بدتر از این مشکل شاید برای شما وجود نداشته باشد که ببینید از یخچال شما آب چکه می‌کند و نشتی آب یخچال رخ‌داده است. علت بروز نشتی آب یخچال دلایل مختلفی و متعددی دارد، ولی این مشکل بیشتر در اطراف یخچال‌های قدیمی است و یخچال‌های ساید و امروزی مشکل جمع شدن آب در یخچال را زیاد به خود نمی‌بینند.

در این مطلب سعی داریم شما را با چکه کردن آب از یخچال آشنا سازیم و راه‌های رفع جمع شدن آب در یخچال را برای شما بازگو کنیم، البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که این دلایل برای اکثر یخچال‌ها مثل سامسونگ، اسنوا، هیمالیا و… یکسان است و تفاوتی زیادی بین آن‌ها وجود ندارد. با این حال اگر بازهم مشکل نشت آب یخچال برای شما ادامه‌دار بود، می‌توانید از تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال برای رفع مشکل نشتی آب یخچال کمک بگیرید. برای دریافت خدمات می‌توانید با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۸ علت نشتی آب یخچال

توجه داشته باشید که اکثر این دلایل به خاطر بروز اختلالت فنی در یخچال است. برای رفع مشکل نشت آب یخچال حتماً باید از تعمیرکاران خبره تعمیر یخچال کمک بگیرید.

۱ . مسدود شدن لوله یخ زدایی

اگر لوله تخلیه آب یخچال دچار انسداد یا یخ‌زدگی شده باشد، آبی که ناشی از ذوب شدن یخ‌هاست به سمت سینی زیر یخچال هدایت می‌شود. درنتیجه باعث جمع شدن آب در یخچال می‌شود.

۲ . فیلتر آب

یکی دیگر از دلایل نشتی آب از یخچال‌ های ساید، معیوب شدن و یا خراب شدن سری فیلترهای آب یخچال است. علت چکه کردن آب از فیلتر صورت می‌گیرد، دیر عوض کردن فیلتر آب است که باعث رسوب‌گذاری در آن و ترک‌خوردگی فیلتر شده و آب از آن نشت می‌کند.

نشت آب از زیر یخچال

۳ . شیرهای ورودی آب یخچال

شیرهای ورودی آب برای تأمین آب آبسرد کن و یخ ساز یخچال است. اگر شیرهای ورودی آب ترک‌خورده و یا شل شده باشند این احتمال وجود دارد که آب از لوله‌های آب نشت کرده باشد. از نشانه‌های نشتی آب یخچال از شیرهای ورودی آب، چکه کردن آب از پشت یخچال فریزر است.

۴ . مخزن آب یخچال

از نادرترین دلیل نشتی آب یخچال، چکه کردن یخچال از قسمت مخزن مونتاژ آب است. مخزن یا Water Tank Assembly در پشت یخچال قرار دارد. اگر نشتی و یا ترک‌خوردگی در آن مشاهده کردید باید آن را تعویض نمایید. باید این نکته را هم در نظر گرفت که مخزن آب یخچال قابل تعمیر نیست و در صورت معیوب شدن باید تعویض شود. برای این منظور می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید. علت جمع شدن آب در جامیوه‌ای و کف یخچال فریزر

۵ . سینی تخلیه

یخچال‌هایی که مجهز به سیستم یخ زدایی خودکار هستند، در زیر آن‌ها سینی وجود دارد که آب ناشی از ذوب این چرخه در آن جمع شده و سپس با گرمای کمپرسور این آب تبخیر می‌شود. حال اگر این سینی شکسته شود با توجه به چرخه یخ زدایی آب حاصل از این چرخه از روی سینی نشت پیداکرده و باعث نشتی آب یخچال در قسمت زیرین می‌شود.

۶ . اختلال در سیستم دیفراست

یکی دیگر از نشانه چکه کردن آب از یخچال، جمع شدن آب در کف جا میوه‌ای است. از علت‌های اصلی جمع شدن آب در کف جا میوه‌ای، خرابی و معیوب شدن سیستم‌های دیفراست، معیوب شدن المنت، معیوب شدن هیتر، خراب شدن ترموفیوز و مسدود شدن مسیر تخلیه آب است. توجه داشته باشید که برای رفع این مشکل باید کاور یخچال جداشده تا به سنسورهای دیفراست دسترسی پیدا کنید، توصیه می‌شود برای این کار از افراد متخصص پین ورک کمک بگیرید. برای بررسی دقیق این موضوع پیشنهاد می شود مقاله جمع شدن آب در کف یخچال را مطالعه نمایید.

  • پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال آماده ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار یخچال برای رفع مشکل نشتی آب یخچال شماست. برای تماس و دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۷ . معیوب شدن لاستیک درب یخچال

یکی دیگر از علت‌های نشتی آب یخچال مخصوصاً از قسمت سینی و زیر یخچال، شل بودن لاستیک‌های درب یخچال است. گاهی اوقات با شل بودن درب یخچال یا معیوب بودن لاستیک ‌های درب یخچال، برودت هوا وارد یخچال شده و باعث ایجاد بخار و قطرات اضافه‌شده و این بخارها و قطرات به سینی رفته و باعث نشت آب از قسمت زیرین یخچال می‌شود. ابتدا از سلامت لاستیک‌های درب یخچال مطمئن شوید. اگر درب یخچال به‌خوبی بسته نمی‌شود، احتمال دارد که یخچال تراز نیست و درب نیمه بسته می‌ماند.

معیوب شدن شلنگ یخچال

۸ . یخ‌زدگی اپراتور یخچال

ممکن است زمانی مشاهده کرده باشید که دمای یخچال شما بالا می‌رود، علت این موضوع در اولین قدم به خاطر یخ‌زدگی اپراتور است. حتی با چرخه دیفراست یخچال هم این یخ‌ها ذوب نمی‌شوند، که باعث می‌شود هوا از دریچه‌ها کانال‌ها عبور نکند و باعث نشتی آب یخچال می‌شود. از نشانه‌های دیگر یخ‌زدگی اپراتور صدای وزوز یخچال است. برای آشنایی بیشتر با صدای یخچال مطلب شناسایی انواع صدای یخچال را مطالعه کنید.

نشت آب از فریزر

ممکن است دلایل نشتی آب از فریزر با یخچال متفاوت باشد. مهم‌ترین دلایل نشت آب از فریزر یخچال را می‌توان به موارد زیر اطلاق کرد؛

  • عدم کارکرد مناسب هیتر
  • معیوب بودن شلنگ‌های تصفیه و فیلتر آب
  • مرطوب بودن محیط

با پین ورک از بهترین تعمیرکاران یخچال بهره‌مند شوید

در این مطلب که توسط تعمیرکاران یخچال پین ورک گردآوردی شده است به دلایل نشتی آب یخچال چکه کردن آب از آن پرداخته‌شده بود. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که این مطلب صرفاً جهت آگاهی بیشتر شما با دلایل نشتی آب از یخچال تهیه‌شده است. برای رفع و تعمیر این مشکل حتماً باید از تعمیرکار متخصص یخچال کمک بگیرید.

پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر یخچال در محل آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می باشد. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.