شاید برای شما هم پیش امده باشد که وقتی میخواهید اجاق گاز را روشن کنید، متوجه شوید که اجاق گاز روشن نمیشود. در این مواقع، بسیاری از مردم به علت نداشتن اطلاعات کافی، هزینه های زیادی را صرف خرید مجدد وسیله و یا قطعات جدید برای اجاق خود میکنند که بعضاً اصلا نیازی به همچین هزینه هایی نیست. این مشکلات دلایل ساده ای دارند که راه حل انها نیز بسیار ساده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دلایلی که منجر به بوجود آمدن این مشکل میشوند را برسی کنیم. همچنین شما میتوانید برای تعمیر، تعویض قطعات و یا عیب یابی اجاق گاز خود، از تعمیرکاران شرکت پین ورک؛ نمایندگی تعمیر اجاق گاز برای تعمیر اجاق گاز خود اعم از، تعمیر شیشه اجاق گاز، فر اجاق گاز یا تعمیر اجاق گاز لتو یا سایر برندها کمک بگیرید. برای گرفتن خدمات حرفه ای با شماره تماس ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل فرمایید.

دلایل نرسیدن گاز به اجاق گاز

برای برطرف کردن مشکل نرسیدن گاز به اجاق گاز لازم است که یک سری موارد را برسی کنید که در ادامه این مقاله به شما معرفی می کنیم. به خاطر داشته باشید که، اجاق گاز یکی از وسایل خطرناک خانه است و عیب یابی و تعمیر آن به مهارت خاصی نیاز دارد و بهتر است خودتان از انجام این کار دوری کنید و از افراد حرفه ای کمک بگیرید ولی اگر به هر دلیلی خود مجبور به برسی و تعمیر اجاق گاز بودید، لازم است یک سری موارد ایمنی را رعایت کنید تا از حوادث ناخواسته جلوگیری کنید.

تعمیر اجاق گاز در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • در مرحله ی اول، شیر اصلی گاز را حتما ببندید
  • شعله ها را چک کنید تا خاموش و بسته باشند
  • از روشن کردن شعله ها در هنگام عیب یابی بپرهیزید

همچنین شما میتوانید برای تعمیرات و عیب یابی اجاق گاز خود، با شماره گیری ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ از خدمات شرکت پین ورک بهره مند شوید. در ادامه دلایل نرسیدن گاز به اجاق گاز را برسی میکنیم.

۱ . بسته بودن شیر اصلی گاز

از باز بودن شیر اصلی اجاق گاز اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد ممکن است که مشکل از اجاق گاز شما نباشد و فقط فراموش کرده باشید که شیر اصلی گاز را باز کنید، در این صورت، بسته بودن شیر اصلی گاز مانع از ورود گاز به لوله ها می‌شود و در نتیجه گاز روشن نمی‌شود. شیر گاز را چک کنید؛ اگر دستگیره شیر گاز موازی با لوله گاز باشد، شیر بسته و اگر عمود بر لوله گاز باشد، شیر گاز باز است.

بسته بودن شیر اصلی گاز

۲ . قطع بودن گاز منطقه

بعضی وقت ها گاز منطقه قطع میباشد، که در این مواقع کاری از دست شما بر نمی آید. این قعطی ممکن است به خاطر یک سری دلایل فنی یا تعمیرات باشد. می‌توانید با شرکت گاز منطقه خود تماس بگیرید و از قطع یا وصل بودن گاز منطقه خود مطمئن شوید.

۳ . مسدود شدن جریان گاز

گاز برای رسیدن به اجاق و مشعل ها، از مسیر های مشخصی عبور میکند و بسته شدن و گرفتگی هر کدام از این مسیر ها که شامل شلنگ ها و لوله ها می‌شود، می‌تواند منجر به نرسیدن گاز به اجاق گاز شود.

  • لازم است که تمام این مسیر ها مورد برسی قرار بگیرند تا از باز بودن همه ی آنها اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد شاید لازم باشد یک سری از شلنگ ها و یا لوله ها به فرسودگی و نشتی, تعویض شوند. گاهی ممکن است شلنگ گاز دچاره خمیدگی شده باشد و گاز به اندازه ی کافی به دستگاه نرسد و در نتیجه شعله ها روشن نشوند.

۴ . خراب بودن جرقه زن یا فندک

در بعضی مواقع خراب بودن جرقه زن یا فندک، باعث نرسیدن گاز به اجاق گاز و در نتیجه روشن نشدن آن میشود. اگر هنگام روشن کردن اجاق گاز، رنگ جرقه ها به زرد و یا نازنجی تغییر کرده بود، احتمال میرود مشکل از جرقه زن یا فندک وسیله شما باشد.

  • این قطعه ممکن است در استفاده ی طولانی مدت نیم سوز شود و دیگر کارایی درستی نداشته باشد. گاهی نوسانات شدید برق هم میتواند یکی از علل خرابی این قطعه حیاتی باشد. چک کنید که این قطعه سالم باشد. در صورت سالم نبودن این قطعه، نیاز دارید که آن را تعویض کنید. در مقاله های قبلی درباره ی جرقه نزدن اجاق گاز، دلایل و روش حل مشکلات آن توضیحاتی را داده ایم.

جرقه نزدن اجاق گاز

۵ . تنظیم نادرست محفظه مخلوط کن اجاق گاز

ممکن است تنظیم محفظه مخلوط کن گاز بهم ریخته باشد، در این صورت امکان دارد جریان ورودی گاز را کم کرده باشید و در نتیجه گاز کافی با اجاق نرسد.

  • دست کاری این تنظیمات توسط کاربر ممکن است مشکلات بیشتری را به وجود آورد در نتیجه پیشنهاد میکنیم برای تنظیم مجدد این محفظه، از تعمیر کاران حرفه ای کمک بگیرید.

حل مشکل نرسیدن گاز به اجاق گاز با پین ورک

موارد بالا جزو متداول ترین دلایل نرسیدن گاز به اجاق گاز بودند که امیدواریم به شما برای پیدا کردن مشکل دستگاه تان کمک کرده باشد. اجاق گاز وسیله ای حساس و خطرناک است و تعمیر سرخود آن بدون داشتن مهارت و اطلاعات قبلی میتواند بسیار بیشتر از آنچه ممکن است فکر کنید برای شما و اطرافیانتان خطر آفرین باشد. از این رو توصیه میشود که از تعمیر و عیب یابی این وسیله بدون داشتن مهارت های کافی و بدون رعایت کردن نکات ایمنی، جداً خودداری فرمایید.

شرکت پین ورک، یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی تعمیرات وسایل منزل است که شما میتوانید تنها با یک تماس از خدمات این شرکت و تعمیرکاران حرفه ای آن بهره مند شوید. برای گرفتن خدمات با شماره تماس ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل کنید تا در کوتاه ترین زمان، تعمیر کاران ما برای ارایه خدمات مطمئن و حرفه ای درب منزل شما باشند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.