یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در مایکروفر به وجود می‌آید خاموش شدن ناگهانی مایکروفر پس از چند ثانیه فعالیت است. اگر مایکروفر شما بعد از چند ثانیه و یا به‌طور ناگهانی خاموش شود، دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد و در این متن به بررسی این دلایل و راه‌حل‌های آن‌ها می‌پردازیم. البته لازم به ذکر است که بیشتر دلایل خاموش شدن مایکروفر پس از روشن شدن به خاطر اختلالات فنی دستگاه است و برای تعمیر و رفع آن نیازمند آن هستید که از تعمیرکار معتبر مایکروفر کمک بگیرید. پین ورک نمایندگی معتبر تعمیرات انواع مایکروفر اعم از، ال جی، سامسونگ، دلونگی و… آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار مایکروفر به محل موردنظر شما جهت رفع مشکلات مایکروفر شماست. برای استفاده از این خدمات تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

مهم‌ترین دلایل خاموش شدن مایکروفر

دلایل مختلفی باعث بروز مشکل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر خواهد شد که با مهم‌ترین و عمده‌ترین دلایل خاموش شدن مایکروفر پس از روشن شدن آشنا خواهید شد. همان‌طور که گفته شد برای رفع این مشکلات حتماً از تعمیرکار معتبر مایکروفر کمک بگیرید تا از بروز مشکلات و آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

تعمیر مایکروفر در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . خرابی میکرو سوئیچ درب مایکروفر

هنگام استفاده از مایکروفر قطعاً تا زمانی که درب آن باز باشد، سیستم شروع به کار نمی‌کند. تشخیص باز و بسته بودن درب بر عهده چهار میکرو سوئیچ می‌باشد و خراب بودن هر یک از این قطعات باعث می‌شود تا روند کار مایکروفر با اختلال مواجه شود. یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن مایکروفر پس از روشن شدن می‌شود، ممکن است به خاطر معیوب بودن سوئیچ درب یا شل بودن آن باشد.

  • گاهی اوقات قوس یا گرم شدن بیش‌ازحد کلیدهای درب باعث می‌شود که مایکروفر از کار بیافتد و ممکن است مجبور شوید سوئیچ در را تعویض کنید اما اگر هیچ علامت قابل‌مشاهده‌ای اعم از سوختگی یا معیوب شدن سوییچ‌ها درب مشاهده نکردید بهتر است با نمایندگی‌های مجاز تعمیر مایکروفر تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بگیرید. پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات انواع مایکروفر آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

خرابی کلید مایکروفر

۲ . درست عمل نکردن صفحه‌کلید یا صفحه لمسی

در برخی از مواقع ممکن است علت خاموش شدن مایکروفر خراب بودن صفحه‌کلید و یا صفحه لمسی باشد. با توجه به نوع دستگاه باید صفحه‌کلید و صفحه لمسی را تست و نحوه عملکرد هر کلید را بررسی نمایید، برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد هر یک از دکمه‌ها را فشار دهید.

  • به‌طورکلی، اگر نمایشگر مایکروفر کار می‌کند و برخی از دکمه‌ها به‌درستی پاسخ می‌دهند اما برخی دیگر از آن‌ها جواب نمی‌دهند، مشکل از صفحه لمسی است و باید نسبت به تعمیر و یا تعویض کلیدها و سایر قطعات صفحه‌کلید اقدام کنید.

۳ . خراب شدن ترانس

از دیگر مواردی که می‌تواند به‌عنوان یکی از علل خاموش شدن مایکروفر شناخته شود، خراب شدن ترانس می‌باشد. یک ترانس ولتاژ بالا در مایکروفر وجود دارد که ولتاژ بالایی را برای شارژ مگنترون (امواج گرم‌کننده) تولید می‌کند و باگذشت زمان و استفاده مداوم از مایکروفر به‌مرور ممکن است ترانس خراب شود. در این شرایط بعد از روشن شدن دستگاه و تنها باگذشت چند ثانیه مایکروفر خاموش می‌شود و ممکن است بوی سوختگی خیلی بدی هم بدهد.

  • ترانس یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در مایکروفراست چراکه وجود ولتاژ بالا تعمیر و تعویض آن را بسیار سخت می‌کند. توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان این کار را به افرادی که مهارت کافی ندارند واگذار نکنید زیرا حتی پس از جدا شدن از پریز برق، برق زیادی را در خود نگه می‌دارد. توصیه می‌شود برای رفع این مشکل حتماً از متخصصین پین ورک کمک بگیرید، برای دریافت خدمات با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۴ . عیب‌یابی ترموستات

در برخی از مواقع علت خاموش شدن مایکروفر به خاطر خراب بودن ترموستات می‌باشد. ترموستات‌ها وظیفه تنظیم دما را دارند، اگر ترموستات خراب‌شده باشد دما به‌درستی تشخیص داده نمی‌شود و باعث قطعی جریان و خاموش شدن ناگهانی آن می‌شود می‌توانید ترموستات را به‌وسیله یک مولتی متر تست کنید اما به علت خطر برق‌گرفتگی بهتر است برای تعویض آن حتماً از افراد حرفه‌ای یا نمایندگی تعمیر مایکروفر پین ورک کمک بگیرید.

معیوب شدن ترموستات مایکروفر

۵ . محافظ حرارتی را بررسی کنید

محافظ حرارتی وسیله‌ای ایمنی برای جلوگیری از گرم شدن بیش‌ازحد مایکروفر است، اگر مایکروفر برای چند ثانیه کار کند و متوقف شود احتمال دارد که محافظ حرارتی قطع‌شده باشد.

  • در شرایطی که محافظ حرارتی خراب‌شده باشد میزان گرمای دستگاه به‌اشتباه تشخیص داده می‌شود و درنهایت باعث خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می‌گردد، بهتر است برای بررسی آن از مولتی متر استفاده کرده و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.

۶ . خرابی فن مایکروفر

در داخل مایکروفر یک فن وجود دارد که برای خنک نگه‌داشتن مگنترون و سایر موارد مدار کار می‌کند. زمانی که مایکروفر شروع به کار می‌کند فن دستگاه روشن می‌شود تا مگنترون (امواج گرم‌کننده) را خاموش کند.

  • درصورتی‌که فن مایکروفر در هنگام استفاده کار نکند، به دلایل ایمنی دستگاه متوقف می‌شود. اگر در حین روشن بودن دستگاه صدای کار کردن فن دستگاه را نمی‌شنوید، احتمال دارد مشکل از موتور فن دستگاه باشد، باید را تعمیر یا تعویض کنید.

۷ . دریچه هوا

مایکروفر برای خنک نگه‌داشتن یک دریچه هوا نیز دارد. اگر این دریچه با چربی و گردوغبار یا به دلیل بلند شدن بخار از روی غذای در حال پخت دچار مشکل شود، در این حالت، جریان برق ممکن است با مشکل مواجه شود و مایکروفر به‌درستی کار نکند، مایکروفر به دلیل ایمنی به‌طور خودکار خاموش می‌شود. بنابراین دریچه را با برس تمیز کنید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

خرابی برد مایکروفر

۸ . برد اصلی مایکروفر

برد مغز اصلی هر دستگاه الکترونیکی است که هرگونه اشکال در برد الکترونیکی، موجب ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. همچنین برد از مهم‌ترین و گران‌ترین قطعات در اکثر لوازم‌خانگی می‌باشد و خراب شدن آن‌ها مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند. یکی دیگر از علل خاموش شدن مایکروفر شما بعد از چند ثانیه ممکن است به خاطر اشکال دربرد اصلی باشد. با توجه به حساسیت بالا و هزینه زیاد بردها، بهتر است ابتدا تمام قسمت‌های دیگر را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که مشکل از سایر قسمت‌ها نیست و اگر پس از بررسی آن‌ها مشکل برطرف نشد، در این صورت می توانید برد اصلی را بررسی کنید. درصورتی‌که به‌درستی عمل نمی‌کرد، می‌توانید آن را تعویض و یا تعمیر کنید.

تعمیر مایکروفر خود را به متخصصین پین ورک بسپارید

علل مختلف خاموش شدن مایکروفر را در این مطلب موردبررسی قراردادیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل ارائه کردیم. در پایان اگر خودتان قادر به انجام این کار باشید، ممکن است به تعداد کمی ابزار و قطعات جایگزین نیاز داشته باشید اما در نظر داشته باشید که مایکروفر از خطرناک‌ترین دستگاه‌های داخل منزل است چراکه دارای ترانس و برق با ولتاژ بالا می‌باشد، اگر مهارت کافی را ندارید برای تعمیر آن هرگز به‌تنهایی قطعات آن را مورد آزمایش و بررسی قرار ندهید از افراد حرفه‌ای و نمایندگی‌های مجاز تعمیر لوازم‌خانگی درخواست تعمیر کنید.

پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع مایکروفر با در اختیار داشتن بهترین نیروهای تعمیر مایکروفر آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار مایکروفر به محل موردنظر شما جهت رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر شماست. برای بهره‌مندی از این خدمات تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.