علل مختلفی می‌تواند منجر به کم شدن قدرت هود آشپزخانه شما شده باشد. کم بودن مکش هود آشپزخانه ازجمله مواردی است که ممکن است نسبتاً کار هود را مختل کرده و باعث شود سیستم کارای لازم را برای شما نداشته باشد. در خیلی از موارد، علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه، عدم استفاده صحیح از سیستم آن است. حتی اگر مشکل کم شدن قدرت هود آشپزخانه شما برطرف شد، لازم است طرز استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید تا مکش هود مجدداً با مشکل مواجه نشود. در صورت جدی بودن ایراد آن و نیاز به تعمیرات فنی، لازم است که آن را به یک متخصص مجرب و آشنا به سازوکار هود آشپزخانه بسپارید. پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات هود با گروهی مجرب و متخصص آماده خدمت‌رسانی به شما در کمترین زمان ممکن و بهترین عملکرد را به شما ارائه می‌دهد. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

چند علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

  • آلوده شدن فیلتر هود و کم شدن قدرت هود آشپزخانه
  • مسدودی خروجی هوای هود و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه
  • آسیب دیدن و یا شکستن پروانه هود و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه
  •  کم شدن دور موتور و دلایل کم شدن قدرت هود آشپزخانه

۱ . آلوده شدن فیلتر هود و کم شدن قدرت هود آشپزخانه

فیلتر هوای هود بیش از اندازه کثیف و آلوده باشد

تعمیر هود در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

از رایج‌ترین علل این مشکلات هود آشپزخانه، کثیفی فیلتر آن به‌مرورزمان است که از چرخیدن هوای لازم در هود جلوگیری می‌کند و هود جهت خارج کردن هوای آلوده از فیلترها نیاز به نیروی بیشتری دارد.

  • فیلترهای مختلفی در ساخت هودها به کار برده می‌شوند و در برخی هودها نمی‌شود فیلترها را تمیز کرد. اگر هود شما از این نوع باشد و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه شما کثیفی فیلتر باشد، لازم است که فیلتر هود آشپزخانه تعویض شود؛ اما در صورت امکان تمیز کردن آن‌ها، می‌توانید به کمک مواد شوینده، فیلترها را تمیز کرده و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

۲ . مسدودی خروجی هوای هود

مسدودی خروجی هوا از دلایل دیگر کم شدن قدرت هود آشپزخانه است که این نیز می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. قسمت خروجی هوا هود بزرگ نیست و با گیرکردن هر چیزی شاید خروجی هوا هود بسته شود.

  • لازم است قسمت خروجی هوا را بررسی کرده و هرگونه مانع را برطرف کنید. پین ورک با گروهی متخصص آماده ارائه خدمات در محل شما است. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

۳ . آسیب دیدن و یا شکستن پروانه هود

از دیگر دلایل رایج ضعیف شدن مکش هود، تأثیرات آسیب رسیدن و شکستن پروانه هود آشپزخانه است. فن یکی از قطعات اصلی و مؤثر در عملکرد هود می‌باشد. از احتمالی‌ترین آسیب‌های وارده به هود، شکستن آن به دلیل طول عمرش است و یا ممکن است کج شده یا تغییر حالت داده باشد که باعث می‌شود صدای زیادی تولید کند.

  • بنابراین جهت برسی فن هود، اول پروانه‌های آن را چک کنید و اگر آسیبی به آن واردشده بود آن‌ها را جایگزین کنید. در صورت سالم بودن این قسمت، احتمالاً مشکل از موتور فن است و نیاز به تعویض دارد.

آسیب دیدن و یا شکستن پروانه هود

۴ . کم شدن دور موتور هود آشپزخانه

کم شدن دور موتور از دلایلی است که پس از موارد ذکرشده نیاز به بررسی دارد. پس از استفاده طولانی‌مدت از هود، ممکن است این مشکل برای هر برندی پیش بیاید. بدیهی است که موتور هود از مهم‌ترین قسمت‌های هود است و در صورت عدم عیب یابی و تعمیرکار هود را مختل می‌کند و هزینه تعمیر آن بیشتر می‌شود.

  • اگر قدرت موتور قابل‌بهبود نبود، نیاز به تعویض خواهد داشت که این کار نیاز به تخصص و مهارت خاص خود دارد و آن را نمی‌توان به هر فردی سپرد زیرا ممکن است باعث آسیب‌های جدی‌تر شود.

۵ . عیب یابی و تعمیر ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

جهت عیب یابی کم شدن قدرت هود آشپزخانه، لازم است موارد را به ترتیب بررسی نمایید. امکان دارد که علت کم بودن مکش هود، خرابی قطعات مختلف هود باشد. معیوبی قسمت‌های مختلف هود، بسته به قدرت هود شما است.

  • در بعضی موارد نیز فیلتر هود کثیف شده و منجر به بروز این مشکل شده است؛ و در مراحل آخر باید فن دستگاه موردبررسی قرار گیرد زیرا در مواقعی هم فن باعث مشکل می‌شود. پس از بررسی تمام موارد و عدم وجود مشکل، موتور هود باید موردبررسی قرار گیرد.

بررسی علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه با پین ورک

مواردی که ذکر شد، رایج‌ترین دلایل اختلال در کار هود و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه بود که با بررسی آن‌ها احتمالاً بتوانید هود خود را عیب یابی کرده و راحت‌تر مشکل آن را حل کنید. لازم است بدانید که این موارد تنها جهت راهنمایی و بررسی کلی هود شما است و بررسی دقیق‌تر و تخصصی و همچنین تعمیر آن نیاز به یک متخصص دارد تا با سازوکار انواع هود آشنایی داشته باشد. این مقاله توسط تیم پین ورک جهت اطلاع‌رسانی به شما گرداوری شده است.

پین ورک، با گرد هم آوردن بهترین گروه متخصص، آماده خدمت‌رسانی و عیب یابی هود شما بوده و در اولین فرصت جهت تعمیرات هود شما در محل حاضر می‌شود. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.