امکان دارد که مشعل به هوای بیشتری احتیاج داشته باشد. مشعل‌های گازی در صورت صحیح بودن نسبت سوخت به هوا، به رنگ آبی می‌سوزند. زرد سوختن شعله اجاق گاز نشانه این است که مشعل هوا، برای احتراق، گاز کافی دریافت نمی‌کند. اصلاح این مشکل شامل تنظیم شاتر هوای مشعل برای پذیرش هوای بیشتر است، کاری که یک شخص باتجربه می‌تواند انجام دهد. متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر انواع اجاق گاز اعم از سینجر، اخوان، تکنوگاز و… بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برطرف کردن مشکل زرد سوختن اجاق گاز

اگر می‌خواهید خودتان مشکل زرد سوختن شعله اجاق گاز را برطرف کنید، اجازه دهید که اجاق گاز خنک شود، توری‌های بالا را برداشته و اجاق گاز را بالا ببرید تا لوله مشعل در معرض دید قرار گیرد. در اکثر اجاق‌ها، کرکره هوا دقیقاً پشت دریچه گاز مشعل است. این صفحه یا لوله کشویی است که دریچه هوای مشعل را می‌پوشاند. پیچ تنظیم‌شده را از حرکت کرکره بازکنید. مشعل را کاملاً روشن کرده و کرکره را به‌آرامی بازکنید تا شعله آبی شود. پیچ تنظیم‌شده را دوباره محکم کنید، مشعل را خاموش‌کنید، اجاق گاز را پایین بیاورید و توری‌های بالا را تعویض کنید.
نگه‌داشتن کوره اجاق در کار برای اطمینان از بررسی کارکرد ایمن و کارآمد ضروری است. رنگ شعله نشان می‌دهد که آیا اجاق گاز شما، سوخت خود را به‌راحتی و درست می‌سوزاند یا نه.

تعمیر اجاق گاز در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

برای خانه‌های دارای اجاق گازی که سوخت می‌سوزانند هستند،، بهتر و ضروری است که به‌طور منظم شعله مشعل را بررسی کنید. رنگ و حالت شعله‌های آتش می‌تواند شاخص خوبی برای کارکرد مناسب سیستم گرمایشی شما باشد. اگر مشاهده کردید که شعله‌های آتش سوسو می‌زند یا رنگ دیگری غیر از آبی دارد، باید سریعاً سیستم گرمایشی را خاموش کرده و با یک متخصص تماس بگیرید.
شعله‌ور شدن شعله‌های آتش و رنگ‌های نادرست شعله (هر چیز دیگری به‌غیراز رنگ آبی) نشانگر این است که کوره اجاق گاز شما باعث هدر رفتن انرژی و نشت مونوکسید کربن می‌شود.

رنگ های شعله اجاق گاز

شعله اجاق گاز من باید چه رنگی داشته باشد؟

شعله‌های مشعل کوره گاز طبیعی شما باید تقریباً یا کاملاً آبی به نظر برسد. شعله اجاق گاز طبیعی سالم با شعله آبی خروشان با یک مثلث آبی روشن در مرکز آن مشخص می‌شود. ممکن است یک نوک ریز از رنگ شعله زرد اجاق گاز هم در آن وجود داشته باشد. شعله آبی، نشانگر احتراق ایمن و کارآمد است و به این معنی است که گاز به‌طور مؤثر سوزانده می‌شود و هدر نمی‌رود. شعله‌های آبی گرم‌تر هستند و نشان‌دهنده احتراق کامل‌تر می‌باشند.
در صورت زرد سوختن شعله اجاق گاز، یا اگر جهش‌هایی از رنگ شعله زرد اجاق گاز را مشاهده کردید، نشانه این است که شما با مشکل احتراق اجاق گاز مواجه هستید که این مشکل باید توسط یک متخصص بررسی و حل شود. رگه‌های طولانی از هر رنگ، مانند زرد، نارنجی یا سبز به این معنی است که اجاق شما نیاز به تنظیم یا سرویس اجاق گاز توسط یک تکنسین حرفه‌ای دارد.
چه دستگاه شما، اجاق گاز، کوره گاز یا هر وسیله گازی دیگری باشد، وسیله شما همیشه باید با شعله آبی بسوزد.
اگر شعله‌های مشعل اجاق گاز شما رنگ دیگری به‌غیراز آبی دارد، اجاق خود را خاموش کرده و بلافاصله با یک نمایندگی مجاز برای خدمات تماس بگیرید. پین ورک با گرد هم آوردن بهترین تکنسین‌ها و متخصصین آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

هشدار: هرگز سعی نکنید که رنگ شعله کوره را به‌تنهایی بررسی و اصلاح کنید. اصلاح شعله اجاق گاز، شغلی است که بهتر است به یک متخصص حرفه‌ای سپرده شود.

چرا شعله آبی اجاق گاز نشان‌دهنده احتراق کامل‌تر است؟

با افزایش اکسیژن‌رسانی، دمای بالاتر، دوده کمتری و احتراق کامل‌تری شکل می‌گیرد. وقتی شعله اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند، می‌توانید تغییر رنگ شعله را به رنگ قرمز، نارنجی دیدید یا زرد سوختن شعله اجاق گاز را مشاهده کنید. حتی ممکن است متوجه شوید دود تیره از نوک شعله بلند می‌شود.
به دلیل کمبود اکسیژن، شعله آن‌قدر گرم نیست و بااینکه نمی‌توانید آن را ببینید، بو کنید یا مزه آن بفهمید، اما مونوکسید کربن بیشتری در هوا آزاد می‌شود. سردترین شعله به رنگ زرد به نارنجی است.
بسته به گاز مورداستفاده، برای احتراق کامل مقدار مختلفی از اکسیژن موردنیاز است. به‌عنوان‌مثال، پروپان به نسبت هوا به گاز در حدود ۲۴: ۱ نیاز دارد. برای گاز طبیعی، نسبت به ۱۰: ۱ نزدیک‌تر است.
هنگام استفاده از مشعل اجاق گاز، می‌توانید با باز یا بسته شدن سوراخ‌های هوا، رنگ شعله را تنظیم کنید. متأسفانه، تنظیم رنگ شعله اجاق گاز چندان آسان نیست. هرگز سعی نکنید شعله‌های آتش کوره را به‌تنهایی تنظیم کنید و بهتر است همیشه با یک متخصص تماس بگیرید.

خطای رنگ‌های نادرست شعله چیست؟

شعله آبی از کوره یا اجاق گاز شما نشان‌دهنده احتراق کامل گاز است. در صورت زرد سوختن شعله اجاق گاز ، این معمولاً به این معنی است که مشعل شما هوای کافی برای احتراق کامل را دریافت نمی‌کند.
علاوه بر گاز هدررفته، قبض‌های انرژی بیشتر و دوده بیشتر، خطر اصلی، احتراق نامناسب افزایش مقدار مونوکسید کربن تولیدشده توسط فرآیند احتراق است.
مونوکسید کربن، معروف به “قاتل خاموش”، گازی بی‌بو، بی‌رنگ و بی‌مزه است که می‌تواند منجر به سردرد، حالت تهوع، توهم و احتمالاً خاموشی و مرگ شود. بسیاری از مردم علائم مسمومیت با مونوکسید کربن را مانند آنفولانزا توصیف می‌کنند.
بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بیش از ۴۰۰ آمریکایی سالانه براثر مسمومیت ناخواسته CO می‌میرند و بیش از ۲۰۰۰۰ آمریکایی به دلیل نشت مونوکسید کربن به اورژانس مراجعه می‌کنند.
هر زمان سوخت سوزانده شود، گاز تولید می‌شود.
با توجه به جدی بودن مسمومیت با CO، ما به‌شدت توصیه می‌کنیم تشخیص‌دهنده‌های CO را در هر قسمت از خانه و خارج از هر محل خواب نصب کنید.

علائم احتراق نامناسب

علائم احتراق نامناسب در صورت زرد سوختن شعله اجاق گاز

علاوه بر زرد سوختن شعله اجاق گاز، به الگوی شعله نیز توجه کنید. آیا به نامنظم و لرزنده است؟
همچنین ممکن است متوجه تجمع دوده در اطراف اجاق یا دستگاه گازسوز شوید. سایر علائم احتراق ناایمن و ناقص شامل بوی تند و خاموش شدن ردیاب‌های مونوکسید کربن می‌شود.

در صورت زرد سوختن شعله اجاق گاز، چه‌کاری باید انجام دهم؟

بهترین کاری که می‌توانید به‌عنوان صاحب‌خانه انجام دهید این است که از مشکل آگاه باشید و به‌طور دوره‌ای رنگ‌های اجاق گاز خود را بررسی کنید. احتراق ناقص یک مسئله ایمنی جدی برای خانه و خانواده شما است.
تعمیر و نگهداری اجاق گاز حرفه‌ای را در ابتدای هر فصل گرما، ترجیحاً قبل از اینکه ابتدا به خدمات اجاق خود نیاز داشته باشید، ترتیب دهید و با یک متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای تماس حاصل فرمایید.

عیب‌یابی زرد سوختن شعله اجاق گاز با پین ورک

در ابتدای هر فصل گرم و بعد از هرماه رنگ شعله اجاق گاز خود را بررسی کنید. اگر شعله اجاق گاز شما نامنظم می‌سوزد یا رنگ دیگری غیر از آبی دارد، بلافاصله با یک متخصص حرفه‌ای تماس بگیرید. مشعل‌های کوره باید برای عملکرد مناسب و بهتر، به‌طور منظم بررسی و تمیز شوند.
مشعل‌های کثیف و آلوده می‌توانند مسدود شوند و منجر به احتراق ناقص و تجمع دوده در داخل کوره شود. درنتیجه، شعله‌های آتش ‌نشان می‌دهد که دستگاه گاز شما به‌طور مناسب و کارآمد کار می‌کند. اگر متوجه شدید شعله اجاق گاز شما آبی نیست، دستگاه را خاموش کرده و برای بررسی، سرویس و تعمیر اجاق گازتان، با یک متخصص تماس بگیرید. متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر انواع ماشین لباس‌شویی، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.