بسیاری از لوازم منزل مانند کابینت های آشپزخانه، میز ناهارخوری، دسته مبل ها و… از چوب تهیه می شوند. این وسایل معمولا بسیار گران قیمت هستند و باید تا حد ممکن از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کرد و آن ها را از خراشیدگی، لب پر شدن و انواع لکه ها در امان نگه داشت. اما وسایلی مانند میز ناهارخوری دائما در معرض لکه های مختلف به خصوص لکه روغن هستند و در صورتی که به آن ها رسیدگی نشود، عمر کوتاهی خواهند داشت. در مقالات گذشته پین ورک در مورد شیوه های از بین بردن لکه جوهر از روی چوب صحبت شد. در این مقاله راه های از بین بردن لکه روغن از روی چوب را بررسی می کنیم.

از بین بردن لکه روغن از روی چوب با واکس خانگی

از بین بردن لکه روغن از روی چوب با واکس خانگی

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

یک راه ساده برای از بین بردن لکه روغن از روی چوب و بسیاری دیگر از لکه های سرسخت، تهیه یک واکس خانگی ساده است که حتی می تواند خراش های روی سطوح چوبی را نیز کمرنگ کرده یا از بین ببرد! برای تهیه این واکس آب نصف لیموترش را با نصف لیوان روغن زیتون به خوبی ترکیب کنید. محلول بدست آمده را با یک دستمال تمیز روی لوازم چوبی بکشید تا هر نوع لکه ای را پاک کند و به وسایل چوبی منزلتان جلایی دوباره ببخشد.

از بین بردن لکه روغن از روی چوب بوسیله جوش شیرین

از بین بردن لکه روغن از روی چوب بوسیله جوش شیرین

جوش شیرین همه کاره که برای تمیز کردن انواع متفاوتی از لکه ها کاربرد دارد، می تواند در از بین بردن لکه روغن از روی چوب هم مفید باشد. روش پاک کردن لکه روغن از روی چوب با جوش شیرین اندکی زمان بر است ولی ارزش امتحان کردن را دارد. ابتدا  روی لکه آنقدر جوش شیرین بریزید که کاملا روی لکه و اطراف آن را بپوشاند. سپس آن را به مدت دوازده ساعت یا بیشتر به حال خود رها کنید تا تمام لکه روغن توسط جوش شیرین جذب شود. در آخر جوش شیرین را از روی چوب پاک کنید. اگر هنوز هم اثر لکه دیده می شود، این کار را یک بار دیگر انجام دهید. معمولا همان بار اول لکه روغن تمیز می شود.

گرم کردن برای از بین بردن لکه روغن از روی چوب

گرم کردن برای از بین بردن لکه روغن از روی چوب

حتما می دانید که گرما روغن را روان می کند. پس می توان از این خاصیت برای از بین بردن لکه روغن از روی چوب استفاده کرد. ابتدا پارچه ای تمیز روی وسیله چوبی و قسمت لک شده آن بندازید و سپس با یک اتوی گرم روی آن بکشید تا تمام لکه به پارچه بچسبد و از روی چوب پاک شود. هنگام انجام این روش تمیز کردن لکه روغن از روی چوب دو نکته مهم را در نظر داشته باشید. اول آنکه اتو باید گرم باشد اما نباید داغ باشد. چون ممکن است چوب زیر پارچه را خراب کند. دومین نکته این است که حتما بخار اتو را خاموش کنید. زیرا رطوبت چوب را خراب می کند.

نکته: برای از بین بردن لکه روغن از روی چوب بهتر است ابتدا گرد و خاک را از روی چوب پاک کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بهنوش بختیاری 30-07-2020

    سلام من خانم بهنوش بختیاری هستم . شاید بعضی از شما باور نکنید من بهنوش بختیاری هستم ولی خب از نظر من هیچ اشکالی نداره ….
    من بسیار خوشم میاد از اینکه همه چیز های جالب رو بیاموزم و واقعا عالیه
    همه ی ترفنداتون
    باتشکر فراوان بهنوش بختیاری هستم❤