ریست کردن ماشین ظرفشویی یکی از راه حل‌های آسانی است که در این‌طور مواقع می‌تواند شما را از یک سری خرج‌های اضافی و نگرانی برای هزینهٔ تعمیر ماشین ظرفشویی نجات دهد. اگر دستگاه شما هم دچار اختلال شده و یا بر روی پنل دیجیتال خود ارور هایی را نشان می‌دهد، احتمالاً ریست کردن ماشین ظرفشویی یکی از بهترین اقدامات برای رفع مشکل ماشین ظرفشویی شماست. اما به یاد داشته باشید که این راه حل برای تمام مشکلات مناسب نیست و در بعضی موارد لازم است که از تعمیرکاران حرفه‌ای برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بخواهید. برای گرفتن خدمات بصرفه و حرفه‌ای می‌توانید از تعمیرکاران شرکت پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بخواهید؛ کافی است با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

روش‌ ریست کردن ماشین ظرفشویی

۱ . ریست کردن ماشین ظرفشویی به وسیله دکمه ریست

امروزه بر خی از برندها مانند سامسونگ، بوش، زیمنس و… برای راحتی کاربران خود در مدل‌های جدیدتر ماشین ظرفشویی های خود دکمه‌ای را به ریست کردن دستگاه اختصاص دادند. کاربر می‌تواند به‌راحتی با استفاده از دکمه ریست یا Reset که بر روی پنل دستگاه قرار دارد، ماشین ظرفشویی را ریست کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • اگر بر روی پنل ماشین ظرفشویی خود دکمه و یا گزینهٔ ریست (Reset) را مشاهده می‌کنید، کافی است دکمه را برای چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود. احتمالاً چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا دستگاه خود را ریست کند. در این فاصله با دستگاه کاری نداشته باشید و به مدت چند دقیقه به آن استراحت دهید.
  • بعدازاینکه کار دستگاه تمام شد، می‌توانید مثل قبل از آن استفاده کنید. اگر بر روی دستگاه شما چنین دکمه‌ای وجود ندارد، روش‌های بعدی را دنبال کنید. البته ریست کردن تنها یکی از روش‌های برطرف کردن مشکلات و تعمیر ماشین ظرفشویی است و ممکن است برای تمامی مشکلات راه حل مناسبی نباشد.

ریست کردن ماشین ظرفشویی به وسیله دکمه ریست

۲ . ریست کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از کنترل پنل

در این بخش شما را با دو روش ریست کردن ماشین ظرفشویی بدون استفاده آر دکمهٔ ریست برای حل مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی آشنا می‌کنیم.

روش اول: در برخی مدل‌های ماشین ظرفشویی، دکمه‌ای جدا برای ریست کردن ماشین ظرفشویی وجود ندارد و این قابلیت معمولاً به‌عنوان قابلیت دوم، به یکی دیگر از دکمه‌های دستگاه داده‌شده است و معمولاً با فشار دادن این دکمه به مدت ۳ الی ۵ ثانیه می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را ریست کنید.

  • به‌عنوان‌مثال در اکثر این دستگاه‌ها این قابلیت به دکمهٔ پاور (Power)، استارت ((Start، دکمهٔ کنسل و یا انصراف (Cancel) و یا دکمهٔ تخلیه ((Drain اختصاص‌یافته است. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید. دکمهٔ موردنظر را برای ریست کردن ماشین ظرفشویی خود، ۳ الی ۵ ثانیه نگه دارید و در ماشین ظرفشویی را ببندید و به مدت چند دقیقه برای ریست شدن به آن استراحت دهید.
  • بعدازاینکه دستگاه خود را ریست کرد، به احتمال زیاد باید بتوانید که مانند قبل از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. در بالا هم به این نکته اشاره کردیم که ممکن است ریست کردن دستگاه در برخی موارد راه حل مناسبی برای حل مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی شما نباشد.
  • اگر به هر دلیلی مشکل ماشین ظرفشویی با ریست کردن حل نشد، می‌توانید از تعمیرکاران تخصصی شرکت پین ورک برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بگیری. برای گرفتن خدمات حرفه‌ای با شماره تماس ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس حاصل کنید.

روش دوم: در این روش لازم است که دکمه‌های “hi-temp scrub” و “energy saver dry” را به نوبت برای حداکثر ۵ بار فشار دهید؛ باید توجه داشته باشید که این دکمه‌ها می‌تواند با نام های دیگری مانند “hi-heated dry” و “temp” بر روی دستگاه شما وجود داشته باشد. نکتهٔ مهم این است که باید این دکمه‌ها با هر نامی که بر روی دستگاه شما دارند، عملکردی مشابه با دکمه‌هایی که در بالا نام بردیم داشته باشد.

  • بعد از فشار دادن این دکمه‌ها احتمالاً صداهایی از درون ماشین ظرفشویی خود خواهید شنید و یا چراغ های آن روشن می‌شوند. در این مرحله به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به دستگاه خود استراحت دید تا ریست شود و مجدد تنظیم شود. بعدازاین که به دستگاه حدوداً ۱۰ دقیقه استراحت دادید، دکمهٔ “cancel” و یا “ cancel/drain” را فشار دهید تا عملیات تخلیه شروع شود.
  • این کار حدوداً ۲ الی ۵ دقیقه طول می‌کشد و در این مدت نباید به دستگاه کاری داشته باشید و اجازه دهید تا دستگاه کار خود را بکند. بعد از انجام این کار ها، احتمالاً مشکل دستگاه شما برطرف می‌شود و می‌توانید مثل قبل از آن استفاده کنید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی به صورت دستی

۳ . ریست کردن ماشین ظرفشویی به صورت دستی

این روش یکی از ساده‌ترین راه‌های ریست کردن ماشین ظرفشویی بدون نیاز به دکمهٔ ریست است.

  • برای ریست کردن ماشین ظرفشویی به صورت دستی لازم است که اول دستگاه را به‌وسیلهٔ دکمهٔ پاور خاموش‌کنید. سپس دوشاخه را از پریز بکشید و حدوداً ۵ الی ۱۰ دقیقه به ماشین ظرفشویی کاری نداشته باشید.
  • بعدازاین کار دستگاه را دوبار به برق بزنید و روشن کنید. احتمال دارد بعد از انجام این کار بر روی کنترل پنل ارور هایی را ببینید.
  • برای فهمیدن مفهوم و دلیل این ارور ها می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید. اگر اروری دریافت نکردید، یعنی همه چیز مرتب است و می‌توانید مثل قبل از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.
  • اگر هر کدام از روش‌های ریست کردن ماشین ظرفشویی که در مقاله بالا آموزش دادیم عمل نکرد، روش‌های دیگر را امتحان کنید.

تعمیرات ماشین ظرفشویی با پین ورک

به جرئت می‌توان گفت که ماشین ظرف‌شویی یکی از کارآمدترین وسایل خانه است و نقش بزرگی در آسان کردن کار های خانه و صرفه جویی در وقت دارد. ظرف شستن یکی از کار های سخت خانه است و برای هیچ‌کس خوشایند نیست. احتمالاً هیچ‌کس دوست ندارد ساعت‌هایی از روز را که می‌تواند به کار های دیگری بپردازد را با شستن ظروف کثیف هدر دهد. با به روی کار آمدن ماشین‌های ظرفشویی، شستن ظرف‌ها دیگر دغدغهٔ بزرگی به‌حساب نمی‌آید.

امروزه در بیشتر خانواده‌ها، به‌خصوص خانواده‌های پرجمعیت، ماشین ظرفشویی یکی از لوازم برقی حیاتی تلقی می‌شود. اما گاهی این وسیلهٔ به‌اصطلاح حیاتی، مانند سایر وسایل خانه دچار مشکلاتی می‌شود اما باید به یاد داشته باشید که در تمامی موارد بروز اختلالاتی در کارکرد ماشین ظرفشویی شما به معنی خرابی دستگاه نمی‌باشد. گاهی ماشین‌های ظرفشویی دچار مشکلات کوچکی می‌شوند که برای رفع این مشکلات کافی است شما هم راه حل‌های جزئی و آسان را برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود مورداستفاده قرار دهید.

در مقالهٔ بالا چند روش ریست کردن ماشین ظرفشویی را با هم برسی کردیم. ریست کردن ماشین ظرفشویی راه حل آسانی بوده و هزینه‌ای ندارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات ماشین ظرفشویی را حل کند. اما بعضی وقت‌ها این راه حل برای مشکل ماشین ظرفشویی شما مناسب نیست و یا مشکل دستگاه از جای دیگر است و یا برخی قطعات نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند. پین ورک، شرکت تعمیرات وسایل خانگی، مفتخر است که خدمات خود را درزمینهٔ تعمیر انواع لوازم منزل برای شما هم‌وطنان عزیز عرضه کند. اگر دستگاه شما با ریست کردن درست نشد، کافی است با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید تا تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک به کمک شما بیایند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.