دلیل اصلی اکثر مردم برای سفر نکردن با وسایل سریع‌تر و به‌صرفه‌تر مانند هواپیما و قطار، لذت بردن از مسیر سفر است. اگر با ماشین سفر می‌کنید، می‌توانید از دیدن مناظر اطرافتان لذت ببرید و با اشخاص جدیدی در طول سفر آشنا شوید. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سفر با ماشین، استفاده از سرعت دلخواه است. می‌توانید از یک شهر به‌سرعت بگذرید و در شهر دیگر توقفی چندساعته داشته باشید؛ اما اگر از قبل برای این سفر آماده نشوید، حتماً در طول سفر دچار مشکلات فراوانی مثل گم‌شدن یا پنچری تایر، خواهید شد. به همین دلیل قبل از شروع سفر خود، باید با دقت برای همه‌چیز برنامه‌ریزی کرده و ابزارهای موردنیاز سفر خود را تهیه کنید.

در این مطلب از پین‌ورک به معرفی ابزارهای موردنیاز سفر می‌پردازیم و با این گدجت و ابزارها آشنا می‌شویم. امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما سودمند و کاربردی باشد.

گدجت و ابزارهای موردنیاز ضروری برای همه سفرها

در ادامه لیستی از وسایلی که ممکن است در سفر به آن‌ها نیاز پیدا کنید را برای شما آورده‌ایم تا سفری امن و لذت‌بخش داشته باشید. این لیست با فرض این‌که تلفن همراه هوشمند و دیگر تکنولوژی‌های ساده را در اختیار دارید، نوشته‌شده است.

ابزارهای ضروری

با تبدیل‌کننده‌ها همه‌چیز را شارژ کنید

در همه خانه‌ها، بدون استثنا تبدیل‌کننده برق وجود دارد و این وسیله در هنگام سفر‌های طولانی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد و یکی از ابزارهای موردنیاز سفر است. از تبدیل‌کننده‌ها زمانی استفاده می‌شوند که قصد استفاده از وسایلی که از برق AC استفاده می‌کنند را داشته باشید. تبدیل‌کننده‌های مختلفی در بازار وجود دارد که دارای امکانات مختلفی هستند. بعضی از آن‌ها برقی با ولتاژ کم تولید می‌کنند و می‌توانید تمام وسایل خود را بدون صدمه دیدن، با آن‌ها شارژ کنید اما بعضی دیگر به خاطر داشتن ولتاژ بالاتر برای همه ابزارها مناسب نیستند و ممکن است به آن‌ها آسیب بزنند.

هم‌چنین می‌توانید یکی را از میان تبدیل‌کننده‌هایی که به فندکی ماشین یا به‌صورت مستقیم به سیستم اصلی برق وصل می‌شوند، انتخاب کنید. اگر به برق AC قوی نیازی دارید، بهتر است تبدیل‌کننده‌ای بخرید که به‌صورت مستقیم به سیستم برق ماشین وصل می‌شود ولی حواستان باشد که استفاده زیاد ازاین‌گونه ابزار باعث آسیب رسیدن به سیستم برق ماشین می‌شود.

بعضی از تبدیل‌کننده‌ها، هم به فندکی و هم به‌صورت مستقیم به باتری ماشین وصل می‌شوند و بعضی از مدل‌ها هم دارای چند پورت USB اضافه برای شارژ تلفن همراه و تبلت هستند. این ابزار از جمله ابزارهای ضروری برای هر مسافرتی به کار می‌رود.

جداکننده فندکی ۱۲ ولتی

اگر دستگاه‌های ۱۲ ولتی‌ای که به شارژ شدن نیاز دارند، بیشتر از پورت‌هایی در دسترس شما است، در این صورت می‌توانید از جداکننده استفاده کنید. با استفاده از جداکننده‌ها که کابل‌های متعددی برای شارژ دستگاه‌های مختلف دارند، می‌توانید به‌طور هم‌زمان، تلفن همراه، دستگاه GPS، دستگاه پخش‌کننده ویدیو و تبلت را شارژ کنید. فقط باید در استفاده از سیستم برق ماشین زیاده‌روی نکنید.

جداکننده‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها فقط کابل‌های شارژ مختلف را روی خود دارند و بعضی دیگر یک تا دو پورت USB اضافه هم دارند که به‌طور مستقیم به تلفن همراه یا تبلت وصل می‌شوند.

می‌توانید یک جداکننده معمولی با چند پورت USB بدون کابل‌های شارژ، بخرید. همه‌چیز بستگی به نیازهای شما دارد و این وسیله از بهترین و ضروری ترین ابزارهای موردنیاز سفر برای شما است.

به سیستم صوتی و ضبط جدید احتیاج دارید؟

هیچ سفری بدون سیستم صوتی که با آن به آهنگ‌های موردعلاقه خود گوش دهید، لذت‌بخش نیست و اگر سیستم صوتی شما قدیمی است احتمالاً نمی‌تواند ساعت‌ها رانندگی در جاده را دوام بیاورد و سرگرم باشید. تعویض همه سیستم صوتی هزینه‌ی زیادی دارد اما برای داشتن صدای خوب، باید ضبط خوب هم داشته باشید.

اگر می‌خواهید به سفری طولانی به سراسر کشور بروید، بهتر است به رادیوی ماهواره‌ای مجهز باشید و یا حتی می‌توانید رسیور ساده‌ای را بخرید تا بتوانید به ایستگاه‌های رادیویی مختلف گوش دهید. خرید رسیور از آماده کردن صدها سی‌دی آهنگ ساده‌تر است. با داشتن رسیور، هر جا که می‌روید می‌توانید از آهنگ‌های ایستگاه‌های رادیویی مختلف لذت ببرید.

اگر کسی را به همراه خود به سفر می‌برید، می‌توانید در ماشین سیستم ویدیویی قرار دهید تا سؤال “کی می‌رسیم؟” را از آن‌ها نشنوید. این سیستم‌ها معمولاً گران هستند اما اگر واقعاً قصد نصب سیستم ویدیویی را دارید، می‌توانید با قیمت مناسب نیز این کار را انجام دهید.

صفحات ال سی دی

بسیاری از سیستم‌های ویدیویی، صفحات LCD دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این LCD ها را می‌توانید هرجایی که فکرش را می‌کنید قرار دهید اما بهترین نوع آن‌ها، روی بالشتک سر صندلی‌های جلو قرار می‌گیرند. این صفحات را می‌توانید به کنسول‌های بازی و DVD Player ها نیز وصل کنید.

پخش‌کننده‌های دی‌وی‌دی

اگر نمی‌خواهید تغییری در سیستم ماشین خود بدهید می‌توانید از پخش‌کننده‌های DVD که صفحه‌نمایش دارند استفاده کنید. این پخش‌کننده‌ها به سقف ماشین وصل می‌شوند و صفحه آن از همه جای ماشین دیده می‌شود.

می‌توانید پخش‌کننده‌ای را بخرید که به بالشتک صندلی‌های جلو وصل می‌شوند و یا به‌جای آن‌ها قرار می‌گیرند. برای صرفه‌جویی می‌توانید پخش‌کننده‌ای با قابلیت شارژ شدن بخرید یا تبلت خود را پر از فیلم بکنید.اگر امکان تهیه این ابزارهای ضروری را دارید، سعی کنید آن‌ها را از قلم نیاندازید.

ابزارهای ضروری

دستگاه GPS

پهن کردن نقشه و برنامه‌ریزی مسیر مسافرت لذتی دارد که هیچ‌یک از تکنولوژی‌های جدید ندارد؛ اما موقعی که می‌خواهید سریع عمل کنید، مسئله فرق می‌کند. اگر ماشین شما دارای سیستم مسیریابی (GPS) نیست، می‌توانید دستگاه‌های جداگانه آن را خریداری کنید. انواع مختلفی از دستگاه‌های مسیریابی در بازار موجود است. بعضی از این دستگاه‌ها، محل‌های استراحت و پمپ‌بنزین را نیز روی نقشه نشان می‌دهند.

اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی، به GPS مجهز هستند. اگر می‌خواید فقط یکی از ابزارهای موردنیاز سفر را تهیه کنید پیشنهاد ما به شما تهیه جی‌پی‌اس است، زیرا این ابزار در زمان شما صرفه جویی می‌کند و شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

کولرهای آبی

قیمت بالای گاز، دلیل خوبی برای روشن نکردن کولر ماشین است ولی برای روزهای گرم تابستان، راه‌حل دیگری هم وجود ندارد. پایین آوردن شیشه همیشه راه‌حل مناسبی نیست و دوران کولرهای آبی پنجره‌ای هم به پایان رسیده است. اگر بتوانید یکی از این کولرها را پیدا کنید، خیلی خوب می‌شود و می‌توانید بدون هیچ مشکلی در روزهای گرم تابستان به مسافرت بروید. اما به کولرهای دستی هم فکر کنید. این کولرها در دست جا می‌شوند و با باتری کار می‌کنند. فرض کنید کولرتان خراب شده است. با داشتن این کولرهای دستی به‌راحتی می‌توانید روز خود را سپری کنید.

یخچال‌های مسافرتی

در روزهای گرم، هیچ‌چیز به‌اندازه نوشیدنی خنک به آدم نمی‌چسبد. با داشتن یخچال مسافرتی، آب، نوشابه و غذای خود را سرد نگه‌دارید. یک کولمن هم کار شما را راه می‌اندازد اما دردسر پر کردن آن را باید به جان بخرید. تهیه این ابزار از بین سایر ابزارهای موردنیاز سفر ضروری‌تر به نظر می‌رسید زیرا مستقیما با سلامت و بهداشت مواد غذایی در ارتباط است و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

ابزارهای ضروری

استارتر ماشین

در بعضی از جاها، تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و اگر ماشین دچار مشکل شود، نمی‌توان کمک پیدا کرد. همیشه باید با آمادگی کامل مسافرت کنید و در کنار دیگر وسایل، استارتر را هم قرار دهید.

بعضی از مدل استارترها، فقط شامل باتری و کابل اتصال است؛ اما انواع دیگری نیز وجود دارند که امکانات مختلفی مانند چراغ، رادیو، آژیر و پمپ باد دارند. حتی می‌توانید انواعی از استارترها را پیدا کنید که دارای تبدیل‌کننده هستند و قابلیت شارژ کردن وسایل مختلف را دارند. این ابزار نیز جز ابزارهای ضروری به شمار می‌آید.

سیستم کنترل باد تایر

هیچ‌چیز مانند تایر پنچر نمی‌تواند سفر را خراب کند به همین دلیل است که فکر می‌کنیم داشتن سیستم کنترل باد تایر برای هر سفری، ضروری‌ترین سیستمی است که باید بخرید.

این سیستم شامل چهار سنسور و فرستنده برای هر تایر است تا همیشه از میزان باد همه تایرها اطلاع داشته باشید. با اطلاعاتی که سنسورها می‌فرستند، می‌توانید از هر اتفاقی که ممکن است بیفتند جلوگیری کنید. اگر شما خرید این ابزار را نسبت به سایر ابزارهای موردنیاز سفر در الویت قرار دهید، آسوده‌تر به سفرتان می‌پردازید و بیشتر از آن لذت می‌برید.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما تهیه تمامی ابزارهای موردنیاز سفر و ابزارهای ضروری است، اگر امکان تهیه تمامی ابزارهای معرفی شده را ندارید، آنچه برای خودرویتان مهم‌تر است را تهیه بفرمایید و با آسودگی بیشتر و ایمن سفر کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.