تمیز نگه داشتن دیوار و کاغذ دیواری و از بین بردن لکه هایی که به دلایل مختلف، طی مرور زمان روی آن ها ایجاد می شود، یکی از دغدغه های همیشگی خانم های خانه دار است. ممکن است بسیاری از لکه ها به دلیل قدیمی شدن، وسیع بودن، عمیق بودن یا نوع لکه هیچ گاه به طور کامل تمیز نشوند پس تا وقتی لکه ها هنوز تازه هستند آنها را پاک کنیم تا ماندگار نشوند.

برای مثال از بین بردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری کار چندان سختی نیست و اگر قبل از تثبیت شدن لکه آن را تمیز کنید، هیچ اثری از رنگ میوه روی کاغذ دیواری نخواهید دید. علاوه بر سرعت عمل روش پاک کردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری هم مهم است. همراهان همیشگی پین ورک می توانند لکه های میوه و آبمیوه را به سادگی تمیز کنند. البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

از بین بردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری

از بین بردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری راحت

برخی از میوه ها مثل آلبالو لکه های قرمز رنگی برجای می گذارند که اگر سریعا آن ها را تمیز نکنیم ممکن است برای همیشه ماندگار شوند. در چنین مواردی برای از بین بردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری از سرکه سفید کمک بگیرید. یک تکه پنبه یا یک دستمال حوله ای را با سرکه سفید خیس کنید و از آن برای پاک کردن لکه میوه روی کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر لکه هنوز خیس باشد احتمالا با این روش کاملا از بین خواهد رفت. در آخر با آب کاغذ دیواری را تمیز کنید و اگر لازم بود با دستمال آن را خشک کنید.

پاک کردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری

اگر به صورت تصادفی مقداری آب میوه روی کاغذ دیواری ریخت، ابتدا به سرعت آب اضافی را خشک کنید. با این کار علاوه بر آنکه از ایجاد لکه در بسیاری از قسمت های کاغذ دیواری جلوگیری خواهید کرد، مانع باز شدن چسب کاغذ دیواری و از ریخت افتادن آن نیز می شوید. سپس برای از بین بردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری مقداری مایع شوینده ملایم لباس را بدون آنکه با آب رقیق شود، توسط تکه ای اسفنج روی لکه ها بکشید و آن ها را پاک کنید. پس از تمیز کردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری، با یک دستمال و مقداری آب، مواد شوینده را از روی کاغذ دیواری پاک کنید و آن را خشک نمایید.

حذف لکه های قدیمی آبمیوه از روی کاغذ دیواری

حذف لکه های قدیمی آبمیوه از روی کاغذ دیواری

ممکن است بعضی از لکه های قدیمی میوه روی کاغذ دیواری جا خشک کنند و با روش های معمولی تمیز نشوند. در این صورت برای از بین بردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری یک پیمانه الکل سفید را با یک پیمانه آب ترکیب کرده و با اسفنج روی لکه بکشید تا آن را کاملا محو کند. توجه داشته باشید که امکان دارد الکل روی رنگ کاغذ دیواری تاثیر بگذارد. بهتر است روی یک قسمت کوچکی از کاغذ دیواری الکل سفید را تست کنید.

از بین بردن لکه آبمیوه از روی کاغذ دیواری وقتی هنوز خیس است بسیار ساده تر از لکه های قدیمی است. اگر در پروسه‌ی از بین بردن لکه میوه از روی کاغذ دیواری مشکل داشتید، پین‌ورک آماده‌ی خدمت رسانی به شماست. 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.