اگر از پرده ی حمام استفاده می کنید دیر با زود باید منتظر لک گرفتگی آن توسط صابون و سایر مواد شوینده ای که در حمام است باشید و چون پرده در محیط مرطوبی قرار دارد کثیفی آن ممکن است محیطی برای رشد باکتری ها ایجاد کند. اما قطعا شستن پرده حمام چیزی نیست که پین ورک راه حلی برای آن نداشته باشد:

الف) شستن پرده حمام با ماشین لباسشویی

شستن پرده حمام با ماشین لباسشویی
ابتدا پرده حمام را از آویزها و حلقه ها جدا کنید. اگر پرده و سایر متعلقات آن مانند آویزها از یک جنس هستند میتوانید آن ها را با یکدیگر بشویید. بهتر است پرده را با آب سرد بشویید زیرا آب داغ ممکن است به آن آسیب بزند. برای تمیزی بیشتر میتوانید یک پیمانه سرکه به مایع لباسشویی اضافه کنید از آنجا که پرده و قسمت نصب آن معمولا پلاستیکی ست بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید زیرا بوی بد مواد پلاستیکی را به پرده میدهد. درجه کاری ماشین لباسشویی را متوسط قرار دهید.
پس از شستن پرده حمام بهتر است آن را به شکل قبل اویزان کنید تا خشک شود. به هیچ وجه پرده را درون خشک کن ماشین لباسشویی نیندازید زیرا حرارت گرم به جنس پلاستیکی آن آسیب میزند.

ب) روش دوم برای شستن پرده حمام

شستن پرده حمام با سرکه
روش دوم این است که پرده و قسمت آویز آن را درون ماشین لباسشویی بیندازید و یک حوله را هم در کنار آنها قرار دهید. حوله نقش اسکاچ را بازی کرده و پرده را تمیزتر می کند. البته این روش بیشتر برای از بین بردن لکه ها و جرم ها سطحی توصیه می شود. اگر مدت زیادی ست که پرده حمام را نشست اید و احساس می کنید جرم نهفته ی زیادی دارد بهتر است روش های دیگر را امتحان کنید. نصف پیمانه سرکه به همراه مایع لباسشویی نیز کافی به نظر میرسد.

نکات ریز و درشت نظافتو در مجله پین ورک بخونین 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.