نوشابه پای ثابت خیلی از سفره هاست. رها شدن لیوان نوشابه از دست یا افتادن شیشه نوشابه روی زمین هم که قابل پیشگیری نیست. اگر دستتان به لیوان نوشابه خورد و همه سفره و فرش را نوشابه ای کردید، خونسرد باشید. با حفظ خونسردی ولی با سرعت لکه نوشابه تازه را از روی فرش تمیز کنید. زیرا لکه نوشابه بسیار چسبناک می شود و حتی ممکن است به دلیل شیرین بودن مورچه ها و سایر حشرات را به خود جذب کند. گر برای پاک کردن نوشابه با دقت عمل نکنید ممکن است تنها موفق به از بین بردن حالت چسبان آن شوید و لکه زشتی بر روی فرش باقی بماند. در ادامه چندین روش ساده برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش را پیشنهاد می کنم.

نکته بسیار مهم :  اگر مفداری نوشابه روی فرش ریخت و لکه هنوز خیس است، به هیچ عنوان آن را با پارچه یا اسفنج نمالید. زیرا با این کار به نفوذ بیشتر نوشابه در الیاف فرش کمک می کنید. بهترین کار جذب نوشابه از روی فرش، با قرار دادن حوله کاغذی یا دستمال حوله ای، روی لکه است.

قالیشویی و لکه بری آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش با حوله کاغذی

از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش با حوله کاغذی

مهم ترین نکته برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش سرعت عمل است. اگر به محض ریختن نوشابه روی فرش آن را تمیز کنید، بدون هیچ مشکلی جلوی نفوذ نوشابه به بافت فرش را خواهید گرفت. برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش ابتدا روی فرش چند لایه حوله کاغذی قرار دهید تا نوشابه را به خود جذب کند. سپس در یک بطری مقداری آب سرد ریخته و روی قسمت لکه اسپری کنید تا فرش با آب مرطوب شود. در پایان مجددا رطوبت فرش را با استفاده از حوله کاغذی بگیرید و صبر کنید تا فرش کاملا خشک شود.

فرش را نمک پاشی کنید!

از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش با نمک

اگر لکه نوشابه تازه است، هنوز فرصت دارید بدون استفاده از مواد شوینده شیمیایی آن را کاملا از روی فرش پاک کنید. نمک خوراکی در از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش معجزه می کند. یک اسفنج خیس، پارچه تمیز، آب گرم و مقداری نمک فراهم کنید و نمک را روی لکه نوشابه بپاشید. حال اسفنج را روی نمک ها بکشید تا لکه را کاملا تمیز کنند. پس از اینکه اثری از لکه باقی نماند، با دستمال تمیز و آب گرم فرش را تمیز نمایید. نمک برای از بین بردن لکه خون از روی فرش هم عالی است.

 

مایع ظرف شویی را روی فرش بریزید

از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش با مایع ظرفشویی

ممکن است آب و پاک کننده های غیر شیمیایی برای تمیز کردن لکه های قدیمی تر کافی نباشند. به همین دلیل باید برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش از اسپری مایع ظرف شویی استفاده نمایید. برای تهیه این اسپری یک قاشق مایع ظرف شویی را در قوطی افشانه بریزید و مابقی قوطی را با آب گرم پر کرده، خوب تکان دهید. یک دستمال تمیز و سفید تهیه کنید و پس از اسپری کردن محلول پاک کننده روی لکه، با دستمال آن را خوب تمیز کنید. پس از پاک شدن لکه، با مقداری آی و یک دستمال تمیز فرش را آبکشی نمایید.

البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش چه راه های دیگری را می شناسید؟ با پین ورک بیشتر آشنا شوید. کلیک کنید!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.