یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بیشتر کاربران با آن مواجه می‌شوند سیاه شدن تصویر تلویزیون می‌باشد. دلایل زیادی سبب بروز این مشکل در تلویزیون شما می‌شود که ما در این مقاله سعی داریم شمارا به‌طور کامل با این علت‌ها آشنا کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که بهتر است برای برطرف کردن مشکل سیاه شدن رنگ و تصویر تلویزیون خود از یک متخصص کمک بگیرید تا از آسیب دیدن بیشتر تلویزیون جلوگیری کنید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع تلویزیون تعم از؛ سونی، ال جی، سامسونگ با در اختیار داشتن حرفه‌ای‌ترین کارشناسان و تکنسین‌ها آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی

در بعضی شرایط ممکن است که تمام تصویر تلویزیون شما سیاه شود و یا حتی تصویر صفحه‌نمایش از قسمت بالا تاریک و روشن شود. این مشکل یکی از مشکلات مهم و جدی تلویزیون می‌باشد که باید به‌سرعت موردبررسی قرار گیرد تا علت بروز آن پیدا شود. در ادامه این مطلب کارشناسان و تعمیرکاران پین ورک شمارا با دلایل اصلی سیاه شدن تصویر تلویزیون آشنا می‌کنند.

تعمیر تلویزیون در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

خرابی پیکسل تلویزیون

۱ . سوختن پیکسل تلویزیون

یکی از دلایلی که سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون می‌شود، سوختن پیکسل صفحه نمایش می‌باشد. با وجود اینکه در بسیاری از تلویزیون هایی که امروزه در بازار وجود دارد، فناوری جدیدی به کار رفته است تا از سوختن پیکسل جلوگیری کند. اما باز این امکان وجود دارد که تصویر صفحه نمایش تلویزیون شما به‌این‌علت سیاه شود و هیچ تصویری نشان ندهد.

۲ . خرابی مین برد

اگر مین برد تلویزیون خراب‌شده باشد و نتواند به‌درستی کار کند باعث قطع و وصل شدن و پریدن تصویر صفحه نمایش می‌شود. همچنین بعد از مدتی سبب می‌شود که تصویر تلویزیون کاملا سیاه شود. معمولاً این قطعه در صورت خرابی و معیوب بودن باید تعویض شود تا مشکل به‌طور کامل برطرف شود.

  • گاهی اوقات خرابی مین برد باعث روشن نشدن دستگاه می شود. در مطلب”روشن نشدن تلویزیون” به بررسی این مشکل پرداخته ای.

۳ . آسیب دیدن بک لایت

مهم‌ترین علتی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می‌شود خرابی بک لایت است. اگر روی صفحه‌نمایش تلویزیون شما لکه‌های سیاه و تیره ظاهرشده است و تلویزیون هیچ تصویری نشان نمی‌دهد این علامت بدین معناست که بک لایت دستگاه خراب‌شده است و به تعمیر نیاز دارد.

  • اگر سریعاً ایراد بک لایت برطرف نشود می‌تواند باعث خرابی لامپ‌های سالم تلویزیون شود که درنهایت در عملکرد دستگاه خلل ایجاد می‌کند.
  • از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای شما رخ دهد، بهم ریختگی رنگ است. برای عیب یابی و رفع این مشکل توصیه می شود مقاله “دلایل بهم ریختگی رنگ تلویزیون” را مطالعه نمایید.

عمر تلویزیون

۴ . طول عمر زیاد

یک دلیل کلی که موجب سیاه شدن تصویر تلویزیون می‌شود طول عمر دستگاه می‌باشد. همان‌طور که میدانید هر وسیله‌ای باگذشت زمان فرسوده می‌شوند و قطعات آن نیاز به سرویس و تعویض دارند و اگر به این موضوع توجه نشود بیشتر قطعات تلویزیون از کار میفتد و باعث بروز مشکلات بسیار جدی می‌شود.

  • اگر تلویزیون شما نیز با این مشکل مواجه شده است و به تعمیر یا تعویض قطعات نیاز دارد. پیشنهاد می‌شود که از تعمیرکاران و تکنسین‌های ماهر و مجرب پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات و خدمات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
  • با توجه به اینکه تلویزیون‌های موجود در بازار انواع مختلفی دارد بسیاری از مصرف‌کنندگان خیال می‌کنند که عیب‌یابی تلویزیون و علت آن در هر مدل و برندی فرق دارد اما در حقیقت چنین نیست. برای مثال علت سیاه شدن تصویر تلویزیون یا تاریک و روشن شدن قسمت بالای صفحه‌نمایش که در این مطلب به آن اشاره شد در تمامی برندها ازجمله سامسونگ، ال جی، سونی و… یکسان می‌باشد.

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون

کم‌نور شدن صفحه تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که برخی از کاربران با آن مواجه شده‌اند. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن علت‌ها کار کردن و روشن ماندن طولانی‌مدت تلویزیون می‌باشد.

  • اگر تلویزیون خود را در شبانه‌روز روشن نگه‌دارید و هیچ استراحتی به دستگاه خود ندهید در بیشتر موارد باعث کم‌نور شدن صفحه تلویزیون می‌شود.
  • همچنین ممکن است تنظیمات تلویزیون شما به‌هم‌خورده باشد و نور صفحه‌نمایش تنها به دلیل این به‌هم‌ریختگی کم شده باشد.
  • از طرفی دیگر فرسودگی سیم و کابل‌های تلویزیون یک مسئله مهمی است که بیشتر کاربران به آن توجه نمی‌کنند اما این امکان وجود دارد که تمام قطعات تلویزیون سالم باشد و تنها علت کم شدن نور صفحه‌نمایش دستگاه از کابل آن باشد.

تعمیر تلویزیون خود را به پین ورک بسپارید

تلویزیون یکی از پرکاربردترین لوازم برقی خانه می‌باشد که میتواند بر اثر عوامل مختلفی دچار مشکل شود. اگر یکی از قطعات تلویزیون آسیب ببیند این امکان وجود دارد در عملکرد کلی دستگاه خلل ایجاد کند.

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم برقی خانگی می‌باشد که اگر یکی از قطعات آن با مشکلی روبه‌رو شود در کارکرد سایر قطعات نیز تأثیر می‌گذارد. سیاه شدن تصویر تلویزیون از آن دسته مشکلاتی است که باید فوراً برطرف شود تا به سایر قطعات آسیبی وارد نکند.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که یک اشتباه کوچک در تعمیر تلویزیون به دلیل ساختار پیچیده‌ای که دارد می‌تواند باعث خسارت جبران‌ناپذیری شود. ازاین‌رو بهتر است برای تعمیر مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون از متخصص ماهر در این زمینه کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع تلویزیون با تکنسین‌هایی حرفه‌ای و متخصص آمادهٔ خدمت‌رسانی می‌باشد. شما می‌توانید برای بهره‌مند شدن از این افراد حرفه‌ای با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.