معمولاً اگر که مشکلی برای درب ماشین لباسشویی شما به وجود بیاید مثلا با بسته نشدن درب ماشین لباسشویی روبرو شوید و درنتیجه، شاید لباس شما بیش ازآنچه در نظر گرفته‌شده است در محفظه بماند. خراب شدن و بسته نشدن درب ماشین لباس‌شویی از مشکلات رایج خراب شدن این دستگاه است که می‌توانید با تعویضان، کارکرد ماشین لباس‌شویی خود را به حال اول برگردانید. بسیاری از افراد در هنگام بروز این مشکل، اقدام به تعویض ماشین لباس‌شویی خود می‌کنند اما بدیهی است که تعمیر در ماشین لباس‌شویی نسبت به تعویض آن، به‌صرفه‌تر بوده و هزینه بسیار کم‌تری برای شما دارد و در کمترین زمان، ماشین لباس‌شویی شما تعمیر می‌شود. متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر انواع ماشین لباس‌شویی، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

۱ . تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی و مونتاژ کلید

قفل درب ماشین لباسشویی باعث بسته شدن یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی در حین کار می‌شود. پس از بسته شدن درب ماشین، دستگاه می‌تواند شروع به کار کند. اگر قفل درب معیوب باشد، درب دستگاه به‌درستی قفل نمی‌شود. قفل درب ماشین لباسشویی ممکن است ازنظر مکانیکی یا الکتریکی خراب شود. قفل درب را ازنظر آسیب‌دیدگی ظاهری بررسی کنید. اگر قفل درب ماشین لباسشویی خراب است یا به‌درستی چفت نمی‌شود، آن را تعویض کنید. برای تعیین اینکه یا خیر، از یک مولتی متر برای تست تداوم هر یک از کلیدهای قفل در استفاده کنید. اگر یکی از کلیدها تداوم ندارد، آن را تعویض کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

خرابی درب ماشین لباسشویی

۲ . تعویض ضربه درب در صورت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

در را ازلحاظ ضرب‌دیدگی بررسی کنید. اگر درب ماشین لباس‌شویی ضربه دیده است ممکن است باعث باز نشدن و یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی شود، آن را تعویض کنید. در این صورت درب قابل تعمیر نیست و اگر شکسته شود، لازم است که آن را تعویض کنید.

۳ . تعمیر برد اصلی

برد کنترل اصلی ممکن است معیوب باشد. بااین‌حال، به‌ندرت چنین اتفاقی می‌افتد. قبل از تعویض برد کنترل اصلی ماشین لباس‌شویی، ابتدا تمام اجزا و سازوکار قفل درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید. اگر هیچ‌یک از این قطعات معیوب نیستند، تعویض برد کنترل اصلی، مشکل ماشین لباس‌شویی شمارا حل می‌کند.

۴ . قفل در ماشین لباسشویی

درب ماشین لباس‌شویی خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که دستگیره در به‌درستی قفل می‌شود. اگر درب ماشین لباسشویی بسته نمی‌شود و دستگیره درب سالم به نظر می‌رسد، احتمالاً، ایراد در قفل درب ماشین لباس‌شویی باشد. اگر برق ماشین لباسشویی وصل است و قفل در چفت نمی‌شود، باید قفل را تعویض کنید. اگر قفل درب به‌درستی کار نکند، درب قفل نمی‌شود. اگر این مشکل به وجود بیاید، کار شمارا مختل خواهد کرد و ماشین لباس‌شویی شما نیاز به تعمیر و تعویض قفل خواهد داشت.

تعمیر قفل درب ماشین لباس‌شویی

مجموعه قفل درب ماشین لباسشویی ممکن است معیوب باشد. قفل درب را ازنظر آسیب‌دیدگی ظاهری بررسی کنید. اگر قفل درب ماشین لباسشویی خراب است، آن را تعویض کنید.

خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

اگر درب ماشین لباسشویی شما به‌درستی بسته نمی‌شود یا قفل نمی‌شود، مشکل معمولاً به دلیل قفل شدن درب یا باز شدن در است. اگر می‌خواهید قفل در را تعویض کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، دیگر جای نگرانی نیست. ما شمارا در نحوه جایگزینی قفل درب بدون آسیب رساندن به ماشین لباسشویی، راهنمایی خواهیم کرد. جهت مشاوره، شما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید. متخصصین پین ورک آماده خدمت‌رسانی و عیب‌یابی ماشین لباسشویی شما به بهترین نحو هستند.

لطفاً توجه داشته باشید: اگر لولا درب به‌آرامی حرکت نمی‌کند یا به این دلیل درب ماشین لباسشویی بسته نمی‌شد، احتمالاً مشکل درب ماشین لباس‌شویی، از لولا آن است.

نحوه تعمیر قفل درب ماشین لباس‌شویی وقتی درب ماشین لباسشویی بسته نمی‌شود
آنچه شما نیاز دارید:

  • قفل درب ماشین لباس‌شویی
  • پیچ‌گوشتی

مرحله ۱: ماشین لباس‌شویی خود را خاموش‌کنید

لطفاً قبل از شروع تعمیر مطمئن شوید که دستگاه خود را از شبکه برق کشیده‌اید. لازم است که در هنگام تعمیر ماشین لباس‌شویی، نکات ایمنی را در نظر بگیرید تا از آسیب‌های جانبی پیشگیری شود

مرحله ۲: درب را بیرون بکشید تا قفل درب خارج شود

واضح است که به‌منظور باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی، لازم است که عوامل بسته بودن قفل درب ماشین را بازکنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوار نگه‌دارنده را بردارید. برای این کار، می‌توانید با استفاده از یک پیچ‌گوشتی سر صاف استفاده کنید. چسب‌های لولای در را بازکنید تا کار را برای شما راحت کند. برای باز کردن پیچ‌هایی که در حال حاضر در محل انسداد درب دستگاه قرار دارند، از پیچ‌گوشتی مناسب استفاده کنید.

تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

مرحله ۳: استفاده از قفل درب ماشین لباسشویی مناسب

پس از مراحل ذکرشده، می‌توانید قفل قدیمی را از درب ماشین لباس‌شویی جدا کرده و اتصالات قفل جدید را انجام دهید. پس از قرار دادن قفل جدید در درب ماشین لباس‌شویی، می‌توانید پیچ‌هایی که قبلاً برداشته‌اید را مجدداً محکم کنید.

مرحله ۴: واشر درب و نوار نگه‌دارنده را دوباره نصب کنید

قبل از شروع تعمیر، چسب درب و باند نگه‌دارنده را به نحوه سابق برگردانید.

مرحله ۵: در صورت نیاز، درب ماشین لباس‌شویی را بردارید.

شما باید با برداشتن پیچ‌هایی که درب آن را نگه‌داشته‌اند، درب را از ماشین جدا کنید.

مرحله ۶: با دقت درب داخلی و خارجی را جدا کنید

قفل درب ماشین لباسشویی در بین درب داخلی درب خارجی قرار دارد، بنابراین برای تعویض آن باید این دو قسمت درب را جدا کنید (دوباره فقط با برداشتن پیچ‌هایی که در ها را کنار هم نگه‌داشته‌اند. پس از بیرون آمدن پیچ‌ها باید بتوانید در جلوی آن را جدا کرده و سپس آن را با گودی در بلند کنید.

اکنون شما باید با موفقیت قفل جدید درب ماشین لباسشویی را جایگزین کرده باشید. حالا به‌راحتی می‌توانید از ماشین لباس‌شویی خود استفاده کنید، بی‌آنکه نگران خراب بودن درب آن باشید. از ماشین لباس‌شویی خود به‌درستی استفاده کنید و آن را ایمن نگه‌دارید تا از مشکلات بسته نشدن درب ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

تعمیر باز نشدن درب ماشین لباسشویی با پین ورک

بدون شک، ماشین لباسشویی شما برای تمیز کردن لباس‌هایتان سخت در حال کار کردن است. اگر مراقبت درست از ماشین لباس‌شویی و افزایش طول عمر آن برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید از آن در برابر تجمع آهک و مواد شوینده محافظت کنید زیرا ممکن است در غیر این صورت، دستگاه شما به‌مرور محل تجمع مواد شوینده شود و به آن آسیب برساند. با استفاده از انواع مواد پاک‌کننده آهک می‌توانید به محافظت در برابر آن و همچنین از بین بردن بوی بد و تجمع باکتری‌ها کمک کنید تا شاید بتوانید مشکل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را برطرف کنید.
اکنون شما به راه‌های تعمیر و نگه‌داری درست از ماشین لباس‌شویی خود در زمان بسته نشدن درب ماشین لباسشویی، آشنا شده‌اید. این مقاله توسط متخصصین نمایندگی معتبر پین ورک آماده‌شده است. شما همچنین می‌توانید با تماس با پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، کنوود و … بسیاری از راهنمایی‌ها و نکات مفید دیگری در مورد مراقبت از لوازم‌خانگی خود و همچنین مشاوره در مورد تعمیر آن را کسب کنید. جهت راهنمایی بیشتر، شما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.