همان‌طور که میدانید املاح زیادی در آب شهری وجود دارد و این املاح سبب ایجاد رسوب در آبگرمکن و هر وسیلهٔ دیگری می‌شود. بسیاری از افراد خواهان یادگیری رسوب گیری آبگرمکن دیواری هستند، متخصصان پین ورک در این مطلب نحوه رسوب گیری را به طور کامل شرح داده‌اند اما به یاد داشته باشید چنانچه آشنایی لازم با آبگرمکن را ندارید و نمی‌دانید چگونه به رسوب گیری آن بپردازید بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید. می‌توانید از شرکت پین ورک؛ نمایندگی معتبر انواع تعمیرات آبگرمکن کمک بگیرید. برای دریافت خدمات با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

چرا باید آبگرمکن را رسوب گیری کنیم؟

همان‌طور که میدانید هنگامی که رسوب در محفظه آبگرمکن وجود داشته باشد سبب می‌شود که میزان قطر تبدیل‌کنندهٔ گرمایی افزایش پیدا کند. اما میزان انتقال گرما کاهش میابد و سبب می‌شود که آب منزل شما به میزان لازم گرم نشود. لازم به ذکر است که آب داغ به دلیل دمای زیادش املاح بیشتری را حمل می‌کند و سبب ایجاد رسوب بیشتری می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید هنگامی که رسوب به مقدار زیادی وجود داشته باشد، سبب ایجاد صدای ناخوشایند نیز می‌شود، پس لازم است که حتماً عمل رسوب گیری را دوره‌ای انجام دهید.

رسوب گیری آبگرمکن در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

نحوه رسوب گیری آبگرمکن دیواری با دو روش مختلف

۱ . روش قدیمی که باید با کمک جوهر نمک یا مایع رسوب گیر رقیق (اسیدکلریدریک) می‌توانید آن را به‌تنهایی انجام دهید. به یاد داشته باشید چنانچه نحوه استفاده از اسید را ندارید بهتر است برای پیشگیری از خسارات احتمالی از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

۲ . روش نوین تلمبه‌ای یا پمپی که باید حتماً توسط افراد متخصص انجام گیرد و با تلمبه اسیدشو رسوب گیری آبگرمکن انجام گیرد. شما می‌توانید از پین ورک کمک بگیرید. برای ثبت سفارش با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید قبل از انجام رسوب گیری بهتر است دیواره‌ها و اطراف تبدیل‌کننده گرمایی را بررسی کنید. زیرا نقاطی که دچار فرسودگی شده‌اند یا توسط املاح و رسوبات پوشانده شده‌اند بعد از رسوب گیری ممکن است نشتی آب داشته باشند، برای پیشگیری از چکه کردن آب بعد از رسوب گیری آبگرمکن، این نقاط را با جوش نقره بپوشانید. درصورتی‌که نقاط زیادی دچار فرسودگی شده است بهتر است که تبدیل کننده گرمایی خود را تعویض کنید.

برای دانستن نحوه رسوب گیری آبگرمکن دیواری به سبک قدیمی نیاز به تهیه لوازمی دارید که سبب هزینه وقت و حوصله بسیاری می‌شود، ازجمله این لوازم می‌توان به جوهر نمک، محافظ دست پلاستیکی، عینک محافظ، ظرف برای جمع‌آوری آب و اسید خروجی، محافظ دهن یا ماسک، قیف از جنس پلاستیک، شیلنگ و لوله پلاستیکی اشاره کرد.

۱ . نحوه رسوب گیری آبگرمکن به روش قدیمی

  • ابتدا آب موجود در تبدیل کننده گرمایی را توسط فوت یا فشار هوا تخلیه کنید؛ سپس تبدیل کننده گرمایی را از جایی که هست جدا کنید لازم به ذکر است که تبدیل کننده گرمایی با دوتا گیره به کلاهک بالا متصل است که باید آن را باز کنید تا تبدیل کننده گرمایی جدا شود.
  • در ادامه مسیر رسوب گیری آبگرمکن باید یک طرف لوله تبدیل کننده گرمایی را به شیلنگ پلاستیکی و سمت دیگر را به لوله پلاستیکی متصل کنید. توجه داشته باشید که این لوله پلاستیکی باید حداقل یک متر از تبدیل کننده گرمایی بلندتر باشد.
  • در ادامه مسیر انجام رسوب گیری آبگرمکن قیف از جنس پلاستیک را روی سر لوله قرار دهید. تبدیل کننده گرمایی را در ظرفی پر از آب قرار دهید تا از آسیب دیدن آن توسط اسید پیشگیری کنید.
  • سپس با دقت فراوان اسید یا جوهر نمک را از طریق قیف طوری وارد تبدیل کننده گرمایی می‌کنیم که از سمت دیگر آن خروج یابد. این کار را ادامه دهید تا زمانی که دیگر کفی در اسید وجود نداشته باشد.
  • به یاد داشته باشید که بهتر است پس از رسوب گیری تبدیل کننده گرمایی را با آب بشویید.

۲ . روش نوین رسوب گیری آبگرمکن

به یاد داشته باشید که این روش حتماً باید توسط تعمیرکار انجام شود و ما فقط در این مطلب شما را با نحوه رسوب گیری آبگرمکن به سبک نوین یا توسط تلمبه اسید شو به طور خلاصه آشنا خواهیم کرد.

قبل از آشنایی با نحوه رسوب گیری آبگرمکن به سبک نوین اگر که می‌خواهید خودتان این روش را انجام دهید لازم است که تلمبه اسید شو را بخرید و سپس با استفاده از آن به روش زیر شروع به رسوب گیری آبگرمکن خود کنید.

  • همان‌طور که در روش قبل توضیح دادیم ابتدا باید آب تبدیل کننده گرمایی تخلیه شود.
  • سپس تلمبه اسید شو را در یک ظرف حاوی اسید قرار دهید. یکی از سرهای شیلنگ را به یک سو تبدیل کننده و سر دیگر را به سمت دیگر تبدیل کننده گرمایی متصل کنید تا رسوب گیری انجام شود.
  • تا زمانی که اسید خروجی کف نداشته باشد رسوب گیری را ادامه می‌دهیم و بعد از اتمام کار به همین روش تبدیل کننده گرمایی را با آب می‌شوییم.

همان‌طور که دیدید روش قدیمی رسوب گیری نیازمند وقت و هزینه بسیاری می‌باشد بسیاری از افراد بدون رعایت نکات ایمنی با استفاده از اسید و به روش غلط رسوب گیری را انجام می‌دهند که ممکن است سبب آسیب به دستگاه و همچنین خود فرد شود. روش نوین رسوب گیری بسیار روش راحتتری است که تعمیرکاران می‌توانند به‌راحتی آن را انجام دهند. تعمیرکاران پین ورک می‌توانند خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند برای ثبت سفارش با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تعمیر انواع آبگرمکن با پین ورک

شما در این مطلب که توسط متخصصان پین ورک گردآوری‌شده است با نحوه رسوب گیری آبگرمکن آشنا شدید. همان‌طور که خواندید رسوب گیری آبگرمکن به‌ظاهر کار بسیار ساده‌ای می‌باشد اما در صورت بی‌دقتی ممکن است سبب وارد شدن خسارات زیادی به شما شود پس بهتر است برای جلوگیری از هزینه زیاد و خسارت از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع آبگرمکن با کادری از بهترین تعمیرکاران آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. پین ورک در کوتاه‌ترین زمان نزدیک‌ترین تعمیرکار خود را برای شما می‌فرستد. برای ثبت سفارش با شمارهٔ ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.