اگر شما هم مثل من عاشق پیاده روی یا رفتن به باشگاه باشید، قطعا حاضرید برای یک جفت کتانی پول خوبی بدهید! و به همان میزان از کتانی هایتان مراقبت بیشتری خخواهید کرد. یکی از این مراقبت ها دانستن چگونگی شستن کفش ورزشی در ماشین لباسشویی است! شما می توانید با استفاده از نکاتی که من اخیرا یاد گرفته ام و میخواهم این اطلاعات مفید را در این مقاله با شما به اشتراک بگذارم، کفشهایتان را درون ماشین‌ لباسشویی به روش صحیح شستشو دهید تا کفش هایتان مثل روز اول نو شود و از شر کثیفی و بوهای بد آن رها شوید!

الف) شستن کفش ورزشی در ماشین لباسشویی : آماده سازی های قبل از شستشو

۱- یک شب قبل از شستشو، کفی کفش‌هایتان را خارج کنید و برای اینکه کفش‌هایتان دیگر بو ندهند، آنها را دورن یک ظرف پر از جوش شیرین قرار دهید. بهتر است که کفی ها  ۲۴ ساعت درون جوش شیرین باقی بماند.

خشکشویی و کفشویی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

خارج کردن کفی

۲- قبل از قرار دادن کفش درون ماشین لباسشویی آلودگی و کثیفی های بیش از حد را با دستمال تمیز کنید تا به ماشین لباسشوییتان آسیبی وارد نکند. همچنین اگر در کف کفشتان گل و یا سنگریزه وجود دارد حتما آنرا در آورید.

شستن کفش ورزشی در ماشین لباسشویی

۳- بند کفش را باز کنید و آنها را جداگانه داخل ماشین بگذارید. از آنجایی که خاک تمایل به جمع شدن در اطراف سوراخ‌های بند کفش دارد در نتیجه برای شستشو بهتر، آنها را باز کنید.

باز کردن بند کفشها

۴- بند کفش ها را درون یک کیف توری قرار دهید. تا درهم گره نخورد و خراب نشود. سپس آنها را درون ماشین لباسشویی بیاندازید. این کیف‌های توری اغلب برای شستشوی لباس‌های ظریف زنانه استفاده می‌شوند و آن را می‌توانید از فروشگاه های کالاهای خانگی تهیه کنید.

شستن بند کفش

۵- اگر کفشهایتان خیلی کثیف هستند قبل از شستشو از لکه بر استفاده کنید و بر روی لکه ها اسپری کنید.

۶- قبل از شستشو حتما چک کنید که کفش‌هایتان قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد وگرنه کفشهایتان خراب می‌شود. مثلا چرم یکی از موادی است که به مراقبت بیشتری دارد و حتما باید با دست تمیز شود.

چک کردن مشخصات شستشوی کفش

ب)  شستن کفش ورزشی در ماشین لباسشویی : استفاده از ماشین لباسشویی

۷- همراه کفشهایتان پارچه های و حوله‌های بی استفاده را درون ماشین لباسشویی بیاندازید. زیرا حوله ها نقش محافظ را ایفا می‌کنند و یک محیط نرم و ملایم تری را برای کفشتان فراهم می کند تا حین شستشو صدمه به کفشتان وارد نشود.

۸- حواستان باشد که همیشه از مواد شوینده ی مایع استفاده کنید زیرا مواد پودری ممکن است به داخل کفشتان بچسبد. همچنین از مقدار زیادی مواد شوینده استفاده نکنید زیرا علاوه بر اینکه باعث تمیزی بیشتر کفشتان نخواهد شد بلکه مثل صابون روی کفشتان باقی می‌ماند. و باعث سفتی و خشکی کفش شوند.

۹-در تنظیمات ماشینتان دور ملایم و آب سرد را انتخاب کنید. دور ملایم باعث می‌شود که کفشهایتان بیش از حد با هم برخورد نداشته باشد بنابراین کفشهایتان آسیب کمتری می‌بینیند. استفاده از آب سرد به جای آب گرم، از چروک شدن کفشتان جلوگیری کنید.

تنظیمات ماشین لباسشویی

ج) شستن کفش ورزشی در ماشین لباسشویی : خشک کردن کفشهایتان

۱۰- پس از اتمام شستشو، کفش ها و بندهایش را بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کنید چون اگر درون ماشین بماند بوی نا می‌گیرد.

۱۱- هرگز کفشهایتان را درون خشک کن قرار ندهید. زیرا قرار گرفتن در معرض گرما باعث می شود فرم کفشتان را تغییر می‌دهد و یا کلا آن را از بین ببرد. در عوض کفشها و بندش را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. البته می‌توانید برای افزایش سرعت خشک شدن کفشهایتان را در معرض رطوبت گیر، دریچه ی کولر و یا پنکه قرار دهید. هرگز کفشهایتان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا باعث می‌شود که کفشتان چروک و یا از کیفیتش کاسته شود.

خشک کردن کفش در هوای آزاد

۱۲- اگر شما در مورد حفظ فرم کفشهایتان نگرانید می‌توانید روزنامه داخل ان قرار دهید. همچنین از آنجایی که روزنامه رطوبت را جذب می‌کند در نتیجه کفشتان زودتر خشک خواهد شد.

گذاشتن روزنامه داخل کفش

۱۳- کفی‌ هایتان را که یک روز درون جوش شیرین بوده اند از آن خارج کنید و با یک برس نرم و یا مسواک کمی جوش شیرین روی آنها بمالید سپس آن را با یک دستمال تمیز کنید.

تمیز کردن کفی کفش

۱۴- پس از اینکه کفشتان کاملا خشک شد کفی‌های کفشتان را وارد کرده و بندهای کفشتان را ببندید.

با این ۱۴ گام اصولی برای شستن کفش در ماشین لباسشویی که پین ورک به شما آموزش داد کفش هایتان مثل روز اول نو و تمیز خواهد شد.

با کفشهایتان پیاده روی خوبی داشته باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.