به نظر می‌رسد که هودها در طی این سال‌ها تغییرات زیادی کرده باشند ولی خوب است بدانید که این تغییرات بیشتر مربوط به شکل و ظاهر آنها بوده و ساختار کلی و کارایی آنها تغییر چندانی نکرده‌اند و فقط ظاهر جذاب‌تری نسبت به هودهای قدیمی پیداکرده‌اند. هودها ساختار نسبتاً ساده‌ای دارد و همین امر موجب می‌شود که در صورت بروز مشکل در کارکرد آنها، به‌راحتی قابل عیب‌یابی و تعمیر باشند. تعمیرات هود آشپزخانه یکی از کار های تخصصی و درعین‌حال آسانی است که می‌توانید خود در منزل انجام دهید. گاهی هود آشپزخانه، این وسیلهٔ به‌ظاهر ساده‌ی اما ضروری، دچار ایراداتی می‌شود که اکثر این ایرادات به خاطر عدم نگهداری صحیح می‌باشد. در صورت بروز هرگونه خرابی هود آشپزخانه خود، می‌توانید با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید تا در اسرع وقت تعمیرکاران مجرب شرکت پین ورک برای تعمیرات هود آشپزخانه به کمک شما بیایند.

مشکلات رایج و خرابی هود آشپیزخانه

کار نکرد‌ن هود

از نشانه های خرابی هود آشپزخانه، روشن نشدن و کار نکردن آن است. در این صورت لازم است که از وصل بودن مدار دستگاهتان اطمینان حاصل کنید.

تعمیر هود آشپزخانه در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • اگر مدار دستگاه قطع‌شده باشد، باید دوباره آن را متصل کنید. امکان دارد مشکل از فیوز دستگاه باشد که در صورت سوختن آن نیاز است که فیوز هود را تعویض کنید.
  • در برخی موارد هم ایراد از یکی از قطعات داخلی هود است و احتمال دارد که نیاز باشد قطعه‌ای را تعویض و یا تعمیر کنید.
  • برای بررسی و رفع این مشکل توصیه می شود مطلب “علت روشن نشدن هود آشپزخانه” را مطالعه نمایید.

سر و صدای هود

هود پر سرو صدا کار می‌کند

یکی دیگر از نشانه های خرابی هود، سر و صدای آنهاست. اگر هود شما با صدای زیادی کار می‌کند و یا یک سری صدای عجیب از خود تولید می‌کند، احتمالاً دستگاه دچار یک سری مشکل شده است و بهتر است که فوراً هود را خاموش‌کنید و برای پیدا کردن مشکلات دستگاه اقدام کنید.

  • اگر هود آشپزخانه شما پر سرو صدا کار می‌کند، احتمالاً یکی از قطعات داخلی دستگاه شل شده است. برای عیب‌یابی هود باید هود را باز کنید و بدنه را بردارید و بررسی کنید که اگر قطعه‌ای شل شده بود آن را سفت کنید. بعد از بستن هود از سفت بودن پیچ‌ها اطمینان حاصل کنید.

هود نم و رطوبت دارد

یکی از وظایف اصلی هود گرفتن بو و رطوبت محیط است، اما گاهی ممکن است که متوجه شوید که خود هود نم می‌دهد و رطوبت جمع شده در هود از آن چک می‌کند.

  • یکی از دلایل نم دادن و خرابی هود، می‌تواند عدم رسیدگی مناسب به هود و تمیز نکردن آن باشد. در این صورت قطعات هود به شدت کثیف می‌شوند و باعث می‌شوند که در کار هود اختلال ایجاد شود و هود نم پس دهد. هود را خاموش‌کنید و سطح داخلی هود را تمیز کنید.
  • اگر مشکل هود آشپزخانه با تمیز کردن فیلتر حل نشد، می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک برای تعمیرات هود آشپزخانه خود کمک بگیرید. کافی است با شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

هود هوای آشپزخانه را تهویه نمی‌کند

اگر هود را تازه نصب کرده‌اید و با روشن کردن هود مکشی وجود ندارد، احتمالاً برای نو بودن هود است و باگذشت چند روز احتمالاً این مشکل برطرف می‌شود. اگر این مشکل طی چند روز برطرف نشد و یا هود را تازه نصب نکرده‌اید، احتمالاً مشکل عدم مکش از کثیفی قطعات دستگاه است.

  • شما می‌توانید با تمیز کردن به‌موقع و مداوم هود آشپزخانه از بروز همچنین مشکلی جلوگیری کنید. برای حل این مشکل باید فیلترها را تمیز کنید و اگر مشکل برطرف نشد، مسیر لوله‌های تهویه را برسی کنید تا چیزی باعث گرفتگی آنها نشده باشد.

روشن نشد چراغ‌های هود

بر روی اکثر هودها چراغ‌هایی تعبیه‌شده‌اند تا آشپزی را برای شما آسان‌تر کنند. اما به یاد داشته باشید که نباید این چراغ‌ها را به مدت طولانی روشن بگذارید. به علت قرارگیری هود در بالای اجاق گاز، چراغ‌ها و هود در معرض گرمای زیادی هستند و گاهی وقت‌ها این گرمی می‌تواند به اتصالات و سیم‌های چراغ، مخصوصاً اگر زیاد روشن باشند، صدمه بزنند. توصیه می‌شود که فقط در صورت لزوم از چراغ هود استفاده کنید.

قطعی سیم هود آشپزخانه

خراب شدن سیم کشی داخل هود

هود آشپزخانه همواره در معرض گرمای زیادی قرار دارد و این گرما و حرارت گاهی اوقات می‌تواند باعث بروز ایراداتی در سیم کشی دستگاه شود. گاهی اوقات سیم‌ها ذوب و یا فرسوده می‌شوند و باعث می‌شوند که هود دیگر مثل قبل کار نکند.

  • لازم است که هود را باز کنید و سیم‌ها را برسی کنید تا سیمی نسوخته باشد و یا آب نشده باشد. گاهی خرابی سیم‌ها در ظاهر معلوم نمی‌شود، می‌توانید با استفاده از یک ولت‌سنج سیم‌ها را برسی کنید تا از خرابی یا سالمی آنها مطمئن شوید.

تعمیرات هود آشپزخانه با پین ورک

خرابی هود یا عدم وجود آن، در طول زمان با نشستن رطوبت و چربی بر روی دیوار و سقف خانه، محیط آشپزخانه به مکانی مناسب برای رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها تبدیل می‌شود. هود آشپزخانه با جذب رطوبت و ذرات چربی ناشی از پخت‌وپز، از همچنین اتفاقی جلوگیری می‌کند. وجود هود در خانه برای کسانی که آسم و مشکلات تنفسی دارند می‌تواند نقش اساسی‌ای را ایفا کند و با تصفیه هوا و جذب بوهای حساسیت زا می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند حملهٔ تنفسی جلوگیری کند. اگر خانهٔ شما پنجره‌های کوچکی دارد و یا پنجره‌ای در آشپزخانهٔ شما تعبیه نشده است، هود آشپزخانه می‌تواند نقش مهمی در تازه کردن هوای محیط منزل شما داشته باشد.

هود آشپزخانه یکی از وسیله‌های اصلی آشپزخانه است و مهم است که همیشه به بهترین نحو کار کند. درست است که این فن‌های مدرن شده پیچیدگی زیادی ندارند و می‌توان به‌راحتی تعمیرشان کرد ولی کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند باعث خرابی کل فن شما شود و هزینهٔ زیادی را برای شما به بار بیاورد. شرکت پین ورک مدت زیادی است که درزمینهٔ تعمیرات وسایل منزل و آشپزخانه فعالیت دارد و شما می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید تا تعمیرکاران پین ورک به کمک شما بیایند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.