اگر جویای کار باشید و سری به سایت‌های کاریابی زده باشید، احتمالا کلی آگهی با عنوان استخدام ادمین اینستاگرام دورکار و یا حضوری دیده باشید. اکثر فروشگاه‌های آنلاین اینستاگرام که کارشان گرفته و ده‌ها هزار فالور دارند، بلااستثنا نیاز به یک ادمین دارند که هم بتواند محتوای پیج را آماده کند، هم پاسخگوی مشتریان باشد و هم به فروش پیج کمک کند. از وقتی که تعداد فروشگاه‌های آنلاین در اینستاگرام زیاد شده، ادمینی به شغلی جذاب و پر درآمد تبدیل شده است؛ شغلی با بازار کار خوب که تعداد زیاد آگهی استخدام ادمین در اینترنت این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند! اگر شما هم کنجکاو شده اید که شغل ادمینی چیست و چگونه باید ادمین شویم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. اینجا می‌خواهیم درباره شغل ادمین اینستاگرام صحبت کنیم؛ اینکه چه مهارت‌هایی برای ادمینی لازم است و چگونه می‌توانیم ادمین شویم.

درباره شغل ادمینی اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام، کسی است که پیج را مدیریت می‌کند، برای پیج محتوا تولید می‌کند و کمک می‌کند تا پیج رشد کند. عکاسی و فیلمبرداری، ساختن پست و استوری، نوشتن کپشن، هشتگ‌گذاری، برنامه‌ریزی برای محتوای پیج، انتشار محتوا در زمان مشخص، تعامل با کاربران و مشتریان و مدیریت دایرکت‌ها، از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام محسوب می‌شود. به جز این موارد، مدیریت فروش محصول، افزایش فالوور و تبلیغات، تحلیل آمار پیج و … هم جزء مهارت‌هایی هستند که یک ادمین باید به آنها مسلط باشد.

البته اینکه چه مهارت‌هایی برای استخدام لازم است، بستگی به درخواست کارفرما از شما دارد؛ بعضی از پیج‌ها تنها به ادمینی برای پاسخگویی به دایرکت احتیاج دارند، بعضی از کارفرماها نیز علاوه بر مدیریت دایرکت‌ها به فردی برای تولید محتوا، فروش و افزایش فالوور هم نیاز دارند. درآمد ادمین‌های حرفه ای متخصص پیج اینستاگرام هم کاملا بستگی به حجم کاری که ماهانه انجام می‌دهند، دارد. هرچه وظایف مورد انتظار بیشتر باشد، طبیعتا دستمزد بالاتری نیز به ادمین تعلق می‌گیرد. حالا که با شغل ادمینی و وظایفش تا حدی آشنا شدیم، بیایید ببینیم برای ادمین شدن چه مهارت‌هایی باید یاد بگیریم؟

چه مهارت‌هایی برای ادمینی لازم است؟

برای اینکه به یک ادمین حرفه‌ای و تمام عیار تبدیل شوید، کافیست دو تا مهارت را به خوبی یاد بگیرید؛ یکی تولید محتوا و دیگری کار با اینستاگرام و کسب درآمد از این پلتفرم!

۱- تسلط بر اینستاگرام

از اهمیت اینستاگرام همین‌قدر بگوییم که در حال حاضر چیزی حدود ۵۰ میلیون کاربر ایرانی فعال دارد و این یک فرصت استثنایی برای کسب درآمد محسوب می‌شود. حالا از آنجایی که کاربران اینستاگرام، مخاطب هدف ما در این پلتفرم هستند، ادمین‌ها برای گرفتن نتیجه بهتر، باید کاملا با فضای اینستاگرام آشنا باشند و قوانین آن را بدانند. یک ادمین باید با پست و استوری گذاشتن و گزینه‌های مختلف اینستاگرام، کپشن نویسی، نحوه هشتگ‌گذاری آشنا باشد، بداند چطور باید به دایرکت ها پاسخ دهد، فروش در اینستاگرام چگونه انجام شود، برای رشد پیج چگونه تبلیغات انجام دهد و فالوئر واقعی جذب کند. در کنار اینها باید حواسش به الگوریتم‌های اینستاگرام هم باشد و به خوبی بتواند عملکرد پیج را تحلیل کند. برنامه‌ریزی برای تولید محتوا و تنظیم استراتژی هم که جای خود را دارد! پس اگر می‌خواهید یک ادمین موفق باشید باید به خوبی بر اینستاگرام مسلط باشید.

۲- مهارت در تولید محتوا

تسلط بر اینستاگرام شرط لازم ادمینی است اما کافی نیست! چرا؟ چون در کنار آن باید نحوه تولید محتوا هم بلد باشید. اینکه چطور استوری طراحی کنید، چطور مقابل دوربین بروید، عکاسی و فیلمبرداری بدانید و بلد باشید یک تصویر را ادیت کنید یا یک ویدیو برای معرفی محصول بسازید، از مهمترین مهارت‌هایی است که باید به عنوان ادمین داشته باشید. حالا اگر ساخت پادکست، زیرنویس گذاشتن برای ویدیو، طراحی کاور و تولید محتوای گرافیکی، ادیت حرفه‌ای یا ساخت تیزر تبلیغاتی برای محصول هم بلد باشید که دیگر عالی می‌شود! چون پیج‌‎های زیادی نیاز به شخصی دارد که بتواند این کارها را انجام دهد و اتفاقا دستمزد خوبی نیز می‌توانید درخواست کنید.

احتمالا از خودتان بپرسید بدون تجهیزات و دوربین مگر ممکن است محتوای حرفه‌ای تولید کرد؟ باید بگوییم بله! چرا که نه؟ این روزها اتفاقا با پیشرفت گوشی‌های هوشمند، به راحتی می‌توان تمام کارهای تولید محتوا را با یک گوشی موبایل انجام داد. فقط کافی است کمی زمان برای یادگیری صرف کنید و یک منبع آموزشی با کیفیت و معتبر داشته باشید.

دوره آموزشی ادمین اینستاگرام

ادمین‌ها می‌توانند به صورت دورکار و یا حضوری فعالیت کنند که این موضوع کاملا به توافق بین کارفرما و ادمین بستگی دارد. پس اگر به دنبال شغلی راحت و بی دردسر می‌گردید که بتوانید از منزل انجام دهید و یا یک شغل جانبی داشته باشید، روی ادمین اینستاگرام شدن می‌توانید حساب کنید؛ چون هم درآمد مناسبی دارد و هم به صورت دورکاری می‌توان انجام داد. حالا ممکن است برخی از کارفرماها برای عکاسی از محصول یا بستن قرار داد از شما درخواست حضور موقت کنند که با توجه به شرایط خودتان می‌توانید با کارفرما به توافق برسید.

فقط توجه داشته باشید که ادمین شدن اصلا نیازی به هزینه های زیاد و خرید تجهیزات آنچنانی ندارد! چیزی که مهم است، این است که مهارت های اساسی و ضروری را یاد بگیرید و بتوانید نمونه کار برای خودتان بسازید. برخلاف آنچه تصور می‌کنید استخدام ادمین اینستاگرام لزوما وابسته به سابقه کار نیست! با اینکه تجربه مدیریت یک پیج به شما کمک می‌کند اما شما می‌توایند بدون سابقه شغلی قبلی، تنها با داشتن نمونه کارهای قوی مثل پست و استوری و داشتن دانش کافی در زمینه اینستاگرام، فرصت‌های شغلی خیلی خوبی پیدا کنید.

در این مقاله درباره اینکه چطگونه می‌توانیم ادمین اینستاگرام شویم صحبت کردیم؛ اینکه ادمینی چه شغلی است، یک ادمین چه وظایفی دارد و چه مهارت هایی برای ادمینی لازم است. در پایان هم اگر به دنبال پلتفرمی جامع برای استخدام و کاریابی ادمین‌های پیج اینستاگرام می‌گردید، لازم است که پلتفرم دیدوگرام را به شما معرفی کنیم. دیدوگرام تنها سایت اختصاصی برای کاریابی ادمین‌ها در ایران است که به طور تخصصی هم آموزش ادمینی دارد و هم زمینه ورود به بازار کار و استخدام شما را فراهم می‌کند. چه چیزی از این بهتر؟!

با شرکت در دوره ادمینی دیدوگرام به صورت کامل تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل و کسب درآمد از اینستاگرام را در قالب بسته آموزش ادمینی یاد خواهید گرفت. اگر ادمین هستید یا علاقمند به این شغل‌اید، کافی است در دوره‌ ادمینی این مجموعه شرکت کنید و پس از ارائه نمونه کار، به عنوان ادمین معرفی شوید.

در سایت دیدوگرام شما می‌توانید به عنوان انواع ادمین حرفه ای و آموزش دیده پاسخ‌دهی به دایرکت و  کامنت اینستاگرام گرفته تا ادمین سناریو نویس و تولیدکننده محتوا ثبت نام کنید. حتی اگر خودتان پیج دارید و به دنبال ادمین هستید، می‌توانید آگهی خودتان را در این سایت ثبت کنید و ادمین مورد نظرتان را در این پلتفرم تخصصی پیدا کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به سایت اختصاصی ادمین های اینستاگرام، یعنی دیدوگرام سر بزنید.

دیدوگرام اولین پلتفرم تخصصی برای ادمین های اینستاگرام هست که به تازگی از آن رونمایی شده و پیشنهاد میکنیم برای شروع ادمینی یا پیدا کردن ادمین همین الان به این سایت مراجعه کنید.

پلتفرم ادمینی اینستاگرام دیدوگرام

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

2 سال پیش محمد رسول بهاری

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.