بی شک می‌توان گفت یکی از دستگاه‌هایی که امروزه آشپزی را بسیار لذت بخش و آسان کرده است ماکروفرها هستند. چون با استفاده از ماکروفر نیازی نیست ساعت‌های طولانی را نگران سوختن غذا یا نپختن آن‌ها باشید و می‌توانید با خیال راحت از مهمانی‌ها لذت ببرید. گاهی ممکن است ماکروفرها از هر برندی از قبیل: سامسونگ، الجی، کنوود و… دچار مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر و یا گرم نشدن غذا بشوند و زندگی را برای شما سخت کنند. خراب شدن ماکروویو دلیل‌های متفاوتی دارد و به عوامل زیادی نیز بستگی که در ادامه مقاله زیر به روش‌های رفع و عیب یابی مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر و یا گرم نشدن ماکروویو خواهیم پرداخت. امروزه با توجه به کلیدی بودن نقش ماکروفر ها در آشپزی تعمیر آن‌ها نیز فرایندی پیچیده و تخصصی است و بهتر است تعمیر مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر یا سولاردوم را به تعمیرکاران آموزش دیده و با مهارت پین ورک بسپارید. برای ثبت سفارش و ارتباط بیشتر با همکاران ما در پین ورک کافیست با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلیل‌های مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر

روشن است که ماکروفرها از قطعات حساس و پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند و برای تعمیر مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر نیاز است قطعات مهم و عملکرد آن‌ها را به خوبی بشناسیم. پیشنهاد می‌شود برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر و جلوگیری از آسیب به قطعه‌های دیگر تعمیر مشکل گرم نشدن غذا در مایکروفر و یا گرم نشدن ماکروویو را به تعمیرکاران متخصص بسپارید.

تعمیر انواع مایکروفر در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر

۱ . خراب شدن سوئیچ درب

اولین عاملی که در صورت رو به رو شدن با مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر باید آن را مورد بررسی قرار دهیم سوئیچ درب ماکروفر است، زیرا اگر درب باز باشد و یا سوئیچ آن باز باشد ماکروفر گرم نمی‌شود.

  • به بررسی قفل درب و یا سوئیچ آن بپردازید زیرا باز بودن سوئیچ در نهایت موجب گرم نشدن غذا در ماکروفر خواهد شد. اگر سوئیچ درب ماکروفر خراب شده بود نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهد داشت.

۲ . خراب شدن دیود ماکروفر

یک قطعه اساسی که با افزایش ولتاژ موجب تولید گرما لازمه مایکروفر می‌شود دیود ماکروفر است که در صورت خراب شدن قطعه موجب گرم نشدن غذا در ماکروویو و یا گرم نشدن مایکروفر خواهد شد. لازم به ذکر است که دیود با توجه به نقش مهمی که دارد و رابطه مستقیم آن با دیگر قطعات مهم در صورت خراب شدن به مرور زمان موجب آسیب به قطعات دیگر نیز خواهد شد.

  • برای بررسی عملکرد دیود از یک مولتی متر کمک بگیرید و در صورت وجود مشکل به تعمیر و یا تعویض آن بپردازید تا مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر برطرف بشود.

۳ . خراب شدن خازن ماکروفر

به جرات می‌توان گفت قطعه دیگری که در مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر نقش اساسی دارد خازن ماکروفر است. خازن مهم‌ترین قطعه جهت افزایش ولتاژ است و پس از افزایش ولتاژ ترانس آن را به دیود منتقل خواهد کرد. پس اگر خازن که منبع انرژی است دچار مشکل شود و ولتاژ را افزایش ندهد قطعاً ماکروفر با مشکل گرم نشدن غذا و گرم نشدن ماکروفر مواجه می‌شود.

  • برای امتحان عملکرد خازن می تواتید از یک مولتی متر استفاده کنید. در صورتی که باز هم مشکل شما ادامه داشت تعمیرکاران متخصص ما در پین ورک می‌توانند به شما کمک کنند.

خراب شدن مگنترون ماکروفر

۴ . خراب شدن مگنترون ماکروفر

یکی دیگر از قطعاتی در مشکل گرم نشدن غذا در ماکروویو نقش دارد مگنترون است که خراب شدن آن موجب گرم نشدن غذا در ماکروفر و گرم نشدن ماکروفر خواهد شد. وظیفه مگنترون تهیه گرمای لازم ماکروفر است پس در صورت وجود هرگونه مشکل در مگنترون غذا در ماکروفر گرم نخواهد شد و مایکروفر نیز گرم نمی‌شود.

  • برای امتحان و تست مگنترون چند روش و مرحله وجود دارد در ابتدا باید بررسی کنید که هیچ گونه ترک خوردگی و یا آسیبی روی مگنترون وجود نداشته باشد و پس از آن دقت کنید که مگنتون جرقه نزند. زیرا جرقه زدن مگنتون نشان دهنده خراب شدن آن است و این خرابی ناشی از عدم توجه به تمیزی ماکروفر است که در نهایت موجب گرم نشدن غذا در ماکروفر می‌شود.

۵ . خراب شدن ترانس ماکروفر

می‌توان گفت ترانس قلب ماکروفر است. زیرا کار تمام قطعات به عملکرد صحیح ترانس مرتبط است و خراب بودن ترانس موجب مشکل گرم نشدن غذای ماکروفر می‌شود. زیرا وظیفه ترانس تبدیل ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهر به ۲۰۰۰ ولت است. تمامی قطعات دیگر مانند دیود، مگنترون برای به کار افتادن نیاز به ولتاژ ۲۰۰۰ ولت دارند. در نتیجه در صورت خراب شدن ترانس علاوه بر اینکه غذا در ماکروفر گرم نمی‌شود هیچ یک از دیگر قطعات نیز قادر به عمل کردن نخواهند بود.

تجربه تعمیر با کیفیت مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر با پین ورک؛

تمامی اطلاعات بالا توسط تیم حرفه‌ای پین ورک فقط و فقط جهت بالا بردن سطح آگاهی شما نسبت به قطعات ماکروفر خود تهیه شده است و توصیه می‌شود برای رعایت نکات ایمنی و تعمیر دقیق و با کیفیت مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر خود از تعمیرکاران ماهر پبن ورک کمک بگیرید تا مشکل ماکروفر شما در اسرع وقت و به بهترین نحو تعمیر شود.

پین ورک نمایندگی معتبر و رسمی تعمیرات ماکروفر است و هر مدل ماکروفر شما با هرگونه مشکلی را در اسرع وقت در محل مورد نظرتان با بهترین تجهیزات تعمیر خواهد کرد. برای بهره مندی از تعمیرات پین ورک و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید تا ما نزدیک‌ترین تعمیرکار را در اسرع وقت به محل مورد نظر شما ارسال کنیم. برای ثبت سفارش و راهنمایی بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.