شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حس کنید کولر گازی باد گرم می زند و به اندازه کافی فضا را خنک نمی ‌کند. در این مواقع تغییر تنظیمات اسپلیت شما و درجه سرمای آن کمکی به شما نمی‌کند و همچنان کولر گازی باد گرم میزند. این ایراد کولرهای گازی می ‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. فرقی ندارد که از چه نوع کولر گازی استفاده می‌کنید، در تمام این نوع سیستم‌های سرمایشی گاهی این مشکل پیش میاید که کولر گازی باد گرم می زند و نیاز به عیب یابی دقیق و تعمیر توسط فرد مجرب دارد. این مقاله جهت اطلاع رسانی و راهنمایی شما در زمان گرم بودن باد اسپلیت توسط تعمیرکاران پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی طراحی گرداوری شده است. جهت ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر کولر گازی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

رایج‌ترین علل گرم بودن کولر گازی

۱ . عدم سرویس به موقع کولر گازی

از رایج‌ترین دلایلی باد گرم در کولر گازی، عدم سرویس به موقع و سالیانه آن است. تصور عموم افراد این است که با نصب کولر گازی می‌توانند مادام و بدون انجام سرویس دوره‌ای آن از این سیستم استفاده کنند و انتظار عملکرد ثابت و خوب از آن دارند. اما همانطور که کولرهای آبی برای شروع کار نیاز به روغن کاری و شست و شو و سرویس دارند، کولرهای گازی نیز نیاز به انجام سرویس به موقع و تنظیمان لازم دارند.

تعمیر کولر گازی و اسپلیت در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • اگر انجام این تنظیمات و سرویسان در زمان مناسب انجام نشود، آلودگی و گرد و غبار روی سیستم بیشتر می‌شود و کیفیت عملکرد آن را کاهش می‌دهد و همچنین برق بیشتری را مصرف میکند و کولر گازی باد گرم میزند. بنابراین سرویس به موقع و دوره‌ای اسپلیت شما باعث می‌شود کیفیت کار آن کم نشده و باد گرم در کولر گازی و مشکلات دیگر پیش نیاید.

عدم سرویس به موقع کولر گازی

۲ . گرفتگی فیلتر هوا

از علل رایج دیگری که کولر گازی باد گرم می زند، کثیفی و گرفتگی فیلتر هوای این وسیله است. نشستن انواع آلودگی و گرد و غبار به روی این سیستم‌ها باعث کاهش کیفیت کار اسپلیت و باد گرم در کولر گازی می‌شود و جریان هوا در آن کاهش پیدا می‌کند.

  • از تأثیرات وجود این آلودگی و گرفتگی‌ها روی کولر گازی این است که باعث می‌شوند کویل های سرد کننده هوا محیط برفک بزنند و مسیر هوا را مسدودتر کنند و باعث وجود باد گرم در کولر گازی شوند، چون زمانی که باد سیستم به درستی در روند کویل های سرد کننده در جریان نباشد، هوا خارج شده از دستگاه کاهش پیدا کرده و گرم می‌شود. در این شرایط، کولر گازی شما به تعویض فیلتر هوا و یا شستن آن به کمک برس و سرکه و آب و یا محلول‌های مایع جهت شست و شو نیاز دارد.

۳ . مشکلات فن کولر گازی

ایراد فن کولر گازی، از رایج‌ترین علل وجود باد گرم در کولر گازی است. اگر کار فن اسپلیت مختل شود یا قطعی سیم داشته باشد، بادی از کولر گازی خارج نمی‌شد.

  • در این مواقع باید عیب یابی سیستم توسط یک فرد مجرب انجام شود تا در صورت نیاز فن تعویض و یا مشکل برقی آن حل شود.

نشتی گاز در کولر گازی

۴ . نشتی گاز یا عدم وجود آن

اگر گاز به دستگاه نرسد یا سیستم دچار نشتی باشد و در نتیجه کولر گازی باد گرم می زند. کمپرسور اسپلیت شما به صورت دوره‌ای نیاز به شارژ گاز دارد. بدیهی است که در صورت عدم انجام آن، میزان خنک شدن باد کولر گازی کاهش پیدا کرده و گرم می‌شود چون سیستم اسپلیت به کمک این گاز سرد می‌شود.

  • گاهی مواقع نیز دلیل این مشکل که گاز دستگاه خالی شده است، مدت طولانی استفاده از آن نمی ‌باشد و مسیران دچار نشتی شده است که لازم است توسط یک متخصص عیب یابی و چک شود و پس از برطرف شدن آن، گاز کولر شارژ شود. در نظر داشته باشید بسیار مهم است که شارژ کولر گازی توسط یک کارشناس انجام شود.
  • تعمیرکاران پین ورک در زمینه تعمیر انواع وسیله‌های سرمایشی تجربه کافی داشته و همواره آماده خدمت رسانی به شما می‌باشند. جهت ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر کولر گازی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۵ . ایراد در کمپرسور سیستم

کمپرسور ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود و انواع مختلفی دارد. برای امثال، امکان دارد که پیچ پروانه خنک کننده سیستم دچار مشکل شده باشد و هرز شده باشد، رله معیوب شده باشد، جریان برق مختل شده باشد و … .بنابراین بررسی این مشکل نیاز به تخصص دارد تا به دقت عیب یابی شده و از آسیب‌های دیگر پیشگیری شود زیرا تعمیر کمپرسور راحت نیست و احتمال زیاد نیاز به تعویض پیدا کند پس بهتر است ابتدا توسط کارشناس بررسی شود تا در صورت امکان از هزینه‌های جانبی صرف نظر شود.

۶ . ایراد در ترموستات کولر گازی

معیوبی ترموستات نیز از مواردی است کولر گازی باد گرم می زند. این مشکل در اسپلیت های پنجره‌ای رخ می‌دهد چون این نوع سیستم دارای ترموستات است. اسپلیت ها مجهز به سنسور هستند و گاهی میزان دمایی که به ترموستات می‌رسد متعادل نیست. در این مواقع ولوم سیستم معیوب است و دمای تنظیم شده، دمای در نظر گرفته شده کولر گازی شما نیست چون ولوم اشتباه می‌کند.

  • این ایراد دستگاه دارای دو جنبه است که یا خود ولوم سیستم معیوب است، یا ترموستات دستگاه مشکل دارد که در این صورت احتمالاً ایراد از سیم‌های رابط سیستم می‌باشد. نیاز است که پیش از کمپرسور، ترموستات و سیم‌ها و اتصالات بررسی شوند تا در صورت وجود مشکل در ولوم و ترموستات، تعمیر یا تعویض شوند.

یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور کولر گازی

۷ . برفک زدن اپراتور

از دلایل دیگر این مشکل که کولر گازی باد گرم می زند، برک زدن اپراتور است. از علل یخ زدن اپراتور و خنک نشدن کولر گازی، می‌توان به معیوبی فن، هرز شدن پروانه اپراتور کولر و بسته بودن ورودی هوا اشاره کرد. جهت رفع ایراد برفکی بودن اپراتور، لازم است که به چک کردن فن و گرفتگی فاضلاب رسیدگی کنید زیرا در صورت تجمع آب در فاضلاب سیستم، اپراتور برفک خواهد زد.

  • همواره کویل های اپراتور را تمیز کنید.
  • از نشانه‌های دیگر معیوبی پروانه اپراتور، می‌توان به باد گرم در کولر گازی و صدای زیاد کولر نیز اشاره کرد.

۸ . گرفتگی در ورودی هوای کولر

گرفتگی در ورودی هوای اسپلیت نیز از دلایلی است که کولر گازی باد گرم می زند. گاهی ایجاد فشار به ضربه خوردن باعث وجود مشکل در لوله مسی تأمین هوای اسپلیت می‌شود که گاهی منجر به سوراخی یا شکستنان نیز می‌شود.

  • سوراخی یا شکستگی در این لوله‌ها، باعث می‌شود ذرات و خاک لوله را ببندد جلوی خارج شدن هوا را می‌گیرد و از این رو کیفیت باد خروجی کاهش پیرا می‌کند و کولر گازی باد گرم میزند.

۹ . معیوبی اورلود

در صورت معیوبی این قسمت از سیستم سرمایشی، کمپرسور روشن نخواهد شد و کولر گازی باد گرم می زند.

  • تعمیر اورلود کولر گازی یک کار تخصصی است که باید توسط یک متخصص انجام شود چون لازم است که پوسته کمپرسور باز شده، اورلود خارج و تعمیر شود. البته در بعضی مدل‌های کولر گازی لازم به این کار نیست و اورلود به راحتی در دسترس و قابل تعمیر است.

عیب یابی باد گرم در کولر گازی با پین ورک

از دلایل دیگر وجود باد گرم در کولر گازی، می‌توان به معیوبی استارت، نصب غلط سیستم، قرار گرفتن پنل خارجی اسپلیت در جای نامناسب یا گرم، کثیفی کویل کندانسور و کیپ شدن لوله مویی اشاره کرد. بهتر است عیب یابی کولر گازی خود را به یک متخصص بسپارید تا به دقت تمام موارد را بررسی کند.

لازم است بدانید که سیستم خنک کننده نیاز به سرویس دوره‌ای و به موقع به خصوص در ابتدای فصل گرما دارد. اگر سیستم در اوج مصرف قرار گرفت، بهتر است که به طور ماهیانه سرویس شود. حتماً همواره فیلترهای اپراتور را چک و تمیز کنید و کویل کندانسور را بشویید. و درنهایت، جهت رفع ایراد وجود باد گرم در کولر گازی، بررسی گاز سیستم، کمپرسور، رله اولدور و همچنین کیپ و مسدود نبودن مدار سیستم و سلامت فن باید توسط یک فرد مجرب انجام گرفته تا به درستی عیب یابی و تعمیر بشود.

تعمیرکاران پین ورک در زمینه تعمیر انواع کولرهای گازی تجربه کافی داشته و آماده خدمت رسانی به شما می‌باشند. جهت ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر کولر گازی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.