بسته نشدن درب یخچال می‌تواند مشکلی نگران‌کننده برای همه باشد چراکه می‌تواند سبب زدن برفک، آسیب رساندن به موتور و خراب شدن مواد غذایی درون یخچال شود. پس باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. اگر مشکل و یا ایرادی در بستن درب یخچال خود مشاهده کردید، دلایل گوناگونی در این مشکل مؤثر هستند که سعی داریم در ادامه به دلایل و راه‌حل‌های تعمیر آن‌ها بپردازیم. اگر با خواندن تمامی موارد زیر بازهم مشکل خرابی درب یخچال شما حل نشد، و به نمایندگی معتبر تعمیر یخچال نیاز پیدا کردید، پیشنهاد ما این است که برای تعمیر یخچال خود از تعمیرکاران معتبر نمایندگی تعمیرات یخچال پین ورک کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال‌ های امرسان، ال جی، جنرال الکتریک و… بسپارید. برای تماس با تیم پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دلایل بسته نشدن درب یخچال

دلایل و عوامل گوناگونی سبب خرابی درب یخچال می‌شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. به موارد زیر توجه کنید:

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . تراز نبودن یخچال

یکی از دلایلی که می‌تواند سبب بسته نشدن درب یخچال شود، می‌توان به تراز نبودن اشاره کرد. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که براثر عواملی مانند نشت زمین، یک سری عوامل خارجی و گذشت زمان یخچال از حالت تراز بودن خارج‌شده و وزن خود را به‌جای اینکه به پایه‌ها وارد کند به درب وارد می‌کند.

  • راه حل: برای حل این مشکل باید یخچال خود را تراز کنید. توجه داشته باشید گاهی قوی بودن آهنربای درب نیز، باوجوداینکه در بسته شدن درب مشکل وجود دارد، نمی‌گذارد درب بازبماند. اما تراز بودن می‌تواند باعث افزایش طول عمر یخچال و کارکرد صحیح آن شود. یخچال از پایه‌های قابل تنظیم برخوردار است. دستگاه‌های به خصوصی برای تشخیص درست بودن تراز یخچال وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. توجه داشته باشید که تنظیم کردن آن به این صورت است که حباب تراز باید در قسمت میانه جای گیرد.

خرابی لاستیک درب یخچال

۲ . لاستیک درب یخچال

گاهی ممکن است لاستیک درب یخچال شما نیاز به عوض شدن داشته باشد، یعنی ممکن است خراب یا کهنه‌شده و یا از وضعیت کیپ بودن خود خارج‌شده باشد.

  • راه حل: برای اطمینان از اینکه آیا لاستیک دور یخچال شما نیاز به عوض شدن دارد یا نه، می‌توانید از یک کاغذ برای انجام یک تست استفاده کنید. بین بدنه یخچال و درب آن را جایگذاری کنید. اگر در صورت بستن درب، با کشیدن کاغذ، کاغذ پاره شد، یعنی لاستیک سالم است. در غیر این صورت باید نسبت به تعویض لاستیک درب یخچال خود اقدام کنید. برای انجام این کار شما می‌توانید از تعمیرکاران تیم پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات شما مصرف‌کننده عزیز می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۳ . سفتی یا برآمدگی بخش‌هایی از درزگیر درب یخچال

برای اینکه بخش‌هایی که جدا یا برآمده شده را پیدا کنید، باید قسمت‌های لاستیک درب یخچال را به‌درستی بررسی کنید. می‌توانید برای قسمت‌هایی از درب یخچال که سفت و برآمده شده‌اند، صابون و آب را مخلوط کرده و استفاده کنید( از وازلین نیز می‌توانید استفاده کنید). برای نرم کردن لاستیک از سشوار نیز می‌توانید استفاده کنید. گاهی نیز دلیل جدا شدن درزگیر درب یخچال، شل شدگی و از بین رفتن چسبنده بودن پیچ‌ها می‌باشد. برای تعمیر باید تمامی موارد مذکور را بررسی کنید، برای این کار می‌توانید از تعمیرکاران تیم پین ورک کمک بگیرید.

۴ . کثیف بودن لاستیک درب یخچال

برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال می‌توانید از یک مسواک کمک گرفته آن را آمیخته به مخلوط صابون و آب بکنید. در این صورت می‌توانید کثیفی و گردوغباری را که بر روی درزگیر درب یخچال وجود دارد و مانع از بسته شدن درست یخچال می‌شود را تمیز کنید.

پر بودن بیش از حد یخچال

۵ . بیش‌ازحد پر بودن درب یخچال

از دیگر دلایلی که می‌تواند از بسته شدن درب یخچال جلوگیری کند می‌توان به پر بودن قسمت درب یخچال اشاره کرد. همواره سعی کنید از قرار دادن مواد غذایی، بطری‌، شیشه‌های آب و دیگر مواد و اشیا سنگین ممکن در درب یخچال اجتناب کنید و آن‌ها را در اتاقک یخچال بگذارید.

۶ . جلوگیری یک وسیله از بسته شدن درب یخچال

اگر واشر و تمامی موارد مذکور در مورد مشکل بسته نشدن درب یخچال شما صدق نکرد، گاهی امکان دارد قفسه‌ها، طبقات یا جا میوه‌ای از یخچال بیرون زده باشند. حتی یک شی یا وسیله از بسته شدن درب یخچال جلوگیری کند. شما باید همواره از بیرون نیامدن مواد درون اتاقک یخچال مطمئن شوید. قسمت حاشیه درب نیز باید ازنظر پر بودن بررسی شود. پیشنهاد ما این است که همیشه مواد غذایی خود را به‌صورت مرتب و صحیح در یخچال قرار دهید تا آسیبی به درب یخچال هم وارد نشده و پیچ و لولای آن خراب نشود.

ضررهای وارده به موتور و زدن برفک یخچال فریزر در حالت بسته نشدن درب یخچال

بسته نشدن درب یخچال می‌تواند آسیب و فشار جدی به موتور یخچال وارد کرده و باعث می‌شود برق و انرژی بیشتر مصرف شود. این حالت این‌گونه است که وقتی در صورت بسته نشدن درب، اتاقک موتور یخچال فریزر گرم شده و برای اینکه سرمای کافی برای خنک نگه‌داشتن یخچال فریزر فراهم سازد، موتور ناچار است کار و فعالیت بیشتری انجام دهد. درنتیجه خساراتی به آن ممکن است وارد شود. داخل شدن هوای گرم به یخچال باعث زدن برفک می‌شود که پاکیزه کردن آن کاری دشوار می‌باشد. همچنین برفک زدن نیز می‌تواند ضررهای جدی به یخچال فریزر وارد کند.

علت سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال

تعرفه تعمیرات مشکل بسته نشدن درب یخچال

هزینه تعمیر مشکل بسته نشدن درب یخچال به عوامل و دلایل گوناگونی اعم از نوع خرابی بستگی دارد. برای اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر شما می‌توانید با تعمیرکاران ما در تیم پین ورک تماس حاصل کنید تا قیمت دقیق به شما مصرف‌کننده عزیز اعلام شود. در این حالت در صورت توافق دو طرف می‌توانید درخواست خود را تکمیل کنید.

همان‌طور که ملاحظه فرمودید، دلایل گوناگونی می‌توانند سبب بسته نشدن درب یخچال می‌شوند، که پیشنهاد ما این است که تعمیر مشکل بسته نشدن درب یخچال خود را به یک فرد کار بلد بسپارید. گاهی نیز در صورت نیاز قطعه یا قطعات معیوب برای حل مشکل باید تعویض شوند. در صورت نداشتن دانش کافی هرگونه تعمیر و یا حتی به تعویق انداختن زمان تعمیر می‌تواند باعث آسیب رسیدن به یخچال شما و وارد شدن خسارات جدی به آن شود و درنتیجه آن ممکن است نیاز باشد برای تعمیر و یا عوض کردن هزینه بیشتری را بپردازید.

تعمیر مشکل بسته نشدن درب یخچال خود را به تیم مجرب و متخصص پین ورک بسپارید:

پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال با دارا بودن بهترین و به‌روزترین تجهیزات و لوازم و نیز حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین متخصصین و تعمیرکاران درزمینهٔ انواع تعمیرات یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما مصرف‌کننده گرامی است. پیشنهاد ما این است که برای تعمیر یخچال خود از تعمیرکاران معتبر نمایندگی تعمیرات یخچال تیم پین ورک کمک بگیرید. پین ورک با راه‌اندازی کردن بخش تعمیر یخچال فریزر در محل موردنظر آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. شما می‌توانید با اطمینان خاطر تعمیرات یخچال خود را در محل موردنظر خود انجام دهید. به دلیل پیگیری پشتیبانان ما در تیم پین ورک خیالتان از روند اجرای کار آسوده باشد. شعار پین ورک همواره جلب کردن رضایت مشتری و داشتن تجربه بی‌دغدغه با تیم ما می‌باشد. برای تماس با پین ورک و شنیدن پیشنهادات مشاوران ما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.