راننده‌ها آرزو دارند که هیچگاه چراغ بنزینشان حین رانندگی به‌خصوص در سفر و جاده‌ها روشن نشود. روشن شدن چراغ بنزین خودرو حین رانندگی برای رانندگانی که از پمپ بنزین دور هستند و به بنزین دسترسی ندارند میتواند بسیار استرس‌زا و دلهره‌آور باشد. در این مطلب از مجله پین‌ورک به این موضوع می‌پردازیم که با دیدن چراغ روشن بنزین چند کیلومتر دیگر می‌توانیم رانندگی کنیم.

 

روشن شدن چراغ بنزین خودرو حین رانندگی

با اینکه اکثرمون سعی میکنیم تا همیشه مخزن بنزین‌مون پر باشه اما گاهی اتفاق میفته که چراغ هشدار سوخت روشن میشه. اطلاع از این مطلب که با روشن شدن چراغ بنزین خودرو چند کیلومتر میتوانیم رانندگی کنیم باعث میشه که توی دردسر کمتری بیفتیم و هر چه سریعتر خودمون رو به نزدیک ترین محل برای پر کردن باک برسانیم.

روشن شدن چراغ بنزین خودرو حین رانندگی

سوالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید اینست که آیا رانندگی با روشن شدن چراغ بنزین خودرو خطرناک است؟ از آنجایی که رانندگی با چراغ هشدار سوخت، احتمال خاموش شدن اتومبیل بطور ناگهانی و در هر مکانی را باعث میشود، مثلا ممکن است اتومبیل‌ وسط اتوبان و یا در پیچ جاده خاموش شود در نتیجه احتمال تصادف را بسیار افزایش می دهد و یا ممکن است وسط یک بیابان گیر بیفتید.

علاوه بر اینها رانندگی در این حالت به خودرویتان آسیب زیادی وارد میکنه که هزینه‌های بالایی را برایتان در پی خواهد داشت. مثلا باعث می شود آلودگی و رسوبات زیادی به فیلتر بنزین وارد شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. همچنین دمای پمپ بنزین افزایش می یابد و به کاتالیزور نیز آسیب وارد می‌کند.

هر کدام از وسایل نقیله یک مسافت تقریبی را بعد از روشن شدن چراغ بنزین و قبل از خاموش شدن ماشین طی می‌کنند که مقدار آن بیشتر از تصور عمومی مردم است. توجه داشته باشید که این مسافت خیلی دقیق نیست و با توجه به شرایط تغییر می کند. مسافتی که اتومبیلتان پس از روشن شدن چراغ بنزین طی می‌کند به مدل اتومبیل، شرایط جاده‌ای، نوع رانندگی شما، سلامت ماشین  و ……  بستگی دارد. مثلا اگر در ترافیک گیر کنید این مسافت شدیدا کاهش می یابد. بهتر است که هیچ موقع تا تمام شدن آخرین قطره بنزین رانندگی نکنید چرا که در اینصورت آسیب‌های جدی را به اتومبیلتان وارد می کنید. طبق استانداردهای جهانی با باقی ماندن چیزی حدود ۱۰ لیتر بنزین چراغ هشدار سوخت روشن می‌شود و مسافتی تقریبی حدود ۶۰ کلیومتر را میتوان طی کرد که این عدد با توجه به موارد ذکر شده در بالا تغییر می‌کند.

روشن شدن چراغ بنزین خودرو

سعی کنید که هیچ گاه رانندگی با چراغ روشن بنزین را به یک عادت تبدیل نکنید چرا که در ططولانی مدت مجبور به تعویض بسیاری از قطعات اتومبیلتان می شوید و هزینه ی بسیار بالاتری را باید پرداخت کنید. به عنوان مثال ریو با روشن شدن چراغ بنزین خودرو میتواند حدود ۱۴۲ کیلومتر و اپتیما حدود ۸۲ کیلومتر مسافت را طی کند.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع اینکه با روشن شدن چراغ بنزین خودرو چند کیلومتر میتوانیم رانندگی کنیم می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.