کد های خطا ظرفشویی کنوود، اعداد و حروفی هستند که روی صفحه نمایش دستگاه شما نشان داده می‌شوند. ارور ظرفشویی کنوود درواقع زبان سیستم شما هستند که در صورت وجود اختلال در دستگاه، منشأ آن را توسط سنسورها گزارش می‌دهند. لازم است بدانید که مطالعه مفهوم ارور ظرفشویی کنوود، تنها کمکی جهت پیدا کردن قطعه آسیب دیده است و جای متخصص را نمی‌تواند بگیرد. بنابراین حتماً در صورت پیدا کرد منشأ کدهای خطا ظرفشویی کنوود، تعمیر و تعویض قطعات را به یک متخصص ماهر و مجرب بسپارید. تکنسین‌های مجرب پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی کنوود و سایر برندهای مطرح ماشین ظرفشویی اعم از؛ سامسونگ، الجی، مجیک و … با سال‌ها تجربه درزمینهٔ تعمیر انواع ظرفشویی و به کارگیری به‌روزترین متد، آماده خدمت رسانی به شما دارندگان ظرفشویی کنوود هستند. جهت دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

رایج‌ترین کد های خطا و ارور ظرفشویی کنوود

۱ . ارور F3 ظرفشویی کنوود

این ارور بیانگر خطای سیستم خط آب است. در صورت نشان داده شدن این کد های خطا ظرفشویی کنوود، لازم است مقدار مقاومت بررسی شود.

تعمیر ماشین ظرفشویی کنوود در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • بهتر است بررسی مدار برد الکترونیک ظرفشویی را به یک متخصص مجرب بسپارید.

۲ . ارور F5 ظرفشویی کنوود

این کد خطا ظرفشویی کنوود ناشی از نرسیدن آب مورد نیاز محفظه جهت شستشو است. بنابراین دستگاه با آب کافی پر نمی‌شود.

  • در بعضی مواقع کار نکردن سنسور تشخیص آب ظرفشویی و معیوب بودن آن باعث تشخیص نادرست میزان آب دستگاه می‌شود و محفظه شستشو را به میزان کافی پر نمی‌کند. شلنگ ورودی آب را جهت نبودن خمیدگی و سوراخ و مسدودی بررسی کنید.
  • شیر آب باید به‌طور کامل باز باشد و شاید نیاز به تعویض داشته باشد. توجه کنید که فیلتر مکش در شیر آب دچار انسداد نشده باشد. زیرا این موضوع باعث کاهش فشار آب می‌شود. گاهی نیاز است کلید فشار تمیز و یا تعویض شود.
  • برای رفع این مشکل، توصیه می شود مطلب”پر نشدن ماشین ظرفشویی از آب” را مطالعه نمایید.

۳ . ارور F2 ظرفشویی کنوود

این ارور بیانگر خارج نشدن آب دستگاه پس از اتمام کار است.

  • جهت برطرف کردن این کد خطا، مسدودی و تاخوردگی لوله را چک کنید زیرا گرفتگی لوله دستگاه منجر به سخت خارج شدن آب دستگاه می‌شود. سپس فیلترهای ظرفشویی را جهت مسدودی با زباله و ضایعات چک کنید تا جلوی آب را نگرفته باشد.
  • پس از انجام این فرایند، دستگاه خود را خاموش کرده و مجدداً روشن کنید و چرخه را مجدداً فعال کنید تا شروع به کار کند.
  • اگر ارور ظرفشویی کنوود مجدداً نمایش داده شد، امکان دارد علت آن سوختگی موتور تخلیه ظرفشویی باشد و یا مدار برد اصلی ماشین ظرفشویی دچار ایرادشده باشد که بایستی توسط یک فرد کار بلد بررسی و عیب یابی شود.
  • اگر با این مشکل روبرو هستید، توصیه می شود مطلب “عدم تخلیه و جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی” را مطالعه نمایید.

۴ . ارور F8 ظرفشویی کنوود

این ارور بیانگر نرسیدن درجه آب دستگاه به دمای موردنظر است. این کد خطا ظرفشویی کنوود شاید از دو مشکل رایج معیوبی هیتر و ایراد در مدارد برد الکترونیک دستگاه باشد.

  • جهت عیب یابی این موارد، ابتدا میزان مقاومت دستگاه را بررسی کنید. ممکن است نیاز باشد تا قطعات هیتر تعویض شوند. و سپس بررسی دقیق مدارد برد الکترونیک سیستم را به یک متخصص بسپارید.
  • در برخی مواقع سنسور دمای دستگاه درست‌کار نمی‌کنند و اطلاعات لازم را به سیستم گرمایشی دستگاه نمی‌دهد که در این صورت نیز باید توسط فرد باتجربه عیب یابی شود.
  • پین ورک، با گرد هم آوردن بهترین گروه متخصصین و تکنسین‌های ماهر و باتجربه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و در کمترین زمان ممکن عملکرد دستگاه شمارا به حالت قبل برمیگردانند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۵ . ارور F1 ظرفشویی کنوود

این ارور بیانگر، سرریز شدن و بیرون ریخته شدن آب دستگاه است. در هنگام بروز این کد خطا، احتمال زیاد از سمت شلنگ و درب دستگاه خطایی رخ داده و باعث سر ریز شدن آب‌ شده باشد.

  • ابتدا محفظه و شلنگ آب را بررسی کنید. قفل درب را نیز به دقت چک کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. سپس باید شیر آب ورودی و خروجی چک شود. احتمال زیادی دارد که مشکل سرریزی آب ماشین ظرفشویی از معیوبی پمپ تخلیه و یا شل شدن واشر باشد.
  • شاید استفاده از مواد شوینده غلط باعث این خطا شده باشد. عامل دیگر نشتی آب ماشین ظرفشویی کنوود، شیر برقی آب است که شاید براثر سوراخ شدن آن باعث ریزش آب شده باشد. کشوی زیرین دستگاه را درآورده و به کمک دستمال آب نشتی کرده دستگاه را خارج کنید و فرصت دهید سنسور تشخیصی آب خشک و ریست بشود.

۶ . ارور F9 ظرفشویی کنوود

مشکل در مکان قرار گرفتگی دستگاه است.

۷ . ارور F6 ظرفشویی کنوود

در هنگام نشان داده شدن این کد خطای ظرفشویی کنوود، سنسورهای دمای دستگاه دچار مشکل شده‌اند و تشخیص درست نمی‌دهند.

  • لازم است مقدار اهم آن بررسی شده و در صورت نیاز توسط یک متخصص تعویض شود تا از آسیب‌های جانبی جلوگیری کند. احتمال زیادی دارد که مشکل دستگاه از خرابی برد الکترونیک بوده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

۸ . ارور E4 ظرفشویی کنوود

این کد خطای ظرفشویی کنوود ناشی از پر بودن دستگاه با آب زیاد است.

  • ابتدا دستگاه را کج کنید تا آب مانده در دستگاه خارج شود. در صورت امکان سعی کنید یک یا دو روز از ظرفشویی کنوود استفاده نکنید تا آب آن تبخیر شده و باعث ریست شدن سنسور دستگاه شود و بتواند چرخه شستشو را از اول آغاز کند.

عیب یابی ارور ماشین ظرفشویی کنوود با پین ورک

همانطور که در بالا ذکر شد، در صورت اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی کنوود، سیستم هوشمند ماشین ظرفشویی با نمایش اعداد و حروفی در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنوود، مشکل ماشین ظرفشویی را نشان می‌دهند که با بررسی معنی کد نشان داده شده می‌توان به عیب یابی و تعمیر قسمت‌های لازم پرداخت و عملکرد آن را بهبود بخشید. از جایی که بسیاری از قسمت‌های ماشین ظرفشویی کنوود به برق متصل است، عیب یابی این دستگاه توسط فرد غیرمتخصص می‌تواند صدمات دیگری را نیز به بار آورد.

متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر ماشین ظرفشویی کنوود، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای مشاوره و تعمیرات توسط متخصصین این مجموعه با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.