ویدیو پروژکتور گاهی ممکن است به دلایل مختلف مثل نوسانات جریان برق، برخورد با زمین یا تماس با آب و… دچار مشکلاتی شود که نمی‌دانیم چطور آن‌ها را رفع کنیم. بنابراین در این مقاله به عیب یابی ویدیو پروژکتور می‌پردازیم و شما را با راه‌های تعمیر خرابی ویدیو پروژکتور آشنا می‌کنیم. به‌طورکلی در صورت ایجاد اختلال در دستگاه بهتر است از نیروی حرفه‌ای برای تعمیر آن کمک بگیرید تا از ایجاد مشکلات بیشتر خودداری کنید. به این منظور می‌توانید از خدمات تخصصی شرکت پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر ویدیو پروژکتور اعم از؛ مختلف مثل اپسون، سونی، بنکیو و غیره بهره‌مند شوید. برای برقراری ارتباط با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۱ .  ویدیو پروژکتور روشن نمی‌شود

یکی از اشکالاتی که می‌توانیم در عیب یابی ویدیو پروژکتور به آن اشاره‌کنیم، روشن نشدن دستگاه است.

تعمیر ویدیو پروژکتور در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • در ابتدا بهتر است کابل برق چک شود چون ممکن است ایراد از دستگاه نباشد.
  • در صورت سالم بود آن، مشکل می‌تواند به دلیل خرابی چراغ پاور باشد که باید تعویض شود.
  • اگر دیدید که چراغ پاور مشکلی ندارد و باز دستگاه روشن نمی‌شود، ایراد می‌تواند از بالاست (ballast) یا یکی از سوئیچ‌ها باشد که باید به‌طور اختصاصی بررسی و تعمیر شوند.
  • حال اگر چراغ مرتباً خاموش و روشن شود، ممکن است دستگاه زیادی داغ شده باشد که در این حالت بهتر است آن را مدتی خاموش کنید.
  • خرابی لامپ ویدیو پروژکتور، اختلال در مدار اصلی، بالاست و یا فن‌های خنک کنندهٔ تعبیه شده در دستگاه از اختلالات دیگری هستند که باعث ایجاد این مشکل می‌شوند. توصیه می‌شود هنگام برخورد با این مشکلات، برای تعمیر خرابی ویدیو پروژکتور خود، از یک تعمیرکار کمک بگیرید و در صورت نیاز به تعویض قطعات اقدام کنید.

۲ . در تصویر پروژکتور لکه‌هایی مشاهده می‌شود

یکی دیگر از موارد عیب یابی ویدیو پروژکتور، وجود لکه در تصویر نمایش داده شده است.

  • علت این موضوع می‌تواند ناشی از کثیف بودن قسمت‌های نوری دستگاه و وجود گرد و خاک در آن باشد. لازم است گاهی اوقات ویدیو پروژکتور خود را دستمال بکشید و منافذ آن را با دقت تمیز کنید. اگر ماژول دستگاه کثیف شده باشد، لکه‌های روی تصویر به شکل رنگی نشان داده می‌شوند. راه تعمیر خرابی ویدیو پروژکتور در این حالت، تمیز کردن صفحه‌های پلاریزه و چرخ رنگ (color wheel) از هر گونه آلودگی است.
  • از موارد دیگر که باعث ایجاد لکه در تصاویر می‌شوند، می‌توان به آسیب دستگاه در صورت ضربه یا اختلال در عملکرد منشور، چیپ DLP و بلوک‌های نوری اشاره کرد که این مشکلات نیاز به بررسی ویژه دارند. هوای مرطوب و داغ شدن بیش از حد دستگاه از دلایل خراب شدن چیپ DLP محسوب می‌شوند.

۳ . رنگ تصویر ویدیو پروژکتور تغییر کرده

این اختلالات در دستگاه‌های مختلف ممکن است علت‌های متفاوتی داشته باشد.

  • درصورتی‌که ویدیو پروژکتور شما از نوع LCD است، می‌توانید مشکل را در صفحه‌های پلاریزه جستجو کنید. برای تعمیر خرابی ویدیو پروژکتور در این حالت، با تمیز کردن صفحات و تنظیم دوبارهٔ ماژول رنگ، مشکل شما ممکن است برطرف شود.
  • اما اگر نوع دستگاه شما DLP می‌باشد، به احتمال زیاد اشکال از چرخ رنگ است. توجه داشته باشید که اگر در این نوع دستگاه تصویر به رنگ سیاه در آمده، احتمال آسیب دیدگی تراشه DLP وجود دارد و باید تعویض گردد.
  • همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، اشکالات در بلوک‌های نوری و منشور نیز می‌تواند باعث این موضوع شود. در این صورت بهتر است پس از عیب یابی ویدیو پروژکتور از تکنیسین‌های خبره جهت تعمیر دستگاهتان کمک بگیرید. تعمیرکاران شرکت پین ورک همیشه آماده برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشند. جهت تعمیر خرابی ویدیو پروژکتور خود کافی است با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱ تماس بگیرید و مشکل خود را با همکاران ما در میان بگذارید.

۴ . نور تصویر پروژکتور کم است

عیب یابی ویدیو پروژکتور در صورت ایجاد این مشکل راحت است و می‌تواند بخاطر خراب شدن لامپ پروژکتور به دلیل استفادهٔ درازمدت از دستگاه اتفاق بیفتد. برای تعمیر خرابی پروژکتور در این مورد کافی است لامپ دستگاه را عوض کنید.

۵ . عدم شناسایی شدن ورودی سیستم در ویدیو پروژکتور

عدم شناسایی ورودی توسط پروژکتور آخرین موردی است که در فرایند عیب یابی ویدیو پروژکتور می‌خواهیم بررسی کنیم.

  • گاهی اوقات پیش می‌آید که بعد از اتصال کابل پروژکتور به لپ تاپ، دستگاه ورودی را شناسایی و تأیید نکند که این مشکل می‌تواند ناشی از اختلالات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. بهتر است در این حالت چک کنید که پروژکتور روی گزینهٔ نمایش درستی تنظیم شده باشد سپس ورودی خود را تغییر دهید و از پورت‌های جدیدی که قبلاً آن‌ها را امتحان نکرده بودید، وارد شوید؛ مانند HDMI،RGB یا VGA. گاهی اشکال از برد رابط است و تعویض آن نیز می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

عیب یابی ویدیو پروژکتور شما با پین ورک

ویدیو پروژکتور، دستگاهی است که ایجاد تصاویر بزرگ را بدون نیاز به نمایشگر الکترونیکی به همان اندازه، امکان پذیر می‌کند. آن‌ها اغلب در مکان‌هایی مانند سالن‌های تئاتر، کنفرانس و سخنرانی که دارای گسترهٔ بزرگ‌تری از مخاطبان هستند، استفاده می‌شوند. ویدیو پروژکتور تصاویری را که از یک منبع ویدیویی کوچک پخش می‌شود، دریافت می‌کند و آن‌ها را روی پرده‌ای بزرگ‌تر نمایش می‌دهد و در انواع خانگی، چند رسانه‌ای و جیبی وجود دارد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع مشکلاتی که در ویدیو پروژکتور رخ می‌دهد آشنا کنیم. همچنین راه حل‌های تعمیر این اختلالات را نیز برای شما شرح دادیم تا اگر قادر به رفع این خطاها بودید، آن‌ها را برطرف کنید. اما بسیاری از مشکلاتی که در دستگاه رخ می‌دهد، نیاز به عیب یابی و بررسی تخصصی دارند و شما ممکن است با دستکاری ویدیو پروژکتور به بخش‌های دیگر آن نیز آسیب وارد کنید. پس بهتر است کار را به نیروی ماهر بسپارید و با تماس با تعمیرکاران شرکت پین ورک از خدمات تخصصی و مقرون‌به‌صرفهٔ آنان استفاده کنید. شمارهٔ تماس: ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.