یکی از مشکلات رایج یخچال های الکترولوکس که ممکن است با آن روبرو شوید، نمایش کد خطا و ارور بر روی صفحه نمایشگر است. هر یک از کدهای خطای یخچال الکترولوکس که ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی هستند نشان‌دهنده اختلال در بخشی از یخچال الکترولوکس شما است. با شناختن این کدهای خطا و ارور یخچال الکترولوکس به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که مشکل از کدام قسمت یخچال شما است. این مطلب به شما کمک می‌کند که کدهای خطای یخچال الکترولوکس و راه‌های رفع ارور این یخچال را بشناسید. ازآنجاکه تعمیر یخچال کار بسیار تخصصی است بهتر است برای تعمیر آن از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. شما می‌توانید با پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات انواع یخچال مانند؛ الکترواستیل، هیمالیا، آبسال و… تماس بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

کدهای خطا و ارور یخچال الکترولوکس

۱ . کد خطای OP

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد OP به دلیل اختلال در سنسور دمای یخچال یا فریزر ظاهر می‌شودبرای رفع این خطا و ارور یخچال الکترولوکس سیم‌کشی بین برد و ترمیستور را بررسی کنید، درصورتی‌که سیم‌کشی درست بود. سنسور را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که تعویض سنسور از مواردی است که به تخصص نیاز دارد پس بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

۲ . کد خطای SH

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد SH کوتاه شدگی اتصال سنسور یخچال و فریزربرای تشخیص دقیق‌تر یخچال را از برق بکشید و اتصال بین برد و ترمیستور را بررسی کنید.

۳ . کد خطای SY EF

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کدSY EF مربوط به خرابی فن اواپراتور یخچال (Evaporator fan circuit failure) است.برای رفع این خطا باید فن اواپراتور را تعویض کنید. برای مطالعه بیشتر مشکلات اوپراتور یخچال، مطلب عیب یابی اوپراتور یخچال فریزر را از دست ندهید.

۴ . کد خطای SY CE

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد SY CE یا SY CF ارور یخچال الکترولوکس زمانی ظاهر می‌شود که اتصال بین برد اصلی و صفحه نمایشگر یخچال دچار اختلال شده است.برد یخچال باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود. شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۵ . کد خطای F3

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد F3 زمانی ظاهر می‌شود که المنت یخچال الکترولوکس بیشتر از ۸۵ دقیقه کارکرده است.برای رفع این اشکال بهتر است هیترها و مدارهای یخچال را بررسی کنید و در صورت وجود اختلال برای تعمیر آن باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

۶ . کد خطای R1

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد R1 بیانگر خرابی سنسور دمای یخچال و مدار برد کنترل دستگاه می‌باشد. هم‌زمان با ظاهرشدن این کد روی صفحه نمایشگر یخچال، چراغ MID هم روشن و چشمک می‌زند.برای رفع این اشکال سنسور دما و مدار برد کنترل را چک کنید و اگر توانایی کافی برای بررسی این قطعات را ندارید می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال کمک بگیرید.

۷ . کد خطای C1

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد C1 ارور یخچال الکترولوکس زمانی ظاهر می‌شود که سیستم برفک زدایی یخچال دچار اشکال شده باشد.برای رفع این اشکال میتوانید با اهم سنج مقدار اهم سنسور برفک زدایی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. اگر اشکال از سیستم برفک زدایی نباشد احتمال دارد مشکل از برد یخچال باشد.

۸ . کد خطای E1

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کدE1 ارور یخچال الکترولوکس بیانگر خرابی سنسور دمای یخچال است.برای رفع این اشکال باید سنسور را بررسی کنید و در صورت قطعی یا اتصالی آن را تعمیر یا تعویض کنید.

۹ . کد خطای E2

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد خطای E2 بیانگر اختلال در سنسور فریزر است.برای حل این اشکال باید مدار برد یخچال را بررسی کنیدو در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

۱۰ . کد خطای E3

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد E3 نشان‌دهنده اشکال در سنسور اواپراتور است. این اشکال احتمالاً مربوط به خرابی برد الکترونیک، ترموفیوز و المنت است.برای حل این مشکل ابتدا برد الکترونیکی دستگاه را بررسی کنید و هرگونه اشکال در آن را برطرف کنید. سپس المنت حرارتی یخچال الکترولوکس خود را چک کنید و در صورت خرابی آن را تعمیر یا تعویض کنید، در آخر ترموفیوز دستگاه را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

۱۱ . کد خطای E4

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد E4 نشان‌دهنده خرابی سنسور دمای محیطی است.برای رفع این مشکل باید سه قطعه بردالکترونیک،ترموفیوز و المنت یخچال را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

۱۲ . کد خطای E5

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد E5 ارور یخچال الکترولوکس به علت خرابی قطعات مختلفی از یخچال الکترو لوکس مانند :سیستم تبریدیخچال، المنت،ترموفیوز و سنسور اواپراتور ظاهر می‌شود.برای رفع این مشکل باید قطعات گفته شده بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند.

۱۳ . کد خطای E6

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد E6 زمانی که ظاهر می‌شود بیانگر افزایش دمای یخچال است، یعنی اگر دمای یخچال بیش از ۱۵ درجه سانتی گراد شود این کد روی صفحه نمایش یخچال الکترولوکس ظاهر می‌شود.برای برطرف کردن این مشکل باید سنسور اواپراتور و گاز درون یخچال را بررسی کنید.

۱۴ . کد خطای E7

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد E7 زمانی ظاهر می‌شود که دمای یخچال کمتر از ۴ درجه سانتی‌گراد باشد.ممکن است اشکال از دمپر و کانال هوا باشد. بهتر است برای تشخیص دقیق‌تر از تعمیرکار کمک بگیرید.

۱۵ . کد خطای E11

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد E11 ارور یخچال الکترولوکس مربوط به خرابی فن کندانسور است.پس از بررسی در صورت خرابی کندانسور باید تعویض شود. بهتر است برای تعویض این قطعه از تعمیرکار کمک بگیرید.

۱۶ . کد خطای DE

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد خطای DF زمانی که ظاهر می‌شود که بیانگر اختلال در مدار دیفراست می‌باشد.برای رفع این اختلال باید سیم‌های بین برد اصلی و بررسی شود.

۱۷ . کد خطای B

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد خطای B بیانگر اشکال در سنسور اواپراتور است.برای رفع این مشکل باید این قطعه بررسی شود.

۱۸ . کد خطای C

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد C زمانی ظاهر می‌شود که سنسور دما دچار اشکال شده است.برای رفع این خطا سنسور دما را بررسی کنید.

۱۹ . کد خطای D

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد d در یخچال الکترولوکس بیانگر عدم تطبیق ترمیستور استبرای رفع این خطا باید این قطعه را چک کنید.

۲۰ . کد خطای E0

علت بروز کد خطارفع و عیب یابی
کد E0 ارور یخچال الکترولوکس به دلیل اختلال در سنسور اواپراتور ظاهر می‌شوداین قطعه بررسی و در صورت خرابی باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای تعویض شود.

با پین ورک از بهترین تعمیرکاران یخچال بهرمند شوید.

همان‌طور که دیدید در این مطلب که توسط تعمیرکاران یخچال پین ورک گردآوری شده است به بررسی تمام کدهای خطا و ارور یخچال الکترولوکس پرداختیم. توجه داشته باشید که اگر دانش کافی و مهارت لازم برای تعمیر یخچال الکترولوکس را ندارید بهتر است از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات انواع یخچال کمک بگیرید. پین ورک با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شماست. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال الکترولوکس در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.