تصور کنید که به تازگی یک یخچال فریزر گران قیمت خریداری کرده‌اید و فرزندتان به طور ناخودآگاه با استفاده از وسایل تیز بر روی آن خط انداخته ‌است یا اینکه بعد از برداشتن آهنرباهای تزیینی از روی درب یخچال متوجه شوید که رنگ اصلی بدنه آن نمایان شده‌است. چه احساسی به شما دست می دهد؟!

بدون شک از اینکه ظاهر یخچال فریزر تان خراب شده‌است، ناراحت می‌شوید و به دنبال راهی می‌گردید تا به هر نحوی که شده خش‌های ایجاده شده بر روی درب یخچال فریزر سفید را از بین ببرید.

تعمیر یخچال فریزر

بهترین متخصص با کمترین قیمت

خوشبختانه روش‌های کارآمد و موثری برای از بین بردن خش روی یخچال سفید وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی هر نوع لک و خط خوردگی که بر روی درب یخچال فریزر سفید رنگ‌تان به وجود آمده است را از بین ببرید.

اما قبل از هرچیز لازم است به این نکته توجه کنید که به محض مشاهده هر گونه خراش بر روی یخچال سفید، سریعاً اقدامات مربوط به برق انداختن یخچال را انجام دهید، چرا که هر چقدر انجام این کار را به تعویق بیندازید، ماندگاری خراشهای ایجاد شده افزایش یافته و از بین بردن آنها نیاز به صرف زمان و انرژی خیلی بیشتری دارد.

اگر میخواهید با این روش‌های کاربردی آشنا شوید و به کمک آنها ظاهر یخچال فریزر تان را همیشه تمیز و زیبا نگه دارید، کافیست به ما اعتماد کنید و تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از موادی که در خانه دارید، خراش های درب یخچال سفید رنگ‌تان را به طور کامل از بین ببرید.

الف : روش های از بین بردن بردن خط و خش روی یخچال سفید

برای اینکه بتوانید خط خوردگی های روی یخچال سفید را به خوبی از بین ببرید در ابتدا باید ۲ گام زیر را طی کنید:

۱٫ تشخیص خط خوردگی‌ها

شناسایی نوع و جهت خراش‌های ایجاد شده بر روی درب یخچال سفید، به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید آنها را از بین ببرید. پس اولین چیزی که باید در این فرایند به آن توجه کنید، جنس بدنه یخچال است.

یخچال فریزرها معمولاً یا از جنس فولاد هستند یا از جنس استیل؛ که برطرف کردن مشکل خط خوردگی‌های روی بدنه هرکدام از آنها روش‌های خاص خود را دارد،اما چیزی که در این جا مهم است و شما هم باید به آن دقت کنید این است که حرکت دست‌تان در جهت تارهای فولاد بدنه باشد.

حتماً می پرسید که از کجا بفهمیم جهت تارهای فولاد بدنه یخچال به چه سمتی است؟ به طور کلی جهت تارهای فولادی درب و بدنه یخچال یا به صورت افقی است یا به صورت عمودی؛ که با ضربه‌های کوچک قلم مو بر روی درب و بدنه یخچال به راحتی می‌توانید افقی و یا عمودی بودن جهت این تارهای فولادی را تشخیص دهید.

   ۲٫ تمیز کردن درب یخچال به منظور آماده‌سازی آن برای پاک‌کردن خراش‌ها

بعد از تشخیص جنس بدنه و جهت تارهای فولادی درب یخچال، نوبت به پاکسازی و تمیز کردن سطح آن می‌رسد. بدون پاکسازی درست و صحیح، به هیچ عنوان نمی‌توانید مشکل خط خوردگی‌های ظاهر آن را برطرف کنید. پس این مرحله را جدی بگیرید و سعی کنید که آن را به نحو احسنت انجام‌دهید.

برای تمیز کردن و پاکسازی درب یخچال فریزر سفید، می‌توانید از مواد متنوعی استفاده کنید که در ادامه به معرفی چند مورد از پرکاربردترین آنها پرداخته‌ایم:

  • محلول سرکه سفید و آب
  • مخلوط مایع ظرفشویی و آب
  • الکل ( که تاثیر بسیار زیادی در پاک کردن لکه های چربی از روی بدنه یخچال دارد)
  • پاک کننده‌های چند منظوره
  • ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین
  • ترکیب مایع ظرفشویی و الکل
  • روغن بدن بچه

ب : رفع فرورفتگی درب یخچال

خیلی مهم است که سطح یخچال فریزر، قبل از پاکسازی و انجام اقدامات مربوط به رفع خط و خطوط، کاملاً صاف و بدون ناهمواری باشد. به همین دلیل توصیه اکید ما به شما این است که قبل از انجام هر کاری در ابتدا تمام فرورفتگی‌های یخچال را از بین ببرید.

استفاده از ابزاری مانند آچار می‌تواند به شما در برطرف‌کردن مشکل فرورفتگی یخچال کمک کند. فقط باید دقت داشته‌باشید که این کار حساسیت بسیار زیادی دارد، چرا که اگر آن را به درستی انجام ندهید، مقداری از رنگ درب یخچال از بین خواهد رفت.

حذف خراش درب یخچال سفید

ج : نحوه تمیز کردن درب یخچال قبل از رفع خط و خش‌ها

با استفاده از پاک کننده‌هایی که در بخش قبلی گفتیم، می‌توانید گرد و خاک و یا لکه‌های چربی به جای مانده بر روی درب یخچال فریزر خود را به طور کامل از بین ببرید. انجام این کار در مراحل پاک کردن خراش درب یخچال سفید رنگ اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این بخش به طور جزئی‌تر به شما آموزش دهیم که چگونه قبل از اقدام به از بین بردن خط و خش‌های درب یخچال، سطح آن را تمیز و پاکیزه کنید، به گونه‌ای که هیچ گونه چربی و آلودگی بر روی آن باقی نماند.

  1. بعد از اینکه محلول پاک‌کننده مناسب خود را انتخاب کردید، آن را بر روی قسمت‌های بالایی یخچال اسپری کنید.
  2. از آنجایی که از بین بردن لکه‌های چربی سخت تر از لکه‌های دیگر است، بهتر است ابتدا یک لایه غلیظ از محلول تمیز کننده را بر روی آن اسپری کنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا لکه‌ها نرم شوند.
  3. در این مرحله یک پارچه و یا ابر مرطوب را برداشته و با آن بدنه یخچال را به آرامی پاک کنید.
  4. در این گام نوبت به تمیز کردن دور دستگیره می رسد؛ برای این کار دستمال را به مقداری محلول تمیز کننده آغشته کرده و آن را دور دستگیره حلقه کنید تا آلودگی‌های اطراف آن از بین برود.
  5. برای اینکه مطمئن شوید سطح یخچال به طور کامل از مواد شوینده پاکسازی شده‌است، یک بار دیگر با دستمال تمیز و مرطوب سطح آن را تمیز کنید.
  6. در گام آخر با یک حوله و یا پارچه کاملاً تمیز و خشک سطح یخچال سفید خود را برق بیندازید.

اگر مراحل گفته شده را به درستی انجام دهید، یخچال فریزر تان آمادگی این را پیدا می کند که خط و خش های آن را از بین ببرید. تا اینجای کار با پیش نیازهای لازم برای رفع خط و خطوط سطح یخچال آشنا شدید، از اینجا به بعد با مراحل اصلی و نهایی آن روبرو می‌شوید.

بهترین راه‌های از بین بردن خط و خش روی درب یخچال

۱٫ استفاده از سرکه قرمز 

اولین ماده‌ای که می‌خواهیم به شما برای تمیز کردن و پاک‌کردن خط و خش‌های درب یخچال فریزر سفید معرفی کنیم، سرکه قرمز است. خاصیت اسیدی سرکه قرمز ۱ درصد بیشتر از سرکه سفید است که همین اسیدیته اضافی سبب شده‌است این محصول قدرت تمیز کنندگی بسیار بالایی داشته‌باشد.

برای اینکه سطح یخچال فریزر تان از هرگونه خط و خش پاکسازی شود، کافیست مقداری از آن را بر روی یک پارچه بریزید و پارچه را در جهت تارهای فولادی یخچال حرکت دهید و بعد از آن از یک پارچه خشک برای تمیز کردن سرکه از روی یخچال استفاده کنید.

۲٫ استفاده از محصولات از بین‌برنده خط و خش 

زمانی که بعد از تمیز کردن و پاکسازی سطح یخچال می‌خواهید خراش‌های آن را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم که در ابتدا با استفاده از مقداری گریس و یا سایر محصولات و مواد از بین‌برنده خراشی که در بازار وجود دارد، خراش‌های جزئی و سطحی آن را از بین ببرید. محصولاتی که برای از بین بردن خطوط جزئی و کم عمق درب یخچال به کار برده می‌شوند، معمولاً به ۲ صورت زیر در دسترس هستند:

  • از بین برنده خراش پودری
  • از بین برنده خراش کرمی

توجه داشته‌باشید که اگر محصولات پودری را برای انجام این کار انتخاب کردید در ابتدا باید آن را با آب مخلوط کنید تا یک ماده خمیری شکل به وجود آید. سپس این ماده خمیری را بر روی یک اسفنج و یا پارچه مرطوب مالیده و آن را در جهت دانه‌های یخچال بچرخانید.
اینکار را تا جایی ادامه دهید که خراش‌های روی درب یخچال به طور کلی از بین برود. اگر بعد از انجام این کار دیدید که هنوز مقداری خراش در سطح یخچال باقی مانده‌است باید از مواد سایشی قوی‌تر، مانند خمیر دندان استفاده کنید.

۳٫ استفاده از خمیر دندان 

استفاده از خمیر دندان یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها برای از بین‌بردن و برطرف‌کردن خراش یخچال سفید شناخته شده ‌است. در زمان استفاده از این ماده باید توجه کنید که خمیر دندان خاصیت سایندگی دارد و به همین دلیل تنها مقدار اندکی از آن برای از بین بردن خطوط یخچال کافی خواهد‌بود.

پاک کردن خراش درب یخچال سفید رنگ

برای پاک کردن خش درب یخچال سفید به کمک خمیر دندان باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • سطح مسواک و قلم مو را با خمیر دندان بپوشانید.
  • مسواک و یا قلم موی آغشته به خمیردندان را در جهت ایجاد و به وجود آمدن خراش به حرکت درآورید.
  • در حین انجام کار، محل‌های قبلی را با پارچه تمیز کنید و به دقت آن را مورد بازبینی قرار دهید تا مطمئن شوید که خطوط یخچال به طور کامل از بین رفته‌است.
  • بعد از انجام کار و برای داشتن نتایج مطلوب‌تر، مقداری روغن زیتون به سطح یخچال سفید بمالید.

۴٫ استفاده از سمباده نرم

اگر درب یخچال فریزر تان خراش‌های عمیقی برداشته‌است؛ به طوری که با انجام مراحل قبلی نتوانستید آنها را از بین ببرید، ما به شما استفاده از سمباده نرم را توصیه می‌کنیم. فقط دقت کنید که در زمان استفاده از سمباده نرم، درب یخچال مرطوب و خود سمباده خشک باشد.

نحوه انجام کار با سمباده نرم به این صورت است که آن را در جهت دانه‌های یخچال تا جایی حرکت دهید که مطمئن شوید سطح آن از هر گونه خط و خراشی پاکسازی شده است.
سپس سطح مورد نظر را با یک پارچه و یا حوله مرطوب تمیز کرده و بعد از آن از پارچه خشک استفاده کنید. در گام آخر توصیه می‌کنیم که منطقه سمباده کشیده شده را با روغن زیتون و یا روغن پولیش به خوبی چرب کنید.

۵٫ استفاده از کیت‌های مخصوص از بین برنده خش روی یخچال 

اگر درب یخچال فریزر شما خطوط عمیق و متعددی دارد، استفاده از کیت‌های مخصوص از بین‌برنده خراش که معمولاً  برای از بین بردن خطوط ماشین هم به کار برده می‌شود، بهترین روشی است که می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید این کیت‌ها را به راحتی از مغازه های ابزار فروشی و یا مغازه‌های رنگ ماشین تهیه کنید.

به کمک این کیت‌ها و با حرکت درآوردن آنها در جهت دانه‌های یخچال مشاهده خواهید‌کرد تا چه حد خراش‌ها و خطوط سطح یخچال کاهش می‌یابد.
اگر چه انجام این کار تاثیر فوق العاده‌ای در حذف خش‌های یخچال سفید دارد، اما کار کردن با این کیت‌ها کمی سخت است و تنها افرادی که ماهر هستند، می‌توانند آن را انجام دهند. پس توصیه می‌کنیم که اگر تا به حال با این دستگاه‌ها کار نکرده‌اید، انجام آن را به افراد متخصص و با تجربه واگذار کنید.

۶٫ کمک گرفتن از افراد متخصص

تمامی راهکارهای گفته شده، جزو بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها به جهت از بین بردن خراش روی یخچال سفید هستند که قطعاً همگی شما می‌توانید آنها را انجام دهید، اما اگر احساس کردید که عمق خراش‌های یخچال شما به حدی زیاد است که تمیز کردن آن با روش‌های گفته‌شده منجر به از بین رفتن رنگ قسمت‌هایی از درب یخچال می‌شود، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. پین‌ورک (pinwork) می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین متخصصان و کارشناسان ترمیم سطح ظاهری درب یخچال کمک کند.

از بین بردن خش روی یخچال با پین‌ورک؛

پاکسازی و از بین خش روی یخچال که به دلایل گوناگون؛ مانند، تمیز کردن یخچال، نصب لوازم تزئینی، اسباب کشی و مواردی از این دست بر روی درب یخچال فریزر سفید ایجاد می‌شود، در وضعیت ظاهری یخچال و برگرداندن آن به حالت مطلوب گذشته تاثیر مثبتی خواهد داشت.
از اینرو اگر می‌خواهید با از بین خش روی یخچال سفید یا استیل، ظاهر زیبا و شیک آن را بازگردانید، ولی در انجام این کار تردید دارید و فکر می‌کنید نمی‌توانید تکنیک‌های گفته‌شده در این مقاله را به درستی اجرا کنید، همین حالا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان و مشاوران پین‌ورک، بهترین نیروهای متخصص تعمیر یخچال فریزر را به محل شما اعزام نمایند.

 

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش الهه ملک زاده

درباره نویسنده

کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه تهران، کارشناس تولید محتوا و سئو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مطهره 05-10-2020

    خیلی ممنون ازتون به شدت نکات کاربردی و خوبی بود👌👌