اگر شما به تازگی این دستگاه را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید با نحوهٔ تنظیم کردن دوربین مداربسته آشنا شوید، بهتر است به خواندن این مقاله ادامه دهید. تنظیم دوربین مداربسته معمولاً به عهدهٔ فردی است که آن را نصب می‌کند. اما ممکن است گاهی تنظیمات بهم بریزد یا بخواهید دستی آن را تغییر دهید، پس بهتر است با تنظیم دوربین مداربسته تا حدودی آشنایی داشته باشید. هرچند توصیه می‌شود این کار به نصاب‌های حرفه‌ای و باتجربه واگذار شود تا خیالتان از درستی تنظیم دوربین مداربسته خود راحت باشد. لذا برای برقراری ارتباط با متخصصین می‌توانید با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و از خدمات نصب کارکنان ماهر شرکت پین ورک، نمایندگی معتبر نصب و تنظیم انواع دوربین‌های مداربسته، استفاده نمایید.

با منوی تنظیم دوربین مداربسته آشنا شوید

دوربین‌های مداربسته نیز مانند سایر وسایل پیشرفته‌ای که امروزه با آن‌ها سر و کار داریم، دارای منویی هستند که می‌توانید از آنجا تنظیمات لازم روی بخش‌های مختلف را پیاده کنید. حال شما را با گزینه‌هایی از این منو یا همان setup آشنا می‌کنیم.

نصب و تعمیر دوربین مداربسته

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • اگر به دنبال تنظیم نور تصاویر هستید باید با گزینه‌های نور دهی (exposure)، روز و شب (day & night)، تنظیم میزان رنگ‌های موجود در تصویر (white balance) آشنا باشید. برای تنظیمات تخصصی‌تر در این بخش، در ادامهٔ مقاله اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهیم.
  • همچنین گزینه‌هایی چون تنظیمات ویژه (special)، تنظیمات تصویر (image adjust)، حرکت (motion)، پنهان کردن تصویر (privacy) و گزینه برگشت (return) از آپشن هایی هستند که ممکن است جهت تنظیم دوربین مداربسته به آن‌ها نیاز پیدا کنید و باید آن‌ها را بشناسید.

چگونه نور تصاویر دوربین مداربسته را تنظیم کنیم

با توجه به مکانی که دوربین مداربسته را می‌خواهید آنجا نصب کنید، ممکن است به تغییر تنظیمات نور دوربین احتیاج پیدا کنید. چون گاهی کیفیت تصاویر پایین است و تصویر دوربین خیلی شفاف نیست.

  • برای اطلاع از نحوهٔ تنظیم کردن دوربین مداربسته در این حالت باید به سراغ تنظیمات یا setup بروید. سپس با انتخاب گزینه image یا تصویر با یک سری گزینه‌های تخصصی‌تر روبرو می‌شوید. برای تغییر زمان‌بندی رنگ و نور تصویر می‌توانید از گزینه scene کمک بگیرید. سپس گزینه فعال کردن تغییرات خودکار یا enable auto switching را انتخاب می‌کنید.
  • بخش image enhancement به شما اجازهٔ انتخاب تصویری باکیفیت مناسب می‌دهد و در اینجا با توجه به نیاز و سلیقهٔ خود تغییرات لازم را اعمال کنید. برای روشن‌تر کردن تصویر در این بخش باید brightness را انتخاب کنید.
  • برای تغییر اشباع رنگ تصویر گزینه saturation، بالا بردن شفافیت تصویر گزینه sharpness و برای تغییر تضاد بین روشنایی و سایه‌های تیرهٔ داخل تصویر می‌توانید از گزینه contrast کمک بگیرید.
  • گزینه image rotation به شما اجازهٔ تغییر زاویه و چرخش تصویر را می‌دهد و گزینه‌های noise reduction، میزان نویز تصویر را کاهش می‌دهند.
  • همانطور که بالاتر اشاره کردیم، در قسمت exposure می‌توانید میزان نور دهی را عوض کنید. این گزینه برای زمانی مناسب است که شما تغییراتی که اعمال کرده بودید را دوست نداشتید و تصمیم به عوض کردن آن‌ها گرفته‌اید. در این صورت با تغییر این گزینه از حالت automatic به دستی یا manual می‌توانید تغییرات جدیدی جهت بهتر شدن تصویر ایجاد کنید. این بخش شامل گزینه‌هایی مثل shutter برای تنظیم سرعت شاتر، slow shutter برای کم کردن سرعت آن و حالت slowest shutter برای تنظیم آن به پایین‌ترین سرعت ممکن است. گزینه gain نیز شدت تقویت روشنایی را به شما نشان می‌دهد.
  • نکات دیگری که در تنظیم دوربین مداربسته در بخش نور دهی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب گزینه compensation است که می‌تواند کمک زیادی در جهت رسیدن به کیفیت عالی در همهٔ ویژگی‌های تصویر برای شما انجام دهد.
  • بخش روشنایی هوشمند یا smart illumination می‌تواند از طریق نور مادون قرمز به بهبود نور تصویر کمک کند. در این قسمت با انتخاب حالت دستی در control mode می‌توانید تغییرات بیشتری در مقدار و نوع نور دهی توسط گزینه‌های lighting type و illumination level اعمال کنید.
  • در نهایت به سراغ بخش تنظیمات پیشرفته یا advanced می‌رویم که شامل گزینه defog جهت مه زدایی در تصویر می‌باشد و defog intensity نیز شدت آن را به نمایش می‌گذارد.

چگونه بخش‌ های پهنای باند و رزولوشن دوربین مداربسته را تنظیم کنیم

برای تنظیم دوربین مداربسته خود در این بخش نیز ابتدا باید به سراغ منو بروید.

  • از بخش camera یا دوربین وارد encoding شوید و سپس با قرار دادن اعداد متناسب باکیفیت انتخابی‌تان، resolution و bit rate یا پهنای باند را تغییر دهید.
  • پهنای باند برای دوربین ۲ مگا پیکسل، ۲۰۴۸ و برای ۳ مگا پیکسل، ۳۰۷۲ می‌باشد. کیفیت ویدئو را نیز از طریق گزینه video quality می‌توانید انتخاب کنید.

چگونه تصاویر دوربین مداربسته را ضبط کنیم

گاهی اوقات نیاز دارید که فیلم دوربین را در روز و ساعات مشخصی ضبط کنید.

  • برای اطلاع از نحوهٔ تنظیم کردن دوربین مداربسته برای ضبط تصاویر باید به منو و سپس بخش storage بروید. گزینه ضبط کردن یا recording را انتخاب و از بخش select camera دوربینی که می‌خواهید را مشخص کنید.
  • فراموش نکنید که برای تنظیم دوربین مداربسته برای ضبط فیلم باید گزینه enable schedule را فعال و سپس از قسمت edit با مشاهدهٔ جدول زمان‌بندی، روز و ساعاتی که برای ضبط فیلم مدنظر دارید انتخاب کنید. در آخر برای ذخیره کردن این تنظیمات، گزینه copy و apply را بزنید.
  • تنظیم دوربین مداربسته معمولاً توسط افراد ماهر باید انجام شود تا همه چیز کامل و بدون خطا صورت بگیرد. بنابراین شما برای نصب و تنظیم دوربین مداربستهٔ خود می‌توانید با نیروی باتجربهٔ شرکت پین ورک تماس حاصل فرمایید و با این کار از تنظیم دوربین خود به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن، اطمینان حاصل کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱ تماس بگیرید.

چگونه به فیلم‌های ضبط شده دوربین مدار بسته دسترسی پیدا کنیم

برای تماشای ویدئوهای ضبط شده، باید وارد بخش playback شوید. از این بخش دوربین مدنظر و همچنین روز و ساعت شروع و پایان (start/end time) را انتخاب می‌کنید و با کلیک بر روی گزینه playback که در بخش پایین صفحه قرار دارد، وارد قسمت مربوط به پخش فیلم می‌شوید.

چگونه از فیلم‌های ضبط شده Backup بگیریم

برای بازیابی فیلم‌ها و تصاویر ضبط شده باید از قسمت منو وارد بخش backup یا در بعضی دوربین‌ها export، شوید. در این قسمت ساعت و روز ویدئوی مورد نظرتان را وارد می‌کنید و سپس روی گزینه search در پایین صفحه کلیک می‌کنید و فایل شما جستجو می‌شود. سپس با انتخاب گزینه backup می‌توانید همه یا هر کدام از فیلم‌ها را بازیابی و در دیسک یا فلش ذخیره کنید.

تنظیم دوربین مداربسته با پین ورک

امروزه همهٔ افراد با دوربین‌های مداربسته آشنایی دارند. چون این وسیله در اکثر مکان‌هایی که به طور روزانه به آن‌ها سر می‌زنیم یا در آن‌ها کار و زندگی می‌کنیم، وجود دارد و از آن برای ضبط تصاویر استفاده می‌شود. کاربرد دوربین مداربسته فراتر از یک ضبط ساده است و نقش آن برای حفظ امنیت بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید از انواع مختلف این دوربین‌ها در مدارس، شرکت‌ها، بانک‌ها، اتوبان‌ها و سایر اماکن استفاده می‌شود و گاهی اوقات کمک بزرگی برای دستگیری سارقین یا مجرمین بوده و حتی به نجات افراد نیز کمک کرده است.

همانطور که تا اینجا همراه ما بوده‌اید، در این مقاله سعی کردیم نحوهٔ تنظیم کردن دوربین مداربسته را به شما آموزش دهیم و شما را با بخش‌های مختلف تنظیمات دوربین آشنا کنیم تا در مواقعی که نیاز داشتید آن‌ها را تغییر دهید. اما نرم افزار این دوربین‌ها دارای بخش‌ها و تنظیمات متنوع و پیشرفتهٔ زیادی است که ممکن است هر کسی از آن‌ها آگاه نباشد.

توصیه می‌شود که برای نصب و تنظیم دوربین مداربسته حتماً با افرادی که در این زمینه آگاهی و اطلاعات کافی دارند تماس بگیرید تا با خیال راحت از تنظیم صحیح دوربین خود مطمئن شوید. به این منظور می‌توانید با کارکنان خبرهٔ شرکت پین ورک تماس بگیرید و آسوده خاطر باشید که همکاران ما با هزینه‌های مقرون به صرفه، تخصصی‌ترین خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند و در کمترین زمان خود را به محل کار یا زندگی شما می‌رسانند. شماره تماس: ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.