روش‌های زیادی برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌توانید خودتان در خانه انجام دهید و سایر موارد باید توسط یک متخصص انجام شود. اگر به دنبال یک روش طبیعی‌تر برای رفع موهای زائد بدن توسط خودتان هستید، چند روش وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. در بسیاری از آن‌ها از مواد شیمیایی قوی استفاده می‌شود، اما برخی هنوز هم کمی دردناک هستند. پس هنگام به کارگیری هر یک از این روش‌ها مراقب خود باشید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی رفع موهای زائد بدن به همراه تصاویر می‌پردازیم و تمامی مراحل مربوط به مو زدایی بدن را به شما آموزش می‌دهیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

روش‌های طبیعی حذف موهای بدن

موهای بدن

روش اول | یک تیغ مناسب خریداری کنید

بیشتر تیغ‌ها دارای یک نوار رطوبت یا روان کننده اضافی هستند. این نوارها با مواد شیمیایی و اجزای دیگری پر می‌شوند، بله، تیغ‌ها هم اجزای خود را دارند! با این وجود، می‌توانید تیغ‌های ساخته شده از مواد طبیعی پیدا کنید. به دنبال تیغی باشید که نوار رطوبت نداشته نباشد. یک گزینه جایگزین، خرید تیغ‌هایی است که دارای نوار رطوبت هستند و قابلیت جدا کردن این نوارها از روی تیغ هم وجود دارد.

یک کرم یا ژل اصلاح کننده طبیعی خریداری کنید

برندهای فروشگاهی رایج برای کرم و ژل اصلاح مملو از مواد شیمیایی و سمی است. به دنبال یک برند طبیعی‌تر باشید، یا خودتان آن را بسازید. برندهای مانند Bronner’s، Garden of Eve و Kiss My Face به دلیل استفاده از مواد طبیعی‌تر در ساخت محصولات اصلاح خود شناخته‌شده‌اند. برای درست کردن یک کرم اصلاح خانگی، به‌راحتی می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن‌های روان کننده دیگر مانند روغن بادام شیرین یا روغن کنجد استفاده کنید. همچنین می‌توانید ترکیبات دست‌ساز دیگری را نیز بررسی کنید.

قسمت‌های را که می‌خواهید اصلاح کنید مرطوب کنید

قسمت‌هایی که زنان و مردان معمولاً برای بعضی از قسمت‌های بدن خود به رفع موهای زائد بدن می‌پردازند: زنان معمولاً پاها، زیر بغل و بیکینی خود را اصلاح می‌کنند. همچنین برخی از زنان بازوهای خود را هم اصلاح می‌کنند. مردان معمولاً ریش، سبیل و سینه خود را اصلاح می‌کنند. در برخی از گزارش‌ها افراد را از اصلاح بعضی از قسمت‌های خاص بدن، مانند بازوها منع کرده‌اند، به دلیل اینکه باعث رشد مجدد موها به صورت سریع‌تر و ضخیم‌تر می‌شوند. با این حال، دانشمندان ثابت کردند که این موضوع واقعیت ندارد.

کرم یا ژل اصلاح را روی محلی که باید اصلاح شود بمالید

یک لایه نازک از محصول اصلاح را بر روی قسمتی از بدن که می‌خواهید اصلاح شود، پخش کنید. مطمئن شوید، مقدار آن برای محافظت از پوست شما در برابر خراش و بریدگی کافی است، به خصوص اگر تیغ شما دارای نوار رطوبت نیست.

قسمت مورد نظر را با دقت اصلاح کنید

تیغ خود را در یک حرکت طولانی روی قسمتی از بدن که می‌خواهید اصلاح کنید، بکشید. این کار را بارها و بارها ادامه دهید تا زمانی که همه آن اصلاح شود. برای اینکه اصلاح روان و تمیزی در همه قسمت‌های آن داشته باشید، مرتباً، تیغ خود را از موهای اصلاح شده و مواد اصلاح اضافی شست‌وشو دهید.

برای انجام آن وقت بگذارید و به آرامی پیش روید. هر وقت با عجله این کار را انجام دهید احتمال بیشتری برای ایجاد خراش یا بریدگی روی قوزک و زانوها، به دلیل عدم وجود دقت کافی در اصلاح آن‌ها، وجود دارد.

پوست خود را بشویید و بررسی کنید که هیچ نقطه‌ای فراموش نشده باشد

هنگامی که تمام قسمت‌های ناحیه مورد نظر خود را اصلاح کردید، آن را شست‌وشو داده و بر روی نقاط فراموش‌شده، کمی کرم یا ژل اصلاح قرار داده و با دقت تیغ خود را روی آن‌ها بکشید.

تیغ خود را تمیز کنید. بعد از تراشیدن، تیغ خود را با آب گرم بشویید

ضمناً هر دو طرف تیغ را با یک برس تمیز کنید تا همه کرم یا ژل اصلاح و موها از روی آن پاک شود. این کار باعث می‌شود تا تیغ شما تمیزتر و تیزتر شود.

روش ۲| استفاده از موم شکر برای رفع موهای زائد بدن

موهای بدن

مواد لازم برای تهیه موم شکر

این روش یک نوع اپیلاسیون با مواد طبیعی است که توسط خود شما انجام می‌شود؛ و بسیار ارزان‌تر از مراجعه به سالن و انجام آن به صورت حرفه‌ای برای رفع موهای زائد بدن  است.

  • آب‌لیمو (۲ قاشق غذاخوری)
  • شکر خام (۱ فنجان)
  • آب (۲ قاشق غذاخوری)
  • پودر نشاسته ذرت یا گیاه آروروت که اصلاح ژنتیکی نشده باشند

پس از تهیه مواد اولیه، به موادی نیاز دارید که به انجام این کار کمک کند. همچنین به موادی نیاز دارید تا بتوانید اپیلاسیون را خودتان انجام دهید.

  • قابلمه متوسط برای پخت‌وپز
  • کاسه استیل ضدزنگ
  • نوارهای پارچه‌ای ۱۲ x 6 اینچ

آب‌لیمو، شکر و آب را در یک قابلمه روی اجاق‌گاز قرار دهید. این مخلوط را هم بزنید و بعد به آرامی به جوش بیاورید. سپس، حرارت زیر آن را کم کنید و مخلوط را هم بزنید تا رنگ آن طلایی و یک­دست شود. این مخلوط را به کاسه استیل ضدزنگ منتقل کنید و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود. ممکن است پس از خنک شدن، رنگ آن تیره‌تر شود.

ناحیه موردنظر برای اپیلاسیون را بشویید

در زمانی که موم در حال خنک شدن است، باید قسمت‌های مورد نظر بدن برای اپیلاسیون را آماده کنید. قسمت مورد نظر را بشویید و لایه‌برداری کنید، این کار به از بین بردن سلول‌های مرده پوست قبل از اپیلاسیون کمک می‌کند. وقتی کارتان تمام شد، بدن خود را خشک کنید.

قسمت‌هایی از بدن مانند پاها و بازوها را خودتان می‌توانید اپیلاسیون کنید. اپیلاسیون ناحیه بیکینی، زیر بغل و قسمت‌های صورت به دلیل حساس بودن آن‌ها توصیه نمی‌شود. برای اپیلاسیون به یک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید، یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان می‌تواند اپیلاسیون پشت یا قفسه سینه شما را در خانه انجام دهد.

پودر نشاسته ذرت یا گیاه آروروت را روی قسمت مورد نظر بریزید تا به موم تبدیل شود

 شما به پودر زیادی احتیاج ندارید. فقط یک لایه نازک کافی است. این کار به برداشتن موم کمک می‌کند.

موم شکر را در دست خود جمع کنید

تقریباً به اندازه یک توپ پینگ‌پنگ موم را ورز دهید تا صاف شود و سپس آن را روی قسمت مور نظر خود قرار دهید. همان‌طور که آن را پخش می‌کنید، همیشه در راستای رشد موهای خود حرکت کنید. شما نباید آن را در خلاف حرکت رشد مو اعمال کنید.

نوار پارچه‌ای را روی موم فشار دهید

نوار پارچه را روی قسمتی که موم وجود دارد، قرار دهید و آن را فشار دهید. شما باید مقداری صبر کنید تا موم هم دمای بدن شما شود، سپس آن را بردارید.

نوار پارچه‌ای را در خلاف جهت رشد موها بکشید

وقتی موم هم دمای بدن شما شد، خیلی سریع آن را در خلاف جهت رشد موهای خود بکشید. شما باید این کار را سریع انجام دهید، زیرا انجام این کار به آرامی دردناک‌تر خواهد بود و احتمالاً همه موها از بین نمی‌رود.

با استفاده از موم شکر این کار را تکرار کنید، بگذارید موم خنک شود و سپس آن را بردارید

 تا زمانی که کل ناحیه مورد نظر شما پاک نشده است، به این کار ادامه دهید.

موم شکر باقی‌مانده را بشویید و سپس آن ناحیه را مرطوب کنید

هنگام اپیلاسیون، به آرامی قسمت‌هایی از موم که به بدن شما گیرکرده‌اند را بشویید. سپس آن را مرطوب کنید. روغن جوجوبا و انگور گزینه‌های مناسبی برای مرطوب کردن و کاهش قرمزی هستند.

قسمت‌های فراموش شده را، پس از گذشت چند روز، دوباره اپیلاسیون کنید

شما نباید قسمت‌های فراموش شده یک ناحیه را بلافاصله اپیلاسیون کنید، زیرا پوست شما بیش از حد تحریک می‌شود. اگر قسمت‌های بزرگی را فراموش کرده‌اید، باید چند روز صبر کنید و بعد این روش را تکرار کنید.

 

روش ۳ | استفاده از خمیر زردچوبه

موهای بدن

تهیه مواد لازم برای خمیر  زردچوبه

این یک روش خانگی بسیار ساده است که به رفع موهای زائد بدن شما کمک می‌کند و فقط به چند ماده نیاز دارید:

پودر زردچوبه

آب، گلاب یا شیر

پودر زردچوبه را با مایع مخلوط کنید تا خمیر درست شود

باید این خمیر تمام موهای قسمتی که می‌خواهید اپیلاسیون کنید را پوشش دهد، بنابراین مقدار کافی از هر کدام را ترکیب کنید تا اینکه خمیر کافی برای پوشاندن آن ناحیه داشته باشید.

می‌توانید از هر یک از مایعات ذکرشده در مرحله ۱ استفاده کنید، اما فقط یکی از آن‌ها را به کار بگیرید.

به خاطر داشته باشید که این خمیر برای مقدار کمی مو یا موهای خیلی ریز مناسب است. پس بهتر است در قسمت‌های از صورت مانند لب فوقانی استفاده شود.

خمیر را به محلی که می‌خواهید موهای آن را از بین ببرید بمالید

خمیر زردچوبه را به آرامی روی آن قسمت پخش کرده و بگذارید خشک شود. می‌توانید آن را به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه یا تا زمانی که کاملاً خشک شود، بگذارید.

خمیر را با آب گرم بشویید

وقتی خمیر کاملاً خشک شد، آن را با آب گرم بشویید. سپس آن ناحیه را با یک حوله تمیز خشک کنید.

این روند را به طور مرتب تکرار کنید تا موها از بین بروند

 یک بار استفاده از خمیر باعث رفع کلیه موها نمی‌شود. شما باید این کار را برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود، مرتباً، مثلاً به طور روزانه تکرار کنید.

 

روش ۴ | استفاده از مخلوط پاپایا برای رفع موهای زائد بدن

موهای بدن

مواد لازم جهت تهیه مخلوط پاپایا

این روش با پودر یا خمیر پاپایا شروع می‌شود و از چندین ماده طبیعی دیگر نیز برای رفع موهای زائد بدن به روش طبیعی استفاده می‌کند:

پودر پاپایا (¼ قاشق غذاخوری) یا خمیر پاپایا (۱ قاشق غذاخوری که از طریق برش و خرد کردن تکه‌های کوچک پاپایا درست می‌شود)

پودر زردچوبه (¼ قاشق غذاخوری)

آرد نخودچی (¼ قاشق غذاخوری)

ژل آلوئه ورا (۴ قاشق غذاخوری)

روغن خردل (۲ قاشق غذاخوری)

اسانس، با رایحه دلخواه (۲ قطره)

تمام مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید

هنگام ترکیب کردن مواد، باید یک خمیر ضخیم درست کنید.

خمیر را به محلی که می‌خواهید موهای آن را از بین ببرید بمالید

خمیر را به آرامی روی ناحیه مورد نظر و در جهت خلاف رشد موها پخش کنید.

بگذارید خمیر به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه یا تا زمانی که کامل خشک شود، باقی بماند

پس از آنکه کاملاً خشک شد، می‌توانید یک پارچه تمیز و خشک بردارید و آن را در جهت خلاف جهت رشد موها پاک کنید. این کار را تا زمانی که همه خمیر پاک شود، ادامه دهید.

قسمت مربوطه را با آب بشویید و سپس آن را خشک کنید

این کار به از بین بردن آخرین بقایای خمیر کمک کرده و پوست شما را مرطوب می‌کند.

آن قسمت را مرطوب کنید

برای مرطوب کردن می‌توانید از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، جوجوبا یا انگور استفاده کنید. روغن را به آرامی روی محلی که خمیر قرار داده‌اید، بمالید.

این روند را ۴-۳ بار در هفته و به مدت حدود سه ماه تکرار کنید

به منظور از بین بردن تمام موها، شما باید به طور مرتب، هفته‌ای چند بار و به مدت سه ماه تکرار کنید.

موهای بدن

 

روش ۵ | استفاده از سنگ‌ پا

موهای بدن

یک سنگ‌ پا تهیه کنید

سنگ‌ پا یک ابزار زیبایی است که می‌توانید آن را در بخش زیبایی فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها پیدا کنید. این احتمال وجود دارد که در نزدیکی مواد شستشو بدن و لیف‌ها یا اسفنج‌های بدن باشد.

پوست خود را لایه‌برداری کنید

اگر می‌خواهید برای رفع موهای زائد بدن خود، از سنگ‌پا استفاده کنید، لایه‌برداری از پوست، با از بین بردن سلول‌های مرده و نرم کردن پوست به حذف راحت‌تر موها کمک می‌کند. مواظب باشید این کار را در جایی انجام دهید که می‌خواهید موهای آن را با سنگ‌پا از بین برود.

سنگ‌پا را روی خط رویش موها قرار دهید

به جای اینکه از جای دیگری شروع کنید، از محل خط رویش موها در قسمتی که می‌خواهید موهای آن را حذف کنید، شروع کنید.

سنگ‌پا را با حرکت‌های کوچک و دایره‌ای شکل مالش دهید

موهای خود را با فشار ملایم بردارید پس از حذف کامل موهای هر ناحیه، به قسمت بعدی بروید و این کار از تکرار کنید. این روند را برای همه قسمت‌های موردنظر خود، ادامه دهید.

بدن خود را با آب بشویید

این کار به از بین رفتن موهای سست شده و سلول‌های مرده پوست که توسط سنگ کف پا جداشده‌اند کمک خواهد کرد.

روی پوست خود مرطوب‌کننده بمالید

از مرطوب کننده‌های طبیعی مانند جوجوبا یا روغن نارگیل می‌توانید استفاده کنید. آن‌ها پوست را مرطوب می‌کنند و به کاهش سوزش ناشی از سنگ کف پا کمک می‌کنند.

پس از استفاده، سنگ‌پا را تمیز کنید

از آب صابون و یک برس ناخن برای تمیز کردن سنگ‌پا از مو و سلول‌های مرده پوست استفاده کنید. این کار باعث حفظ کارایی آن می‌شود.

این روند را در حدود سه روز تکرار کنید

این روش فقط برای چند روز موها را از بین می‌برد، دقیقاً مثل اصلاح. می‌توانید این کار را هر چند روز یک‌بار تکرار کنید تا پوست شما صاف و بدون مو شود

موهای بدن

 


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما مداومت در استفاده از یکی از روش‌های بالا برای رفع موهای زائد بدن است. زیرا پس از استفاده چندباره از این روش، موهای بدن سست می‌شوند و مقاومت خود را از دست می‌دهند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.