روابط خود به خود ساخته نمی‌شوند؛ همه‌ی آدم‌ها برای داشتن یک زندگی پر از آرامش و موفقیت آمیز، نیاز دارند که به درک درستی نسبت به طرف مقابل خود برسند. حالا چه همسرشان باشد، چه دوست و یا همکارشان. خیلی از زوج ها با بروز اولین مشکل و اختلاف، حس میکنند در زندگی مشترکان به بن بست رسیده اند در صورتی که شاید واقعا آن اختلاف حاصل ناآگاهی و عدم درک متقابل باشد. برای رسیدن به درک درست از رابطه، باید دانش و اگاهی خودمان را بالا ببریم، کنش و واکنش‌های مناسب را یاد بگیریم و به شناخت از هم برسیم. یکی از راههایی که برای افزایش دانش و اگاهی در دسترسمان داریم، مطالعه است. کتاب‌های مفید زیادی در زمینه روانشناسی رابطه به چاپ رسیده اند که میتوانند راهنمای زندگی و روابط ما باشند. در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب های روابط عاطفی و ازدواج را به شما معرفی کنیم، کتاب هایی کاملا علمی که نگاه متفاوت و به دور از کلیشه، نسبت به رابطه و ازدواج دارند. ضمنا خلاصه صوتی کتاب‌هایی را که در این مقاله معرفی می‌کنیم، می‌توانید از مجموعه ۳۶۵ بوک گوش کنید.

کتاب استادی در عشق

اکثر ما در این دنیا به زخم‌های عاطفی‌ای دچار شدیم که باعث شدن ما از راه‌های نادرستی با هم ارتباط بگیریم و روابطمان سرشار از نیازمندی، حسادت و حس مالکیت باشد. ما مسئول درمان این زخم‌ها هستیم، با دارویی تشکیل شده از حقیقت، بخشش و دوست داشتن خودمان. وقتی این زخم‌ها درمان شوند؛ می‌توانیم رابطه‌ای را تشکیل بدهیم که در آن، شخص مقابلمان را بدون هیچ قید و شرطی دوست بداریم.

کتاب استادی در عشق یک راهنمای کاربردی برای برقراری ارتباط است و به بهبود روابط زوج‌ها و روابط اجتماعی ما کمک می‌کند. دون میگوئل روئیز نویسنده کتاب، در این کتاب بیان می‌کند که چطور دوست داشتن خودمان، می‌تواند روی درست دوست داشتن اطرافیانمان تاثیر بگذارد. این کتاب به ما یاد می‌دهد که چطور دنیا را از زاویه‌ی عشق ببینیم و زخم‌های احساسمان را با عشق و بخشش التیام ببخشیم و از معیارها و قضاوت‌های ذهنی نادرست که باعث رنجش خاطر می‌شود، اجتناب کنیم. در نهایت با مطالعه یا گوش دادن به خلاصه صوتی کتاب استادی در عشق یاد می‌گیریم خودمان را همین‌طور که هستیم بپذیریم و دوست داشته باشیم.

کتاب پنج زبان عشق

خیلی از مشکلاتی که زوج‌ها امروز تجربه می‌کنند، ناشی از تجربه و ابراز عشق به شیوه‌های متفاوت است. شناخت زبان‌های مختلف عشق، ارتباط برقرار کردن شما در یک رابطه را بهتر می‌کند و در نتیجه شما و همسرتان از نظر عاطفی زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد. کج‌فهمی حتی بین زوج‌هایی که سال‌ها کنار هم زندگی کرده‌اند هم پیش می‌آید و تقریبا محال است که زبان عشق دو نفر با هم دقیقا یکسان باشد.

کتاب پنج زبان عشق نوشته گری چپمن یک راهنمای امروزی برای بهتر کردن روابط زوجین محسوب می‌‎شود که به کمک زوجین خواهد آمد. این کتاب به شما می‌گوید که چطور می‌توانید با تلاش خودتان، شیوه ابراز علاقه همسرتان را درک کنید و چطور شما هم به بهترین شکل به او ابراز علاقه کنید. در نهایت این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید زبان عشق خودتان را کشف کنید. خلاصه صوتی کتاب پنج زبان عشق هم در ۳۶۵ بوک قرار داده‌ایم.

کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

اگر اهل کتاب خواندن باشید و قصه آدم‌های موفق را خونده باشید، می‌دانید که لزوما هر آدمی که در شغل و حرفه‌اش موفق است، در ازدواج و روابطش ممکن است موفق نباشد! آدم‌ها گاهی برای رسیدن به رویاها و آرزوهای‌شان وجود یک همراه خوب را فراموش می‌کنند و در نهایت بعد از رسیدن به آرزوهای‌شان، احساس خوشبختی نمی‌کنند و خلاء عمیقی در زندگی احساس می‌کنند. آرامشی که از یک زندگی زناشویی موفق به دست می‌آید با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

حالا ما قصد داریم یک کتاب به شما معرفی کنیم، کتابی که کمکتان می‌کند علاوه بر شغلتان، در زندگی زناشویی و روابطتتان نیز موفق باشید و به آرامش برسید. کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی نوشته جات گاتمن، به بررسی موضوع ازدواج و تحلیل علمی رفتار افراد پرداخته و حاصل سال‌ها پژوهش خود در زمینه مشکلات زناشویی را در این کتاب ارائه کرده است.

این کتاب هم برای مجردهایی که به دنبال شریک زندگی هستند و هم برای آن دسته از افراد متاهلی که می‌خواهند زندگی موفقی داشته باشند و بحث و دعواها را به حداقل برسانند، پیشنهاد می‌شود. خلاصه صوتی این کتاب را هم میتوانید از ۳۶۵ بوک گوش کنید و اگر به مطالعه علاقه دارید هم، خلاصه متنی کتاب ۷ اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی را هم می‌توانید در صفحه هر کتاب بخوانید.

کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش

وقتی زندگی و روابطتان از کنترل خارج می‌شود و نمی‌توانید مدیریتش کنید، معمولا به‌خاطر رعایت نشدن حد و مرزهاست. حد و مرزها به ما قدرت می‌دهند تا مسئولیت مشکلات، تمایلات و احساساتمان را به عهده بگیریم و بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم. حد و مرزها به ما کمک می‌کنند بدون اینکه مسئولیت خطای بقیه رو به عهده بگیریم، از آنها حمایت کنیم. همچنین باعث می‌شوند بتوانیم از بقیه کمک بخواهیم و کمک‌های‌شان را قبول کنیم. حد و مرزها نه تنها ضروری‌اند، بلکه می‌توانند منبع عشق و شادی در زندگی‌های ما هم باشند.

کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش یه کتاب راهنما برای زوجین و افرادی است که نمی‌توانند به دیگری «نه» بگویند، نمی‌توانند «نه» بشنوند. این کتاب با در نظر گرفتن اصول روانشناسی معاصر به شما یاد می‌دهد که چرا تعیین حد و مرزهای سالم، هم از نظر عاطفی و هم روحی روانی، برای زوجین در زندگی مشترک یک امر ضروری است! پیشنهاد می‌کنیم گوش دادن به خلاصه صوتی کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش را به خودتان هدیه کنید و از نکات مفید و کاربردی آن لذت ببرید.

کتاب بازی‌ها

کتاب بازی‌ها جزء جذاب‌ترین و پرفروش‎ترین کتاب‌های روانشناسی رابطه است که مطمئنیم از مطالعه ان لذت خواهید برد چون به موضوعاتی اشاره می‌کند که همه‌ی ما در روزمره با آن مواجه بوده‌ایم! دکتر اریک برن، روانشناسِ مشهوری است که در این کتاب ما را به دنیای شگفت‌انگیز و عجیب‌وغریبِ بازی‌های روانشناسی می‌برد، جایی که بازیگران آن ناخواسته همدیگر را اغوا می‌کنند تا رفتارهای خودمخرب و نامطلوب از خودشان بروز بدهند. اریک برن سازوکارِ پنهانی که پشتِ این بازی‌ها وجود دارد را تشریح می‌کند و راهِ پرهیز از آن‌ها و رسیدن به صمیمیتِ حقیقی در رابطه را به ما نشان می‌دهد. ما همه در زندگی بازیگریم، هر چند خودمان به این امر واقف نباشیم. با گوش دادن به خلاصه صوتی کتاب بازی‌ها، از تمامِ بازی‌هایی که آدما انجام می‌دهند، سردرمی‌آورید.

 

در این مقاله سعی کردیم ۵ مورد از بهترین کتاب‌های رابطه و ازدواج را به شما معرفی کنیم و سعی کردیم کتاب‌هایی را انتخاب کنیم که کمتر کسی درباره‌اش صحبت کرده است. کتاب‌های با نگاه نو و علمی که می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند. خلاصه صوتی و متنی تمامی این کتاب‌ها نیز در سایت و کانال تلگرام ۳۶۵ بوک در اختیار شما خواهند بود. برای دسترسی دائمی به خلاصه صوتی تمام ۳۶۵ کتاب‌ (از طریق اپلیکیشن و کانال تلگرام)، کافیه یک بار اشتراک ۳۶۵ بوک رو دریافت کنید. این کتاب‌ها به شما کمک میکنن در تمام زمینه‌های زندگی، اطلاعات و مهارت کسب کنید و روز به روز پیشرفت کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

2 سال پیش محمد رسول بهاری

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.