اگر از اینترنت در ماشین خود تا حالا استفاده نکرده‌اید فرصت بزرگی را از دست داده‌اید. اگر هم از اینترنت در ماشین خود استفاده کرده‌اید به شما تبریک می‌گوییم، شما از این فرصت به خوبی استفاده کرده‌اید اما زمان استفاده از اینترنت حین رانندگی باید حواستان کاملاً به جاده پیش رو باشد زیرا شما درحال رانندگی می‌باشید و اتصال خودرو به اینترنت ممکن است خطرناک باشد.

در هر صورت، ممکن است با شنیدن اینکه استفاده از اینترنت در ماشین فقط برای چرخیدن در اینستاگرام نخواهد بود متعجب خواهید شد، اینترنت را به ماشین خود متصل کنید تا از دنیای بینهایت اینترنت بهترین استفاده را ببرید، در این مطلب از مجله پین‌ورک ما قصد خواهیم داشت شمارا با ۷ روش عالی استفاده بهینه از اینترنت در خودرو آشنا کنیم.

۱ . استفاده از رادیو

اگر از موزیک‌های تکراری خسته شده‌اید و بدنبال آوایی جدیدتر هستید پس رادیو خود را روشن کنید. آیا شما هم وقتی رانندگی می‌کنید به رادیو گوش می‌دهید؟ رادیو جز جدانشدنی شما در صبح‌های زودی است که از خانه به سرکار می‌روید و یا زمانی‌که بعدازظهرها از سرکار به خانه برمی‌گردید؟

استفاده از اینترنت در ماشین

امروزه دیگر برای پیدا کردن فرکانس محبوب خود نیاز نیست به دنبال فرکانس آن‌ها بگردید، با اتصال خودرو به اینترنت و با نصب اپلیکیشن رادیو بر روی گوشی‌های هوشمند خود از این امکان بهره‌مند شوید. استفاده از بیشتر این اپلیکیشن‌ها رایگان می‌باشد که تمامی شبکه‌های رادیویی را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ایستگاه‌های رادیویی به سیمولکست‌های اینترنتی مجهز شده‌اند تا شما با استفاده از اینترنت تلفن همراه خود به آن دست پیدا کنید.

۲ . هرگز گم نشوید!

ممکن است برای اولین بار پا به محله‌ای یا خیابانی بگذارید که با آن آشنایی ندارید، اگر از خودروهای قدیمی استفاده می‌کنید حتماً ماشین شما به سیستم ناوبری مجهز نیست اما جای هیچ نگرانی نیست، حتماً که قرار نیست شما ماشین مدل بالا داشته باشید برای اینکه ماشین خود را به سیستم ناوبری مجهز کنید تنها به اتصال اینترنت نیاز دارید. از برنامه‌های ناوبری و نقشه‌های آنلاین برای مسیریابی استفاده کنید تا اینترنت مسیر را به شما نشان دهد.

اتصال ماشین به اینترنت

۳ . در ترافیک نمانید!

اعصاب خردکن‌ترین اتفاق در هنگام رانندگی بی‌شک گیرکردن در ترافیک است به خصوص اگر عجله هم داشته باشید، برخی از برنامه‌های مسیریابی به سیستم اعلام ترافیک جاده‌ها مجهز هستند که برای انتخاب بهترین مسیر بسیار کمک کننده هستند.

اتصال خودرو به اینترنت

این ویژگی دیگر به طور رایگان در اکثر برنامه‌های مسیریابی وجود دارد و نیازی نیست برای نصب آن بر روی گوشی خود هزینه اضافی بپردازید مانند برنامه‌های معروف گوگل‌مپ و ویز ! البته برخی از نقشه‌ها از داده‌های سایر رانندگان برای تخمین ترافیک مسیر استفاده می‌کنند که اطلاعات آن زیاد موثق نیست اما کاربردی است پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن ویز است که داده‌هایی همچون دوربین کنترل سرعت و سایر علائم ترافیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد پس همیشه قبل از اینکه در تله ترافیک گیر بیافتید از شلوغی مسیرها مطلع شوید.

۴ . اوقات فراغت خود را بگذرانید و در سرکار حاضر باشید!

آیا در سفرهای طولانی که با خودرو سفر می‌کنید نیاز دارید که با همکاران خود در ارتباط باشید و مدارک را بررسی کنید، پس نقطه اتصال تلفن‌همراه خود را روشن کنید، با استفاده از نقطه‌اتصال تلفن همراه خود و اشتراک گذاری اینترنت خود با لپ تاپ، از کارهای روزمره خود عقب نمانید و بدون استرس از سفر خود لذت ببرید.

اتصال اینترنت

۵ . بچه‌ها را در طول سفر با خودرو سرگرم کنید!

شاید در سفرهای شما انقدر که به موزیک‌های تکراری گوش کرده‌اید خسته شده‌ای و دیگر حوصله گوش کردن به رادیو را هم ندارید پس بیاید با این حقیقت روبرو شویم که اینترنت دنیای بینهایت‌هاست.

اشتراک گذاری اتصال در خودرو

بینهایت سرگرمی درون این دنیا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در طول سفر خود استفاده کنید. از فیلم‌های آموزنده، طنز و یوتیوب تا هزارارن محتوای سرگرمی دیگر و موزیک‌های جدید که همه با اینترنت قابل دسترسی هستند، البته باید این کار را در زمانی که در حال رانندگی هستید انجام ندهید زیرا هم خطر آفرین است و هم خلاف قانون است. از این ویژگی برای سرگرم کردن سرنشینان خودرو در سفرهای طولانی استفاده کنید تا حوصله آن‌ها سرنرود. البته باید مراقب حجم اینترنت خود باشید که در طول سفر تمام نشود زیرا باید با آن خانواده خود را سرگرم کنید.

۶ . پیداکردن نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین و استراحتگاه!

در طول سفر حتماً نیاز خواهید داشت که بنزین بزنید و پس از هر ۴۵ دقیقه رانندگی، استراحت کنید. بسیاری از برنامه‌های مسیریابی به این ویژگی مجهز هستند که نزدیک‌ترین پمپ‌بزنین و یا استراحگاه و یا هرچیزی که نیاز دارید را به شما نشان دهد. این ویژگی که تحت عنوان POI است به برنامه‌های مسیریاب این امکان را می‌دهد تا مکان دقیق تمامی امکان نزدیک و اطراف شمارا نشان دهد و دیگر لازم نیست برای پیداکردن مکان خاصی از کسی سؤال کنید و در اثر پاسخ‌های اشتباه گمراه شوید.

راه‌های استفاده از اینترنت

۷ . بازکردن تله ماتیک

تله ماتیک یک ابزار برای تجزیه و تحلیل و دریافت اطلاعات ناوبری برای خودروها می‌باشد. وجود و قابلیت‌های این سیستم برای خودروهایی وجود دارد که می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

راه‌های استفاده از اینترنت در خودرو

این سری قابلیت‌های این سیستم می‌توان به قفل‌کردن درب‌های خودرو از راه دور زمانی کودک در ماشین است و شما از خودرو پیاده شده‌اید و از آن فاصله گرفتید اشاره کرد و یک ویژگی خاص دیگر می‌توان به خاموش کردن خودرو زمانی که به سرقت رفت نام برد. همان‌طور که گفته شد سیستم تله ماتیک رانندگی شمارا بسیار آسان‌تر می‌کند البته این ویژگی را همهٔ خودروها ندارند ولی اگر خودروی شما این ویژگی را دارد از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک با راه‌های استفاده از اینترنت در ماشین و اتصال خودرو به اینترنت آشنا شدید. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. با خواندن این مطلب آموختیم که استفاده از اینترنت تنها برای چت کردن و چرخیدن در اینستاگرام نیست. شما در هر لحظه که در ماشین‌تان هستید می‌توانید از اینترنت بهره ببرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.