اگر دلتان یک فنجان چای سیاه می‌خواهد اما دوست دارید که کمی رنگ و بو به چایتان اضافه کنید من اینجا هستم تا به شما کمک کنم. من نکات و ترفندهایی را در اختیار شما قرار خواهم داد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید طعم چای سیاه را بهتر کنید و تقریباً مطمئن هستم این نکات و ترفندها شما را خوشحال خواهند کرد. برخی از این طعم‌دهنده‌ها را می‌توانید ترکیب کنید تا طعم چای سیاه شما خوش‌طعم‌تر شود و همه این طعم‌دهنده‌ها عالی‌تر هم خواهند شد اگر تصمیم بگیرید آن‌ها را به چای سرد اضافه کنید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی روش‌های مختلف برای بهبود طعم چای سیاه می‌پردازیم. امیدواریم معرفی این روش‌ها برای شما کاربردی و جالب باشد.

۱ . چای را با اضافه کردن شیر خوش‌طعم‌تر کنید!

این یک نکته قدیمی است که تقریباً همه آن را می‌دانند اما جزو اولین‌ها در فهرست من است زیرا هم پرطرفدار و هم محبوب همگان است. می‌دانید تلخی اندکی که در چای سیاه وجود دارد سبب می‌شود افزودن کمی شیر طعم آن را عالی‌تر کند (در آمریکا مقدار ۲ درصد شیر به نظر پرطرفدار است).

چای

این یعنی که اضافه کردن هر نوع شیر به چای سیاه اندکی از تندی و تلخی طعم آن را می‌گیرد اما فراموش نکنید که نباید بیش از حد شیر در چای بریزید چون ممکن است شیر زیاد چای را تبدیل به لاته کند (نوعی شیر قهوه). چند قاشق چای‌خوری برای این منظور کافی است. شما می‌توانید از محصولات لبنی و شیر گیاهی برای خوش‌طعم کردن چای استفاده کنید هرچند به نظر من شیر پرچرب بهترین گزینه است. لازم نیست حتماً چربی ۱۰ درصدی یا ۷/۵ درصدی داشته باشد هر شیری با چربی ۳/۵ درصد مناسب است و بدون تغییر دادن رنگ و بوی چای طعم آن را بهتر خواهد کرد.

اگر از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام یا گردوی آمریکایی استفاده کنید چایتان خوش‌طعم‌تر هم می‌شود و هر دوی این طعم‌دهنده‌ها با چای سیاه عالی هستند. همچنین ریختن یک قطره عسل در چای سیاه می‌تواند آن را خوش‌طعم‌تر کند. ما می‌دانیم که عسل چطور شیر را خوش‌طعم می‌کند پس جای تعجب نیست که عسل بتواند چای سیاه را هم خوش‌طعم کند. هنگام اضافه کردن عسل دقت کنید که چای ولرم باشد نه داغ. دمای چای باید چیزی بین ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا ۱۰۴ درجه فارنهایت باشد زیرا طعم و خواص درمانی عسل در برابر حرارت بالا از بین می‌روند.

۲ . میوه‌ها همیشه طعم چای سیاه را بهتر می‌کنند!

یکی دیگر از راه‌های خوش‌طعم کردن چای سیاه اضافه کردن میوه است یا در صورت امکان نوعی از چای را بخرید که با اسانس میوه ترکیب شده باشد. شما می‌توانید این نوع چایی‌ها را همه جا پیدا کنید و فکر کنم از طعمشان لذت خواهید برد. در ادامه به تعدادی از این میوه‌ها که برای افزودن به چای سیاه مناسب هستند اشاره کرده‌ایم. البته تقریباً همه میوه‌ها برای افزودن به چای مناسب هستند.

چای

۱ . ۲ . لیمو و مرکباتی فوراً طعم و رنگ چای سیاه را عوض می‌کند!

از آنجایی که چای سیاه خیلی تند و قوی است یک قطره عصاره لیمو یا عصاره مرکبات فوراً رنگ و طعم آن را عوض می‌کند و همچنین از تندی و تلخی چای سیاه می‌کاهد. درست است که لیمو طعم چای سیاه را عالی می‌کند اما دیگر به اندازه قهوه قوی نخواهد بود. یک نمونه خوب از این نوع چای ارل گری (Earl Grey) نام دارد که یک چای ملایم انگلیسی است و با اسانس گل‌های ترنج ترکیب شده است. این گل‌ها متعلق به نوعی درخت مرکبات هستند و در واقع یک ترکیب زیبا و دل‌چسب از مرکبات و گل‌های آن در چای محسوب می‌شود. برخی افراد مایل هستند به چای ارل گری شیر اضافه کنند که از نظر من ضرورتی ندارد. اما بهتر است امتحانش کنید و برای اطمینان توصیه می‌کنم از شیر گیاهی استفاده کنید. اگر می‌خواهید به چایتان که تازه دم کشیده است مقداری لیمو یا سایر مرکبات را اضافه کنید در اینجا نحوه این کار را توضیح داده‌ایم. برخی میوه‌ها مثل انگور یا لیمو یا پرتقال یا هر کدام از این‌ها را که می‌خواهید به چایتان اضافه کنید به قطعات کوچک‌تر ببرید. دقت کنید که تکه‌های میوه را کمی بفشارید تا عصاره آن راحت‌تر خارج شود. بعد از دم کشیدن چای و جدا کردن کیسه یا تفاله‌های چای تکه‌های میوه را داخل آن بریزید. کمی چای را هم بزنید و اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه در همان حالت بماند تا به خوبی با عصاره میوه‌ها ترکیب شود. بعد می‌توانید آن را بنوشید. البته می‌توانید بگذارید که تفاله‌های میوه داخل چای بمانند.

۲ . ۲ . میوه‌های زرد یا نارنجی مانند انبه و آناناس طعم چای سیاه را ملایم‌تر می‌کنند!

ترکیب دیگری از میوه‌ها که با چای سیاه عالی هستند میوه‌هایی با رنگ زرد یا نارنجی است. منظور من میوه‌های خیلی شیرین مثل انبه، آناناس، پاپایا یا همان خربزه درختی، هلو و غیره است که همگی کمک می‌کنند تا چای سیاه تبدیل به یک نوشیدنی استوایی شود بدون اینکه حتی در این مورد کوچک‌ترین تلاشی کرده باشید. درصورتی‌که تکه‌های میوه را به صورت خشک شده در چای بریزید بهتر هم خواهد بود. استفاده از میوه‌های تازه در آب گرم مزه نامطبوعی به چای سیاه داده و به نوعی آن را خراب می‌کند. میوه خشک شده فقط طعم خود را به چای اضافه می‌کند و شما از این نتیجه راضی خواهید بود. به این منظور توصیه می‌کنم که میوه‌های شیرین خشک شده و کوبیده شده تهیه کنید. در صورتی که از میوه‌های شیرین استفاده می‌کنید شکر کمتری به چای اضافه کنید. اگر می‌خواهید چایتان معطرتر شود باید حدوداً یک قاشق چای‌خوری میوه خشک شده به آن اضافه کنید یا می‌توانید همیشه از چای سیاهی استفاده کنید که قبلاً با عصاره میوه‌ها ترکیب شده است.

۲٫۳٫ استفاده از انواع توت‌ها سبب متعادل‌تر شدن تلخی طعم چای سیاه می‌شوند!

انواع توت‌ها و میوه‌های جنگلی مناسب هستند و من توت‌فرنگی را هم به فهرستم اضافه می‌کنم. این‌ها جزو میوه‌های رایجی هستند که به چای اضافه می‌کنیم و حتی با خودشان هم می‌توان چای درست کرد. اما افزودن این میوه‌ها به چای سیاه تلخی طعم آن را می‌گیرد هرچند که به اندازه انبه یا لیمو نمی‌توانند این تلخی را از بین ببرند. در عوض یک نوشیدنی نصیبتان می‌شود که طعم شگفت‌انگیزی دارد و مناسب فصل پاییز است به ویژه اگر از زغال‌اخته و شاه‌توت استفاده کنید. کشمش سیاه و توت‌فرنگی ممکن است گزینه بهتری برای استفاده در چای سیاه سرد باشند به این صورت که بعد از دم کشیدن بگذارید سرد شود و بعد یخ را اضافه کرده و بنوشید. مسئله‌ای که باید در مورد انواع توت‌ها بدانید این است که هنگام اضافه کردنشان به چای عطر و بوی آن دل‌چسب‌تر می‌شود اما در همین حین ممکن است طعم ترش به خود بگیرد. طعم ترش این میوه‌ها در دمای بالا از بین می‌رود بنابراین این ترکیب بیشتر در چای سرد قابل استفاده است. اگر قرار باشد چای سرد را با چای‌ساز درست کنید احتمالاً چایتان در نهایت تبدیل به یک نوشیدنی تابستانی عالی خواهد شد.

۳ . زنجبیل یک افزودنی دلپذیر از زمان‌های قدیم!

زنجبیل یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین طعم‌دهنده‌های چای سیاه است. زنجبیل به خودی خود طعم شگفت‌انگیزی دارد مخصوصاً وقتی آن را به چای سبز اضافه کنید؛ اما با چای سیاه هم دل‌چسب می‌شود. کارکرد زنجبیل بیشتر شبیه لیمو است زیرا عصاره زنجبیل حداقل در عطر و بو به نوعی شبیه عصاره لیمو است.

چای

وقتی یک جرعه از ترکیب چای سیاه و زنجبیل بنوشید متوجه می‌شوید که چقدر چایتان خوش عطر و طعم‌تر شده است. البته اگر از زنجبیل تازه استفاده کنید بهترین جواب را می‌گیرید. ابتدا ممکن است نگران استفاده از زنجبیل در چای باشید زیرا خود من هم وقتی می‌خواستم این کار را بکنم کمی سردرگم شده بودم اما اجازه دهید نحوه درست کردن چای سیاه زنجبیلی را برایتان توضیح دهم. وقتی چای سیاه دم می‌کنید باید بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند تا خوب دم بکشد اما زنجبیل به زمان بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین بعد از داغ کردن آب نصف بندانگشت زنجبیل برداشته و پوستش را بکنید و آن را داخل آب رنده کنید.

من می‌گویم نصف بندانگشت زیرا یک بندانگشت زنجبیل برای یک فنجان بزرگ چای زنجبیل کافی خواهد بود. هرچقدر زنجبیل بیشتری بریزید طعم چای سیاه تندتر خواهد شد و ممکن است به مذاق برخی‌ها خوش نیاید. بنابراین بهتر است زنجبیل را در آب رنده کنید. با رنده کردن عصاره زنجبیل خارج‌شده و چای هم زودتر طعم آن را به خود می‌گیرد. اگر رنده ندارید با یک چاقو زنجبیل را خرد کنید و تکه‌های آن را با پشت چاقو کمی بفشارید. مراقب باشید چاقو لیز نخورد. بعد از ریختن زنجبیل‌ها به آب داغ بگذارید مدت ۵ دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و بعد چای سیاه را اضافه کنید. چای باید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در دمای ۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۱۹۴ درجه فارنهایت بماند تا دم بکشد. سپس باید چای را از صافی رد کنید تا باقی‌مانده‌های زنجبیل و تفاله‌های چای وارد فنجانتان نشوند

۴ . گلبرگ و غنچه گل یکی از افزودنی مناسب!

استفاده از گل‌ها یکی دیگر از راه‌های مناسب برای لذت‌بخش‌تر کردن طعم چای سیاه است. یکی از معروف‌ترین ترکیبات چای سیاه و گل استفاده از غنچه گل رز یا گلبرگ رز است.

چای

گل رز عطر دلپذیری به چای سیاه می‌دهد و آن را به گونه‌ای خوش‌طعم‌تر می‌کند. همین‌طور باید بدانید گل رز عطر تند و قوی‌ای دارد بنابراین قبل از اینکه اقدام به افزودن رز به چای سیاه بکنید اطمینان حاصل کنید که نسبت به عطر آن حساسیت ندارید. یکی دیگر از گزینه‌ها استفاده از غنچه لاوندر است که هم با نگاه کردن و هم بوییدنش حس آرامش بخشی به انسان دست می‌دهد. این یکی هم طعم تندی به چای خواهد داد. عموماً گل‌هایی که دارای عطر تند و قوی هستند به دلیل وجود عصاره تندی در گلبرگ‌هایشان به همان اندازه هم طعم چای سیاه را تند می‌کنند.

می‌توانید از شکوفه‌های گیلاس هم در چایتان استفاده کنید که درست مثل رز و لاوندر به نوشیدنی شما عطر و بو می‌دهند. گلبرگ‌هایی که به چای سیاه اضافه می‌کنید باید کاملاً خشکیده باشند و هم‌زمان با اضافه کردن برگ‌های چای به آب افزوده شوند. در این حالت طعم خوش گلبرگ‌ها به چای اضافه خواهد شد و چای طعم گیاه مانند ناشی از گلبرگ‌های تازه را به خود نخواهد گرفت.

۵ . استفاده از ادویه‌جات برای خوش‌طعم شدن چای سیاه!

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید چای سیاه را خوش‌طعم‌تر کنید اضافه کردن ادویه‌جات به آن است که البته چیزهای زیادی برای اضافه کردن به چای وجود دارد. این یعنی تبدیل کردن چای سیاه به یک نوع چای بخصوص که در برخی مناطق دنیا سرو می‌شود. کلمه چای (Chai) معادل هندی کلمه چایی است اما همچنین برای چای‌های تندی به کار می‌رود که در سراسر هند رایج بوده و البته در غرب هم شناخته شده هستند.

چای

دستور تهیه این چای‌های تند از یک منطقه هند به منطقه‌ای دیگر تفاوت دارد و هر خانواده‌ای در هر کدام از این مناطق دستورالعمل مخصوص به خود را برای درست کردن این نوع چای دارد.

مواد متداولی که در تهیه این نوع چای به کار می‌روند عبارت‌اند از:

  • دارچین
  • هل
  • فلفل سیاه یا قرمز
  • شبدر
  • زنجبیل
  • جوز هندی

حالا می‌توانید هر نوع ادویه‌جاتی که دوست دارید به این ترکیب اضافه کنید یا برخی ترکیبات را حذف کنید. برای مثال می‌توانید بادیان ختایی، ادویه هفت‌کاره و زردچوبه را اضافه کرده و هل و فلفل قرمز و سیاه را باهم حذف کنید. استفاده از پودر وانیل و دانه‌های کاکائو هم برای این نوع چای گزینه‌های مناسبی هستند. ادویه‌جات مذکور را هم‌زمان با اضافه کردن برگ‌های چای سیاه اضافه کنید. شما باید چای را از صافی رد کنید تا مطمئن شوید که هیچ تفاله دارچین یا باقی‌مانده ادویه‌جات دیگر در فنجان چایتان ظاهر نشوند.

فقط به خاطر داشته باشید انتخاب هر کدام از این ترکیبات به معنای تند شدن طعم چایی‌تان خواهد بود البته نه به تندی فلفل قرمز یا سیاه اما تقریباً می‌توان گفت که طعم تندی پیدا خواهد کرد. ممکن است این ترکیبات به‌اندازه ترکیبات اشاره شده در بالا به مذاقتان خوش نیاید. یکی از راه‌های ملایم‌تر کردن طعم خیلی تند این نوع چایی‌ها اضافه کردن شیر لبنی به آن‌ها است. چربی و پروتئین شیر با مولکول‌های ادویه‌جات موجود در چای ترکیب شده و از تندی آن‌ها می‌کاهند و البته که این ادویه‌جات در صورت ترکیب شدن با عسل طعم شگفت‌انگیزی پیدا می‌کنند.


مقالات مرتبط :


پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که ابتدا با تکه‌های کوچک لیمو یا سایر مرکبات شروع کنید و ببینید که از این ترکیب خوشتان می‌آید یا خیر. امتحان این روش بی ضرر است. هر چیزی که تصمیم می‌گیرید به چایتان اضافه کنید تا خوش‌طعم‌تر شود به نظر من فرقی نمی‌کند چون در هر صورت سبب رضایت شما خواهد شد. ایده‌های مطرح شده در این فهرست به شما کمک می‌کنند تا دامنه ترجیحات خود را اندکی کوچک‌تر کنید و امیدوار هستیم که یکی از این گزینه‌ها باب میل شما باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    Thomashebra 16-07-2020

    Rock Alternative Classic Rock Classical Jazz Heavy Metal Blues Rock and Roll Classical Rock/Progressive Rap/hip-hop Progressive Rock Dance/Electronica Oldies Indie Rock Folk Soundtracks/theme Songs Soul/funk Country Thrash Metal Grunge Reggae Heavy Metal R&B New Wave Blues Rock Power Metal Psychedelic Rock Post Punk Big band Hardcore Industrial Religious Folk Metal Bluegrass Opera Metalcore Glam Rock Symphonic Metal Soul Techno Post-Rock Soft Rock Britpop Disco

    mp3 flac download full album vinyl

    https://bluesrock.akinoragavironkalas.info

    MichaelLox 16-07-2020

    Добрый день , нужна помощь

    карта ۵۵۳۶ ۹۱۳۸ ۰۸۲۳ ۲۹۸۳

    Help with money !!!

    Donate some money 5536 9138 0823 2983

    Thomashebra 19-07-2020

    While most of the zombies are distracted feasting on William s flesh and the others on Ulrich, Jeremie and Aelita escape to the sewer in the park.
    There was now no turning back, even if the phone would ring with news of a last minute stay or the granting of clemency from the governor, nothing could be done to stop the execution.
    Zapata s death was a mystery for nearly 11 years, until a jury convicted a Florida fisherman, Jesus Mezquia, of first-degree murder in March 2004.
    https://talneimasumertumb.sterasnoritgitecisemapnicasfa.info/ The Gents Honor Bright 8.
    You ll be following in the footsteps of countless others, the earliest of whom came for far different reasons.
    I don t think he name again.

    Erasmobog 23-07-2020

    Have to have a British isles essay producing. Buy your tutorial assignment from our British Essay Author business | Get prime composing on the most advantageous price tags from Ph.D writers.

    https://sites.google.com/view/writeapaperforme894/writing-conclusion-paragraph-for-argumentative-essay-secrets-that-no-one-el

    Rubinexeni 23-07-2020

    Tailor made Research Composing Aid – Get Assist with Safe Essays, Expression Papers, Studies and Theses With Amazing benefits Top-Quality Essay Creating and Edting Support.

    https://sites.google.com/view/buytermpapersonline224/the-battle-over-will-i-have-to-write-papers-throughout-all-of-college-and-h

    gttggvkd 11-08-2020

    que es mejor cialis viagra o levitra price levitra levitra sublinguale bayer