لاک ناخن یکی از محبوب ترین انواع لوازم آرایش خانم ها است و طرفداران زیادی در سنین مختلف دارد. اما همین لاک ناخن دوست داشتنی می تواند لکه های پررنگ، زبر و سرسختی روی وسایل مختلف مانند تشک، کاغذ دیواری، فرش، لباس، مبل و… به جا بگذارد. خوشبختانه برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل چند روش ساده وجود دارد. پس اگر لکه ای از جنس لاک روی مبل دیده اید، دست به کار شوید و با یکی از روش های زیر آن را پاک کنید.

ترکیب سرکه و مرکبات برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل

بهتر است در قدم اول برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل، مواد طبیعی استفاده شود تا کمترین آسیبی به پارچه مبل نرسد. شاید تعجب کنید اما سرکه توانایی پاک کردن لاک ناخن از روی مبل را دارد و با افزودن مقداری آب لیمو ترش یا آب پرتقال به آن، اثر پاک کنندگی سرکه را دو برابر کنید.

مبل شویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

تکه ای اسفنج یا پنبه را در این محلول پاک کننده خانگی قرار دهید و پس از مرطوب شدن، آن را روی لکه لاک بگذارید. پس از چند دقیقه لکه را بررسی کنید و اگر هنوز به طور کامل محو نشده بود این کار را مجددا تکرار نمایید. پس از پاک شدن لکه با آب گرم و دستمال، محلول سرکه را از روی مبل پاک کنید.

استفاده از آب اکسیژنه برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل

از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل سریع

آب اکسیژنه که آن را با نام هیدروژن پراکسید نیز می شناسند، یک لکه بر عالی برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی مبل است. اما این ماده با هر پارچه ای سازگار نیست و ممکن است رنگ اصلی مبل را هم کمرنگ کند. برای همین قبل از شروع به لکه بری، ابتدا مقداری آب اکسیژنه روی حوله تمیزی بریزید و آن را روی پارچه پشت مبل یا جایی که دیده نمی شود بمالید. اگر پس از چند دقیقه تغییری در رنگ مبل ایجاد نشد، با دستمال آغشته به هیدروژن پراکسید روی لکه ضربه بزنید تا لاک ناخن کاملا از روی مبل پاک شود. سپس با دستمال مرطوب آب اکسیژنه را از روی مبل تمیز کنید. در این مطلب راه های از بین بردن لکه قهوه از روی مبل آموزش داده شده که می تواند مفیدباشد.

از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل با پدهای آماده

از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل با پدهای آماده

حتما می دانید که راحت ترین و سریع ترین شیوه پاک کردن لاک ناخن، استفاده از انواع لاک پاک کن ها است. اما شاید ندانید که لاک پاک کن های موجود در بازار به دو دسته استون دار و بدون استون تقسیم می شوند. برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل باید از پدهای لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید. زیرا امکان دارد استون به رنگ پارچه مبل آسیب بزند. برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی مبل با لاک پاک کن های بدون استون، یک پد را از بسته خارج کنید و آن را به صورت ضربه ای روی لکه بزنید. این کار را آنقدر تکرار کنید که تمام لکه لاک از روی مبل پاک شود. سپس جای لکه را با دستمال مرطوب و آب ولرم کاملا تمیز کنید.

آیا راه های دیگری برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی مبل می شناسید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    ؟ 19-02-2020

    همشون دروغه مسخره ها من خودم کاره دیگه ای انجام دادم مبل خونمون لاکی شده بود من یه عالمه روش رفتم ولی هیچ فایده ای نداشت خودلاک پاک کنو زدم رفت

      افسانه رجب پور 23-02-2020

      سلام دوست عزیز. همه این روش‌ها امتحان شده و جواب میده. متاسفم که شما جواب نگرفتید.

    ؟ 19-02-2020

    همه روش هایی که اینجا نوشته شده الکیه .من یه عالمه روش رفتم ولی هیچ کدوم فایده نداشت. مبل خونمون لاکی شده بود همون لاک پاکن روزدم خوب شد.?

    مبیناکمالی 13-03-2020

    مطالب مفیدی بود

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      سپاس از نظر لطفتون?

    ارغوان 03-07-2020

    من اینارو خوندم ولی به دردم نخورد مامانم هم اگه ببینه منو میزنه😭😭😭😭لطفا کمک کنید

      الهام 15-09-2020

      الهی عزیزم اگه رد لاک خیلی مونده با یدونه قیچی یاناخن گیر خیلی ظرررریف اون خشکی هارو ببر بعد از استون بزن به پنبه وبصورت ضربه ای بزن رومبل یافرش