اگر شاهد جرقه زدن مایکروفر باشید، این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد و باعث خراب شدن مایکروفر شود. جرقه زدن مایکروفر معمولاً به دلیل برخورد مایکروفر با یکشی فلزی درون دستگاه است. فلزات با تعداد زیادی الکترون که آزادانه حرکت می‌کنند، برق را هدایت می‌کنند. مایکروفر در غذاها جذب چربی و قند می‌شود. در صورت قرار دادن فلز در دستگاه، مایکروفر باعث حرکت الکترون‌ها در اطراف شده و جرقه و گرما تولید می‌کنند. جرقه زدن مایکروفر به دلیل جمع شدن ذرات باردار که یک میدان الکتریکی متمرکز در لبه جسم فلزی تولید می‌کنند، رخ می‌دهند. برای یافتن شایع‌ترین دلایل جرقه زدن مایکروفر و اینکه در این شرایط چه باید بکنید تا از خراب شدن مایکروفر جلوگیری کنید، ادامه مطلب را بخوانید. این مقاله توسط متخصصین پین ورک گرداوری شده است. متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر انواع مایکروفر اعم از فلر، دلونگی، سامسونگ و…، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل دود کردن و جرقه زدن ماکروفر

۱ . فلز در مایکروفر

اشتباه قرار دادن یک فنجان قهوه با قاشق در مایکروفر.

تعمیر مایکروفر در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • اجسام فلزی را نمی‌توان در این دستگاه‌ها قرار داد.

مهم است که در همه مواردی که جرقه مایکروفر شما مشاهده می‌شود، دستگاه متوقف شود و برق خاموش شود. این موضوع از آسیب بیشتر جلوگیری کرده و به جلوگیری از آتش‌سوزی کمک می‌کند. در بیشتر موارد که جرقه در دستگاه ظاهر می‌شود، احتمالاً به این دلیل است که شما به‌طور اتفاقی یک قطعه فلز را در مایکروویو گذاشته‌اید. هنگامی‌که دستگاه در حال کار است، این موضوع باعث جرقه زدن مایکروفر می‌شود و فلز باید فوراً از مایکروفر خارج شود تا از خراب شدن مایکروفر جلوگیری شود. اگر قطعه فلزی به‌سرعت خارج شود، این امر معمولاً می‌تواند از آسیب‌دیدگی بیشتر مانند سوراخ شدن دیواره‌ها جلوگیری کند. بااین‌حال، بهتر است قبل از استفاده مجدد، دستگاه خود را توسط یک تکنسین حرفه‌ای تعمیر مایکروویو بررسی کنید.

  • سایر فلزاتی که می‌توانند مایکروویو شمارا دچار مشکل کنند فویل یا ظروف با تزئینات فلزی هستند. لازم است از استفاده هر دو نوع آن‌ها خودداری کنید.

فلز درون مایکروفر

۲ . پوشش مایکروویو شکسته است

در موارد نادر، اگر از مایکروویو استفاده زیادی داشته باشد، ممکن است پوشش که باعث می‌شود امواج انرژی از این طریق غذای شما بپزند، در دستگاه شل شود. علاوه بر این، اگر مواد غذایی در داخل دستگاه منفجر شود، ممکن است چیزی در زیر این پوشش گیرکرده و به عملکردهای داخلی مایکروویو آسیب بزند.

  • اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است جرقه زدن مایکروفر پیش بیاید و این موضوع باید توسط یک متخصص باتجربه تعمیرات مایکروفر که می‌تواند دستگاه را دوباره راه‌اندازی کند و از خراب شدن مایکروفر جلوگیری کند، بررسی کند.

۳ . دیود معیوب

دیود مایکروویو یک قسمت اساسی از دستگاه شما است و برای تولید، ترکیب، شناسایی و تغییر سیگنال‌ های مایکروویو شما استفاده می‌شود. ازآنجاکه دیود مایکروفر به‌شدت مورداستفاده قرار می‌گیرد، گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را فرسوده یا به دو قسمت تقسیم کرد. این امر می‌تواند باعث جرقه زدن مایکروفر شود و اگر دیود کوتاه شده باشد، با علائمی مانند زمزمه بلند همراه خواهد بود.

  • اگر دیود معیوب باشد اما کوتاه نشده باشد، گرما تولید نمی‌شود و صدای زمزمه‌ای ایجاد نمی‌شود. اگر مایکروویو دارای دیود معیوب باشد، ممکن است علائم آن دیده شود و بوی سوزشی را نیز تولید کند.
  • اگر هر یک از این مشکلات برای دستگاه شما به وجود آمد، به این معنی است که دیود مایکروویو باید توسط یک متخصص حرفه‌ای جایگزین شود تا از خراب شدن مایکروفر جلوگیری شود. متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر انواع مایکروفر، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دود کردن مایکروفر

علت دود کردن مایکروویو

یک مشکل رایج که اکثر استفاده‌کنندگان مایکروویو با آن روبرو هستند، دود ناشی از دستگاه است. این مشکل معمولاً به دلیل استفاده نادرست است. اگر هنگام استفاده از این وسیله آشپزخانه با این مشکل روبرو هستید، در اینجا چندراه آمده است که می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید.

برخی از دلایل دود کردن یا جرقه زدن مایکروفر

  • نظافت نامناسب مایکروفر
  • استفاده از ظروف نامناسب در مایکروفر
  • پخت بیش‌ازحد غذا در مایکروفر

۱ . نظافت نامناسب مایکروفر

چه در حال پختن ناهار خود باشید و چه در حال گرم کردن غذا باقی‌مانده، مهم است که مواد غذایی را بپوشانید. با این کار از پاشیدن غذا در داخل دستگاه جلوگیری می‌شود. اگر به دلایلی پاشیدگی مواد اتفاق افتاد و تمیز کردن دستگاه را فراموش کردید، مواد غذایی باقیمانده ممکن است بیش‌ازحد گرم شود که این موضوع می‌تواند باعث تولید دود در داخل دستگاه شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید فضای داخلی دستگاه را با آب گرم و صابون تمیز کنید.

کثیف بودن مایکروویو

۲ . استفاده از ظروف نامناسب در مایکروفر

اگر هر قطعه فلزی را داخل دستگاه قرار دهید، منجر به ایجاد قوس و جرقه در ولتاژ بالا می‌شود. قوس ولتاژ بالا می‌تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا ثابت‌شده است که این موضوع چندین آسیب مخرب به مایکروویو می‌زند یا حتی باعث آتش‌سوزی می‌شود. در بعضی مواقع، ممکن است شما از فلز به‌کاررفته در ظروف اطلاع نداشته باشید. برای جلوگیری از این مشکل، شما همیشه باید از وسایلی برای قرار دادن در مایکروفر استفاده کنید که دارای برچسب ایمنی در مایکروویو باشند. این موضوع برای حفظ ایمنی شما و اعضای خانواده بسیار مهم است. همیشه به یاد داشته باشید، حتی یک لبه فلزی کوچک در اطراف ظرف یا داخل یک ظرف دربسته می‌تواند باعث جرقه زدن مایکروفر شود.

۳ . پخت بیش‌ازحد غذا در مایکروفر

ازآنجاکه مایکروویو می‌تواند غذا را سریع‌تر از اجاق‌گاز معمولی بپزد، بنابراین باید هنگام گرم کردن غذای خود بسیار احتیاط کنید. پختن زیاد غذای شما در مایکروویو می‌تواند باعث دود داخل دستگاه شود. در بعضی مواقع، این موضوع حتی می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود. برای جلوگیری از این مشکل باید سطح توان و وات لوازم‌خانگی را بدانید. با خواندن کتابچه راهنمای شرکت سازنده مایکروفر خود، می‌توانید این جزئیات را دریافت کنید. این راهنما، تمام اطلاعاتی را که شما در این زمینه نیاز دارید را فراهم می‌کند. اگر دفترچه راهنما را گم‌کرده‌اید یا در دسترس شما نیست، می‌توانید برچسب داخل دستگاه را ازنظر جزئیات برق و توان بررسی کنید.

  • گام دیگری که می‌توانید برای جلوگیری از پخت بیش‌ازحد غذا بردارید این است که هنگام پختن غذای خود دستگاه را بدون مراقبت رها نکنید. اگر هنگام آشپزی در مایکروویو در آشپزخانه بمانید، این امکان وجود دارد که مشکلات پیش از جدی شدن و بروز هر اتفاقی، پیشگیری شوند.

تعمیر جرقه زدن مایکروفر با پین ورک

اگر متوجه جرقه زدن مایکروفر یا بیرون آمدن دود از دریچه مایکروفر شدید، این موضوع نشان می‌دهد که با مشکل جدی برق وجود در داخل دستگاه روبرو هستید. امروزه بسیاری از شرکت‌های تعمیر لوازم‌خانگی وجود دارند که دارای تکنسین‌های متخصص تعمیر انواع لوازم‌خانگی و برقی به‌خصوص مایکروفر هستند. این متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاه مایکروفر شما به محل می‌آیند. متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر انواع مایکروفر، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.