همان‌طور که میدانید اگر کد خطا و ارور در یخچال‌فریزرهای آریستون رخ بدهد ممکن است کدهایی روی صفحه‌نمایش یخچال ظاهر شود با شناخت این کد های خطای و ارور یخچال آریستون مشکل یخچال‌فریزر خود را متوجه شوید و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. بعضی از این خطاها را ما در اینجا موردبررسی قرار دادیم و با راهکارهای ارائه‌شده، خودتان می‌توانید مشکل را حل کنید اما بعضی دیگر را نمی‌توانید به‌تنهایی تعمیر کنید و شما باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید که می‌توانید از افراد حرفه‌ای و تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات انواع یخچال اعم از؛ دوو، اسنوا، ویرپول و… کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کد های خطا و ارور یخچال آریستون

ارورعلت
F1مشکل از عملکرد سنسورهای محفظه یخچال، اواپراتور و فریزر است. برای حل ارور یخچال آریستون باید ترمیستور را تعویض کنید.
F2
F3
F4سطح ولتاژ در شبکه منبع تغذیه کمتر از حد معمول شده است که این عدد توسط سازنده ۱۷۰ ولت تعیین‌شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع توصیه می شود، مقاله نوسان دمای یخچال را مطالعه نمایید.
F5فزایش ولتاژ غیرمجاز بالای ۲۵۵ ولت را گزارش می‌دهد. این نقص موجب خرابی در تجهیزات نمی‌شود اما باید بدانیم که فراتر رفتن از محدوده تعیین‌شده منجر به فرسودگی زودرس قطعات منفرد، کاهش عملکرد و شرایط اضطراری می‌شود، شما خودتان می‌توانید ولتاژ واقعی شبکه را با کمک دستگاه‌های اندازه‌گیری بررسی کنید. و اگر لازم بود برای تثبیت آن و تعمیر یخچال و فریزر اقدام کنید.
F7کمپرسور محفظه برودتی (انجماد) به‌درستی عمل نمی‌کند یعنی اتصالات الکتریکی هیتر که در فرایند انجماد دخیل هستند دچار مشکل شده است که این مشکل ممکن است به علت قطع جریان برق یا افزایش جریان برق در شبکه یا نقص سایر اتصالات باشد. ممکن است موتور بیش از حد داغ شده باشد که برای رفع مشکل، مطلب عیب یابی داغ شدن کمپرسور یخچال را مطالعه نمایید.
F8دریچه سولنوئیدی (شیرهای برقی) دچار نقص شده است.
F9سیستم نرم‌افزاری یخچال شما خراب‌شده است که برای تعمیر آن حتماً باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. شما می‌توانید از تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید.
F10در مدل FROST به معنی خرابی سوئیچ دمپر روشن/ خاموش می‌باشد و در مدل CCZ شیر برقی (مدار ثانویه) دچار نقص شده است.
F11تریستور ولتاژ منبع تغذیه فن (محفظه برودتی (فریزر) خراب است. همچنین اگر یخچال شما کد F13 را نشان می‌دهد به این معنی است که فن نگهدارندِ درجه حرارت برنامه‌ریزی‌شده در محفظه فریزر به‌درستی کار نمی‌کند.
F12نمایشگر و کنترل یخچال دچار نقص و قطعی شده است.
F14مدارهایی که عملکرد دمپر، هیتر (گرم‌کننده) و فن را کنترل می‌کند دچار خرابی شده است .
F15تریستور ولتاژ منبع تغذیه آسیب‌دیده است، برای تعمیر هرکدام از این‌ها باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰_۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
F17خرابی پمپ وکیوم برای سری EverFresh و سو عملکرد شیر برقی سری AquaCare
F20لامپ داخل یخچال سوخته است

کد های خطای مربوط به سنسور دما

ارورعلت
F22محفظه خنک‌کننده یخچال دچار نقص شده است.
F23نقص و خرابی اواپراتور محفظه یخچال.
F24خرابی و کاهش دمای یخچال.
F25نقص و خرابی در اواپراتور محفظه فریزر.
F26آشکارساز حرارتی یخچال آریستون آسیب‌دیده است.
F28نشانگر این است که صفحه‌نمایش گر خراب‌شده است.
F40در صفحه لمسی کلید روشن/خاموش خراب است.

کدهای خطای خرابی دکمه‌ها و فعال شدن بعضی از گزینه‌ها

ارورعلت
F41خرابی گزینه‌های کنترل خودکار.
F42گزینه تعطیلات یخچال (این گزینه در حالت عادی زمان‌هایی که شما مسافرت هستید کارکرد یخچال را کاهش می‌دهد) فعال‌شده است.
F43گزینه‌های خنک‌کننده نوشیدنی‌ها فعال است.
F44گزینه تنظیم دمای خودکار یخچال فعال است.
F45یعنی گزینه یخ‌زدگی سریع یخچال فعال‌شده است.
F46خنک‌کننده اضطراری یخچال فعال است.
F47پیام هشدار روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود.
F49دمای محفظه فریزر کاهش‌یافته است.
F50درجه حرارت محفظه یخچال افزایش پیداکرده است.
F52دمای محفظه فریزر افزایش‌یافته است.
F53درجه حرارت محفظه فریزر کاهش پیداکرده است.
FEبه معنی توقف دیفراست است که این کد به شما هشدار می‌دهد که فریزر دچار مشکل شده است و سریعاً آن را بررسی کنید.

با پین ورک از بهترین تعمیرکاران یخچال بهره‌مند شوید.

در این مطلب که توسط تعمیرکاران یخچال پین ورک گردآوری‌شده است انواع کد های خطا و ارور یخچال آریستون را توضیح دادیم، این مطلب صرفاً جهت آگاهی بیشتر شما با کدهای خطای یخچال تهیه‌شده است و باید بدانیم که یخچال از مهم‌ترین لوازم هر خانه است که خرابی آن مشکلات زیادی را به همراه دارد، به یاد داشته باشید که افراد غیرحرفه‌ای نمی‌توانند یخچال شمارا تعمیر کنند و حتی ممکن است باعث خرابی بیشتر یخچال شما شوند.

تعمیر یخچال آریستون در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات انواع یخچال با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شماست. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.