپرسور است که کمپرسور را کار می‌اندازد.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

چه عواملی باعث روشن نشدن یخچال می‌شود؟

یخچال‌ها همچنین دارای اجزای مختلفی مانند ترموستات، تایمر، کلیدهای اضافه‌بار و فن هستند تا روند خنک‌سازی را تسهیل کرده و همه‌چیز را به‌درستی کار کنند. واحدهای یخ زدایی خودکار شامل بخاری‌هایی هستند که برای جلوگیری از تجمع یخ به‌طور خودکار چرخیده و خاموش می‌شوند. خرابی هر یک از این اجزا یا سیستم‌ها به‌تنهایی ممکن است منجر به کار نکردن یخچال شما شود.

دلایل روشن نشدن یخچال فریزر

دلایل روشن نشدن یخچال

۱ . برد الکترونیکی یخچال

اگر یخچال جدیدتری دارید، کمپرسور، فن‌ها، سیستم یخ زدایی و دما ممکن است تحت اختیار یک صفحه کنترل الکترونیکی باشد. این امر باعث پیچیده‌تر شدن تعمیرات یخچال شما می‌شود، زیرا برد کنترل در تعمیرات یخچال بسیار تعیین‌کننده است و همچنین یک برد کنترل الکترونیکی هزینه‌بر و پیچیده است. و به همین دلیل، قبل از اینکه به این نتیجه برسید که برد کنترل الکترونیکی خراب است، بهتر است که ابتدا سایر دلایل عملکرد ضعیف یخچال را بررسی کنید. بنابراین اگر یخچال و فریزر شما روشن نمی‌شود، بررسی کنید که نه‌تنها برق به کمپرسور منتقل نمی‌شود بلکه به برد کنترل انتقال داده شود. کنترل‌های خارجی را بررسی کنید. یخچال را از برق بکشید و برد کنترل را جهت وجود اتصالات سوخته، خراب شدن فویل یا ایجاد قوس در سیم‌ها بررسی کنید.

۲ . MCB یخچال معیوب

اگر یخچال فریزر روشن نمی‌شود، ابتدا توصیه می‌شود که MCB یخچال (قطع کننده مدار مینیاتوری) را بررسی کنید. معیوب بودن MCB یخچال می‌تواند دلیل اصلی روشن نشدن یخچال باشد. در چنین شرایطی با یک متخصص تعمیر یخچال جهت عیب‌یابی و تعمیر یخچال در محل تماس بگیرید.

۳ . جریان ناکافی برق یخچال

از دلایل اصلی کار نکردن یخچال، جریان ناکافی یا ولتاژ واحد است. جریان و ولتاژ خروجی را با دستگاه مولتی متر و ولتاژ بررسی کنید.

۴ . موتور معیوب یخچال

یکی دیگر از دلایل اصلی کار نکردن یخچال، نقص موتور یخچال است. در بسیاری از موارد، یخچال ناگهان خاموش می‌شود و اگر موتور معیوب باشد، به‌هیچ‌وجه روشن نمی‌شود. در این صورت موتور معمولاً خراب است. در چنین شرایطی، با یک متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید.

تعمیر کمپرسور یخچال

۵ . کمپرسور معیوب یخچال

کمپرسور، قلب واحد یخچال است که وظیفه چرخه خنک‌سازی یخچال را به عهده دارد. اگر یخچال کار نکند، ممکن است کمپرسور یخچال معیوب باشد. کمپرسور موتوری است که مبرد یا خنک‌کننده را فشرده می‌کند و مبرد را از طریق سیم‌پیچ‌های اپراتور و کندانسور به گردش درمی‌آورد. ممکن است مشکلات کمپرسور شما باعث خاموش شدن یخچال شود. تمیز و روان نگه‌داشتن کمپرسور می‌تواند به جلوگیری از مشکل راه‌اندازی و روشن نشدن یخچال کمک کند. (دلایل خرابی کمپرسور یخچال)

۶ . سیم‌پیچ کندانسور آلوده

در پشت یخچال سیم‌پیچ‌های کندانسور وجود دارد که گاز با فشار بالا را در دمای بالا به مایع با فشار بالا تبدیل می‌کنند. در طی این تبدیل، سیم‌پیچ‌های کندانسور گرمای زیادی را از عقب پخش می‌کنند. اگر سیم‌پیچ‌های کندانسور با گردوخاک پوشانده شده باشند، ممکن است گرما به‌درستی پخش نشود و یخچال و فریزر به‌طور مؤثر کار نکند و در روشن شدن آن اختلال به وجود آورد.

۷ . خنک‌کننده ضعیف یخچال

اگر یخچال خنک‌کننده کافی نداشته باشد، ممکن است یخچال روشن نشود یا به‌درستی کار نکند. مایع خنک‌کننده از طریق سیم‌پیچ‌های اپراتور به گردش درمی‌آید و هوای جاری بر روی آن را خنک می‌کند و درنهایت هوای سرد را به قسمت غذا یخچال می‌فرستد. بنابراین وقتی سطح این مبرد ناکافی شود، ممکن است یخچال به‌درستی کار نکند. ما به شما توصیه می‌کنیم برای پر کردن مایع خنک‌کننده با یک متخصص تعمیر یخچال مشورت کنید.

۸ . خازن شروع معیوب

با روشن شدن یخچال، ترموستات سیگنالی را به خازن استارت می‌فرستد تا کمپرسور را فعال کرده و چرخه سردسازی یخچال را شروع کند. اما هنگامی‌که خازن خراب می‌شود، باعث ایجاد چرخه سردسازی نمی‌شود و در بعضی موارد باعث روشن نشدن یخچال می‌شود.

خراب شدت ترموستات یخچال

۹ . ترموستات معیوب

ترموستات معیوب از دلایل اصلی مشکل کار نکردن یخچال است. یک ترموستات معیوب نمی‌تواند سیگنال آغازی را برای شروع به کار خازن منتقل کند و یخچال روشن نمی‌شود. در چنین شرایطی برای تعمیر یخچال با یک متخصص تعمیرات یخچال تماس بگیرید. پین ورک آماده خدمت‌رسانی به شما و عیب‌یابی و تعمیر یخچال شما به بهترین صورت در محل است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگرید. ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

یخچال شما خاموش شده اما چراغ آن هنوز روشن است

اگر چراغ یخچال شما همچنان روشن باشد، حداقل می‌دانید که یخچال در حال شارژ شدن است. چند مورد وجود دارد که می‌توانید قبل از تماس با تعمیرکاران متخصص به‌تنهایی امتحان کنید:

  • تنظیم درجه حرارت فریزر را کم کنید تا ببینید آیا یخچال روشن می‌شود یا خیر. پایین آوردن دما در محفظه یخچال آزمایش خوبی نیست، زیرا بسیاری از یخچال‌ها از طریق دریچه‌های فریزر سرد می‌شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که جریان هوای کافی در اطراف یخچال وجود دارد. شما باید حداقل ۳ اینچ فضای گردش هوا مناسب در پشت و ۱ اینچ در قسمت بالا داشته باشید تا به تخلیه گرما از سیم‌پیچ‌ها کمک کند. فضای کافی نمی‌تواند کمپرسور را بیش‌ازحد گرم کند و باعث خاموش شدن یخچال شود.
  • سیم‌پیچ‌های خارجی را طبق دستورالعمل شرکت سازنده تمیز کنید. این کار همچنین به جلوگیری از گرم شدن بیش‌ازحد یخچال نیز کمک می‌کند.
  • کمپرسور را با خاموش کردن یخچال و حدود ۲ ساعت از خارج از برق و سپس اتصال مجدد آن تست کنید. اگر کمپرسور راه‌اندازی شود، احتمال زیاد باعث گرم شدن بیش‌ازحد آن می‌شود.
  • برای آزمایش بیشتر از این تست‌های تشخیصی، احتمالاً لازم است تا با یک تعمیرکار تماس بگیرید، که ممکن است قسمت‌های زیر را آزمایش کند: محافظ رله و اضافه‌بار کمپرسور، کنترل دما، تایمر یخ زدایی و فن اپراتور.

صدای موتور را می‌شنوید اما یخچال خنک نمی‌شود

اگر به نظر می‌رسد موتور کمپرسور در حال کار است، یا در حال زنگ زدن است یا نوعی صدا ایجاد می‌کند، اما یخچال به‌هیچ‌وجه خنک نمی‌شود، وقت آن است که با یک سرویس کننده حرفه‌ای یخچال تماس بگیرید. حتماً از متخصصی که برای تعمیر یخچال شما به محل می‌آید سؤال کنید که آیا بهتر است قبل از تعمیر یخچال، آن را از برق بکشید یا خیر.

اگر همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسد اما عملکرد خنک‌کننده ضعیف است، موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. در این صورت می‌توانید از کتابچه راهنمای شرکت سازنده یخچال خود کمک بگیرید یا با یک تکنسین تماس بگیرید.

سعی کنید از گرم شدن یخچال به‌وسیله خودتان بیشتر جلوگیری کنید.
صرف‌نظر از مشکل یخچال، می‌توانید با کمتر باز کردن درها، از گرم و فاسدشدن مواد غذایی جلوگیری کنید. هر ثانیه باز شدن درها باعث افزایش درجه حرارت در یخچال و فریزر می‌شود.

تعمیر یخچال ساید یا دو قلوی خود را به پین ورک بسپارید:

به‌طورکلی، مشکلات یخچال و فریزر ممکن است به عیب‌یابی دقیقی نیاز داشته باشد، اما در اینجا ما به علل احتمالی پرداختیم که به‌سادگی قابل‌حل هستند. موارد ذکرشده، برخی از دلایل عمده روشن نشدن یخچال و کار نکردن است اما دلایل دیگری نیز می‌تواند وجود داشته باشد که به معیوب شدن یخچال شما کمک کند. امروزه بهترین متخصصان تعمیر یخچال در دسترس شما هستند تا یخچال، سامسونگ، الکترواستیل، جنرال الکتریک و… شما را به بهترین صورت عیب‌یابی کنند و قسمت معیوب آن را تعمیر یا تعویض کنند. مطالب بالا توسط متخصصین پین ورک آماده‌شده است تا برای عیب‌یابی و رفع مشکل یخچال به شما عزیزان کمک کند. برای دریافت خدمات با ما تماس حاصل فرمایید. ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.