رنگ آمیزی منزل وقت گیر و هزینه بر است اما می توان با مراقبت ، شستشوی منظم و صحیح دیوارها رنگ آمیزی منزل را به تعویق انداخت. با این وجود گاهی لکه های سرسختی روی دیوارها ایجاد می شود که تمیز کردن آن ها با آب و روش های معمولی امکان ندارد. یکی از این لکه های سمج، لکه روغن است. شاید به نظر برسد برای از بین بردن لکه روغن از روی دیوار هیچ راهی وجود ندارد ولی هر کاری چاره ای دارد. در این مطلب از پین ورک با ۳ راه ساده و راحت برای پاک کردن لکه های روغن از روی دیوار آشنا می شوید.

۱-از بین بردن لکه روغن از روی دیوار گچی با جوش شیرین

از بین بردن لکه روغن از روی دیوار گچی

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

لکه روغن بسیار چسبنده وسرسخت است از طرفی دیوار گچی نیز در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد. بنابر این برای شستشوی لکه های روغن باید از روش هایی استفاده کنید که نیاز به آب زیاد نداشته باشد. اگر سریع عمل کنید با این روش لکه روغن از روی دیوار بدون بر جای ماندن رد و اثری پاک می شود. تهیه خمیر جوش شیرین و مالیدن آن با یک پارچه نخی روی دیوار، ساده ترین راه تمیز کردن لکه روغن از روی دیوار مفید است. برای تهیه این خمیر روی مقداری جوش شیرین قطره قطره آب بریزید تا به شکل خمیر در آید.

۲-استفاده از سشوار برای از بین بردن لکه روغن از روی دیوار

سشوار برای از بین بردن لکه روغن از روی دیوار

یک روش خوب برای پاک کردن لکه روغن از روی دیوار که نیازی به آب و مرطوب کردن دیوار ندارد، استفاده از سشوار و یک دستمال حوله ای است. برای این کار ابتدا با سشوار لکه روغن را گرم می کنیم تا اندکی نرم شود. سپس با حوله یا یک دستمال روی لکه می کشیم تا روغن را به خود جذب کند. این کار را تا پاک شدن کامل لکه روغن ادامه دهید. به همین راحتی سخت ترین لکه های روغن تمیز می شود.

۳-پاک کردن لکه روغن از روی دیوار رنگ شده

از بین بردن لکه روغن از روی دیوار

اگر دیوار منزلتان با رنگ روغنی نقاشی شده است، یک راه خوب برای از بین بردن لکه روغن از روی دیوار استفاده از محلول آب و سرکه است. برای تهیه این شوینده ضعیف یک پیمانه سرکه سفید را با سه پیمانه آب گرم مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید. سپس با یک دستمال مرطوب لکه ها را از روی دیوار تمیز کنید.

توصیه های مهم

  •  سعی کنید حین کار دیوار را زیاد خیس نکنید. آب موجب آسیب جدی به دیوار گچی می شود. مرطوب کردن برای پاک کردن لکه ها کافی است.
  •  گاهی برخی لکه ها بسیار قدیمی یا عمیق هستند و راهی برای پاک شدن آن ها وجود ندارد. مراقب باشید کشیدن اشیا سخت روی دیوار کار صحیحی نیست و رنگ روی دیوار را خراب می کند.

آیا راه های ساده تری برای از بین بردن لکه روغن از روی دیوار را استفاده کرده اید؟ تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    23-12-2019

    خدا شفات بده

    هاشمی 02-02-2020

    سقف اشپزخونمون روغنی شده منم روش اسپره سفید زدم امابازم لکه داره چیکارکنم

      افسانه رجب پور 23-02-2020

      سلام دوست عزیز. راه های پیشنهادی برای پاک کردن لکه روغنی استفاده از محلول جوش شیرین و آب جوش هست یا استفاده از سرکه و آب هست.