اگر در خانه یا محل کار خود برای سیستم گرمایش آب از آبگرمکن دیواری استفاده می‌کنید، حتماً با مشکل جرقه نزدن و روشن نشدن آبگرمکن روبرو شده‌اید. روشن نشدن آبگرمکن یا روشن نشدن مشعل آبگرمکن به خاطر ایرادات و اختلالت فنی دستگاه شماست که در ابتدا باید این اختلالت رفع شود تا آبگرمکن شما روشن شود، توجه داشته باشید که برای رفع این مشکل حتماً از تعمیرکار معتبر آبگرمکن دیواری کمک بگیرید. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع آبگرمکن اعم از، بوتان، لورچ، سینجر و… آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار آبگرمکن دیواری به محل موردنظر شما در جهت رفع مشکل آبگرمکن شماست. برای بهره‌مندی از این خدمت تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۴ علت روشن نشدن آبگرمکن

یکی از علائم خرابی آبگرمکن دیواری، روشن نشدن و جرقه نزدن آبگرمکن است. برای جلوگیری از خرابی و اشکالات بیشتر در آبگرمکن خود توصیه می‌شود سریعاً به رفع مشکل بپردازید.

تعمیر آبگرمکن در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

جرقه نزدن آبگرمکن دیواری

۱ . جرقه نزدن آبگرمکن

اولین و مهم‌ترین دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری می‌تواند به خاطر جرقه نزدن آبگرمکن باشد. اگر جرقه زن دستگاه به‌درستی عمل کند، همین ایراد ساده باعث می‌شود که آبگرمکن دیواری شما روشن نشود که درنتیجه مشکلاتی همچون گرم نشدن آب را برای شما به وجود خواهد آورد.

  • روشن شدن آبگرمکن مستلزم کارکرد صحیح جرقه زدن الکترود آن است، حال اگر فاصله بین الکترود و مشعل بیشتر یا کمتر از ۹ میلی‌متر باشد، ممکن است باعث جرقه نزدن آبگرمکن و درنتیجه روشن نشدن آبگرمکن شود. برای رفع این مشکل باید جرقه زن الکترود موردبررسی قرار گیرد.

۲ . روشن نشدن شمعک آبگرمکن

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبگرمکن دیواری، خرابی و روشن نشدن شمعک آبگرمکن است. بروز این مشکل از آنجایی شروع می‌شود که با جرقه زدن و وارد شدن گاز به دستگاه، مشعل روشن نشود ولی بلافاصله آبگرمکن خاموش می‌شود که در این حالت شمعک آبگرمکن دچار ایرادشده است و بایستی آن را تعمیر نمایید تا آبگرمکن روشن شود. البته ذکر این نکته هم که روشن نشدن شمعک علت‌های دیگری داشته باشد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مسدود بودن صافی شمعک
  • بسته بودن شیرهای پروانه‌ای
  • مسدود بودن نازل شمعک
  • روشن نشدن شمعک باعث گرم نشدن آب نیز می شود. توصیه می شود مطلب”دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری” را مطالعه نمایید.

۳ . رسوب‌گذاری در نوک الکترود

از دیگر علت‌های روشن نشدن آبگرمکن دیواری ممکن است به خاطر رسوب در نوک الکترود باشد که باعث می‌شود جرقه زدن در دستگاه رخ ندهد و درنتیجه آبگرمکن روشن نشود.

  • الکترود یکی از ارکان مهم در آبگرمکن های دیواری است که در روشن شدن دستگاه نقش بسیار مهمی دارد که کثیف بودن و یا رسوب‌گذاری در نوک آن باعث به وجود آمدن جنین مشکلی برای آبگرمکن شما می‌شود.
  • توصیه می‌شود برای رفع این مشکل از تعمیرکار معتبر و متخصصین آبگرمکن دیواری کمک بگیرید تا از برزو مشکلات احتمال جلوگیری شود. برای استفاده از خدمات پین ورک برای تعمیر آبگرمکن دیواری خود با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

معیوب شدن واشر دیافراگم

۴ . معیوب شدن واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن

یکی از قطعات مهم در آبگرمکن ها که در روشن و خاموش شدن دستگاه نیز نقش بسیار مهمی نیز دارند، دیافراگم است. حال اگر واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن شما فرسوده شده باشد ممکن است باعث روشن نشدن آبگرمکن شما شود که در این حالت باید واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن خود را تعویض نمایید. برای اینکه واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن خود را تعویض نمایید لازم است که مراحل زیر را به‌دقت اجرا نمایید.

  • در مرحلهٔ اول لازم است که شیرهای ورودی آب به آبگرمکن را مسدود کنید.
  • در مرحلهٔ بعد لازم است که سایر اتصالات اعم از گاز و برق را از آبگرمکن جدا کنید.
  • سپس با استفاده از پیچ‌گوشتی مناسب با پیچ‌های آبگرمکن، پیچ‌های صفحه و کاربراتور را باز کنید.
  • سپس واشر جدید را جایگزین واشر قدیمی و فرسوده کنید.

برای رفع مشکل روشن نشدن آبگرمکن دیواری خود پین ورک را انتخاب کنید.

آبگرمکن دیواری یکی از وسایل مهم در تأسیسات و گرمایش آب مصرفی در ساختمان است به‌طوری‌که فقدان و یا خرابی آن باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای شما خواهد شد که یکی از این مشکلات روشن نشدن آبگرمکن است که در مطلب بالا به بررسی علل آن پرداختیم و روش‌های رفع آن را نیز بیان کردیم.

حال اگر بازهم مشکل شما ادامه‌دار بود و آبگرمکن دیواری شما روشن نمی‌شود برای رفع این مشکل و تعمیر آبگرمکن خود می‌توانید از تعمیرکاران خبره پین ورک کمک بگیرید. این نکته را هم فراموش نکنید که برای تعمیر آبگرمکن دیواری خود از تعمیرکاران ماهر استفاده نمایید تا مشکل شما در اسرع وقت و در بالاترین کیفیت ممکن رفع شود. برای استفاده از خدمات پین ورک به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.