سشوارها نیز گاهی دچار اختلالاتی می‌شوند که در عملکرد آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است ندانیم که چگونه آن‌ها را عیب یابی و تعمیر کنیم. در این مقاله به عیب یابی سشوار می‌پردازیم و شما را با رایج‌ترین مشکلات آن آشنا می‌کنیم. همچنین راه‌های تعمیر خرابی سشوار را نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز خودتان آن را بررسی کنید. اما شایان ذکر است که این وسیله از اتصالات و مدارهای مختلفی برخوردار است که ممکن است بررسی آن نیاز به نیروی ماهر و با تجربه داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر در سشوارتان، می‌توانید آن را به دست تعمیرکاران متخصص شرکت پین ورک بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان و با به‌صرفه‌ترین هزینه، به عیب یابی سشوار شما بپردازند و آن را مانند روز اول به شما تحویل دهند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

روشن نشدن سشوار

دلایل زیادی برای روشن نشدن سشوار وجود دارد؛

  • یکی از آن‌ها سوختن موتور سشوار است که در صورت تشخیص باید تعویض گردد.
  • علت دیگر می‌تواند مربوط به ترموستات باشد. این مورد وقتی اتفاق می‌افتد که سشوار حین استفاده مرتباً روشن و خاموش گردد. که در این مورد هم باید این قطعه تعویض یا تعمیر گردد.
  • از علل دیگر روشن نشدن سشوار می‌توان به اشکال در پریز برق اشاره کرد. ممکن است که سشوار شما مشکلی نداشته باشد و ایراد از پریز باشد؛ از راه‌های تعمیر خرابی سشوار در این حالت، چک کردن پریز برق توسط ولت‌متر است.
  • همچنین احتمال خرابی کلید اصلی نیز وجود دارد که توسط اهم‌متر می‌توانید این مورد را بررسی کنید که در صورت تکان نخوردن عقربه‌های اهم‌متر، متوجه می‌شویم که کلید خراب شده و باید عوض شود.
  • دلیل دیگری که می‌تواند باعث روشن نشدن سشوار شود، مربوط به سیم‌ها و اتصالات دستگاه است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

داغ شدن بیش‌ازحد سشوار

گاهی اوقات پیش می‌آید که سشوار زیادی داغ می‌شود طوری که نمی‌توانید آن را در دست بگیرید و حرارت آن به مو ها آسیب می‌رساند. این مشکل، خبر از اختلال در عملکرد ترموستات می‌دهد.

  • از آنجایی که کار ترموستات کنترل دما و حرارت هوای سشوار است، هنگام خرابی این قطعه، تعادل دمای دستگاه بهم می‌ریزد و درنتیجه بیش‌ازحد داغ می‌شود. در صورت تعویض ترموستات، المنت دستگاه را نیز باید عوض کنید چون این دو قطعه به یکدیگر وصل هستند و با هم عمل می‌کنند.

گرم نشدن سشوار

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای سشوار پیش بیاید، گرم نشدن آن است. این مورد نیز می‌تواند به دلایل متفاوتی اتفاق بیفتد.

  • یکی از این دلایل، ایراد در فن دستگاه می‌باشد. فن مسئول تبادل هوا در سشوار است و دارای پروانه‌هایی می‌باشد که بعد از استفاده طولانی‌مدت هرز می‌شوند و باید تعویض گردند.
  • گاهی نیز گرم نشدن سشوار ممکن است به دلیل اشکال در اتصالات دستگاه و خرابی یا پارگی المنت باشد. برای تعمیر خرابی سشوار در این حالت باید بررسی کنید که آیا به المنت موازی جریان برق می‌رسد یا نه که این مشکل می‌تواند ناشی از قطع شدن سیم‌های متصل به المنت و یا خرابی کلید مربوطه باشد. شما می‌توانید با آوومتر (مولتی متر) اتصالات المنت را بررسی کنید و از وجود مشکل در آن‌ها مطمئن شوید. اگر المنت دچار پارگی شده باشد باید تعویض شود.
  • همانطور که مشاهده می‌کنید، بررسی و عیب یابی سشوار کار دشواری است و هر کسی قادر به انجام آن نیست. برای تعمیر خرابی سشوار خود بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید که به این منظور می‌توانید با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و از خدمات حرفه‌ای تعمیرکاران شرکت پین ورک بهره‌مند شوید.

صدای زیاد سشوار

گاهی ممکن است هنگام استفاده از سشوار متوجه شوید صدای بلند و گوش‌خراشی از آن تولید می‌شود. برای عیب یابی سشوار در صورت بروز این مشکل باید به چند عامل توجه داشته باشید:

  • ۱ . آرمیچر دستگاه سوخته یا خراب شده است که باید تعویض شود.
  • ۲ .  یاتاقان‌های موتور دستگاه دچار مشکل شده است که باید تعویض شود.
  • ۳ .  زغال‌های دستگاه کوتاه شده که این عامل باعث جرقه زدن موتور سشوار و تولید صدای گوش‌خراش هنگام برخورد زغال‌ها با کلکتور می‌شود که باید عوض شوند.
  • ۴ .  فن سشوار جابجا شده و باعث ایجاد صدا می‌شود که برای تعمیر خرابی سشوار در این مورد باید بدنه دستگاه را باز کنید و جای فن را به درستی تنظیم و اتصالات دستگاه را محکم کنید.

اتصالی در سیم‌ها و مدارهای داخلی سشوار

در صورت وجود هرگونه اتصالی در مدارهای داخلی سشوار، دستگاه یک سره خاموش می‌شود.

  • گاهی نیز المنت با بدنه سشوار تماس پیدا می‌کند و باعث اتصالی در بدنه فلزی سشوار می‌شود.
  • همچنین اختلال در سیم پیچی های داخلی می‌تواند منجر به این مشکل شود.
  • اما اگر سیم رابط و دوشاخه سشوار دچار مشکل شده است، می‌توانید با استفاده از اهم‌متر، سلامت آن را بررسی کنید؛ هنگامی‌که سشوار به برق متصل نیست، باید سیم‌های ورودی دستگاه را به یکدیگر و سپس رابط‌های اهم‌متر را به دوشاخهٔ سشوار وصل کنید. درصورتی‌که مشاهده کردید عقربه‌های اهم‌متر ثابت مانده است، می‌بایست سیم رابط جدیدی تهیه کنید. چه‌بسا برای بررسی این اتصالات و تعمیر خرابی سشوار خود بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

بوی ناخوشایند سشوار

بعضی وقت‌ها بوی بدی از سشوار بلند می‌شود که نمی‌دانید علت آن چیست.

  • این مشکل مربوط به فن سشوار می‌باشد و معمولاً به دلیل انباشته شدن گرد و خاک و کثیف شدن فن اتفاق می‌افتد. برای تعمیر خرابی سشوار در این حالت باید بدنه دستگاه را باز کنید، فن را جدا و آن را تمیز کنید و بعد آن را سر جای خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پیچ و مهره‌های دستگاه را به درستی محکم کرده باشید.

عیب یابی سشوار شما با پین ورک

سشوارها برای مدت طولانی همراه ما بوده‌اند و به خشک کردن و حالت دادن مو های ما کمک کرده‌اند. بدیهی است که ساختار و ظاهر آن‌ها در طول زمان تغییر کرده و گزینه‌های کاربردی‌تری به آن‌ها اضافه شده است.

در این مقاله سعی کردیم شما را با رایج‌ترین و مهم‌ترین اشکالاتی که در سشوارها ایجاد می‌شوند آشنا کنیم. همچنین راه‌های تعمیر خرابی سشوار را نیز در اختیار شما قراردادیم. برای مراقبت بیشتر از سشوار خود دقت کنید که با آب تماس پیدا نکند و مواظب باشید تا به‌طور ناگهانی با زمین برخورد نکند و آسیب نبیند. همین‌طور هنگام استفاده از سشوار، بخش انتهایی آن را با فاصله از سر خود نگهدارید تا مو هایتان به فن گیر نکند.

همانطور که ملاحظه کردید، بررسی و عیب یابی سشوار پیچیدگی‌های خود را دارد و توصیه می‌شود توسط متخصصین انجام بگیرد تا از ایجاد خرابی‌های بیشتر هم جلوگیری شود. پین ورک ارائه دهنده بهترین و تخصصی‌ترین تعمیرات برای سشوارهای مختلف از برندهای گوناگون می‌باشد که شما می‌توانید با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ با همکاران ما ارتباط برقرار کنید و در کوتاه‌ترین زمان شاهد تعمیر سشوار خود به بهترین شکل ممکن باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.