آیا ماشین لباسشویی شما در هنگام کار می لرزد و تکان می‌خورد؟ لازم است بدانید که کمی لرزش ماشین لباسشویی طبیعی است، اما صدای بلند و ضربه محکم آن، عادی نیست. این مسائل نه‌تنها برای شما و ساکنان منزل آزاردهنده است، بلکه می‌تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب زیادی برساند. شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در ماشین لباسشویی خود و لرزش ماشین لباسشویی اعم از سامسونگ، ال جی، بوش و… با متخصصین پین ورک تماس بگیرید تا شمارا راهنمایی کرده و در صورت نیاز در محل حاضر شوند. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در ارتباط باشید.

علل و راه‌ حل‌های لرزش ماشین لباسشویی

درحالی‌که هر دو مدل ماشین لباسشویی به دلایل مختلف ممکن است لرزش داشته باشند، لودرهای جلو تمایل به لرزش بیشتری از ماشین لباسشویی‌های دارای در بالا دارند. دلیل آن این است که مدل‌های با بازده بالا چرخه گردش بسیار سریع‌تری دارند. چندین مورد ممکن است باعث تکان خوردن ماشین لباسشویی شود و معمولاً می‌توان راهی برای رفع این مشکل پیدا کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

تمام ماشین‌های لباسشویی بار جلو دارای کمک‌فنر هستند که برای کاهش حرکت محفظه در چرخه گردش استفاده می‌شوند. کمک‌فنرها یا پایه‌ها به قالب پایه و محفظه خارجی متصل شده‌اند و برای دسترسی به آن‌ها، لازم است که پنل جلویی یا برد عقب را بردارید. هنگامی‌که کمک‌فنرها ضعیف می‌شوند یا آسیب می‌بینند، بار ماشین لباسشویی باعث لرزش یا حرکت واشر می‌شود و دستگاه در طول چرخه گردش، غالباً صدای بلند کوبشی را ایجاد می‌کند. اگر این ایراد ماشین لباسشویی اصلاح نشود، می‌تواند منجر به آسیب به سایر اجزا شود و هزینه بیشتری را به بار آورد.

معیوب شدن کمک فنرهای ماشین لباسشویی

نحوه بررسی کمک‌فنرها در ماشین لباسشویی

  • قبل از شروع، ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  • کمک‌فنرها را پیدا کنید. برای دسترسی به آن‌ها، بسته به مدل ماشین لباس‌شویی خود، لازم است که پنل جلو یا عقب را بردارید.
  • به دنبال نشانه‌هایی از شکستگی اتصالات، ضعف عملکرد، رطوبت یا نشت مایعات، کمک‌فنرها را بررسی کنید.
  • اگر نشانه‌هایی از علائم بالا را پیدا کردید، به کمک‌فنرهای جایگزین نیاز دارید و لازم است که آن‌ها را عوض کنید. شما باید هر دو را هم‌زمان عوض کنید، حتی اگر فقط یکی از آن‌ها علائم بالا را نشان دهد، هردو باید تعویض شوند.

فنرهای ماشین لباسشویی شما یا برای تعلیق مجموعه محفظه از دستگاه و یا برای تثبیت مجموعه محفظه به پایه واشر استفاده می‌شوند. آن‌ها همچنین لرزش سبد شستشو را هنگامی‌که دستگاه در چرخه گردش است را مهار می‌کنند. گاهی اوقات این فنرها آسیب‌دیده، کشیده یا جدا می‌شوند که می‌تواند باعث ایجاد صدا و لرزش بیش‌ازحد واشر شما در طول چرخه گردش شود.

خرابی فنر تعلیق ماشین لباسشویی

نحوه بررسی فنر تعلیق در ماشین لباسشویی

  • قبل از شروع، دستگاه خود را از دستگاه جدا کنید.
  • صفحه بالایی یا جلوی ماشین لباسشویی را بردارید تا به فنرهای تعلیق دسترسی پیدا کنید.
  • آن‌ها را ازنظر کشش یا آسیب‌دیدگی بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در دو انتها به‌طور مطمئن و ایمن وصل شده‌اند. هنگام تعویض فنرها احتیاط کنید و آن‌ها را فشار دهید و همیشه در حین این کار از لباس محافظ مناسب استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده علائم آسیب، کشش یا ساییدگی، به فنرهای تعلیق تعویضی و مناسب احتیاج دارید. ما توصیه می‌کنیم که در صورت تعیین معیوب بودن فنرهای تعلیق، همه فنرهای تعلیق را هم‌زمان باهم تعویض کنید.

مسائل مربوط به کیت انباشته

ماشین های لباسشویی و خشک‌کن‌ها اغلب با کیت انباشته همراه هستند که پس از استفاده، کل واحد دستگاه را در حین کار پایدار و کنار هم نگه می‌دارد. اگر این کیت انباشته به‌درستی متصل نشده باشد یا مفقود شود، می‌تواند باعث شود تعادل واشر از بین برود و به‌خصوص در طول چرخه گردش لرزش داشته باشد.

بار نامتعادل

یک‌بار سنگین مرطوب مانند پتو می‌تواند به یک‌طرف دستگاه را در حین چرخش آسیب برساند، دستگاه را از حالت تعادل خارج کرده و باعث لرزش ماشین لباسشویی شود. افزودن یک یا چند حوله یا پخش وزن و تنظیم مجدد ماشین لباسشویی اغلب می‌تواند این مشکل را برطرف کند. وسایل قابل شستشو مانند کفش‌های ورزشی کثیف هرگز نباید به‌تنهایی در ماشین لباسشویی قرار داده شوند، بلکه باید همیشه همراه با حوله یا وسایل نرم دیگری همراه باشند.

حجم زیاد لباس در ماشین لباسشویی

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای یک حلقه اسپبنر هستند که به شما کمک می‌کند تا لرزش ماشین لباسشویی شمارا در طول چرخش کاهش دهد. این حلقه، معمولاً در پایین دستگاه قرار دارد و یک بالشتک بین پایه و مجموعه محفظه را فراهم می‌کند.

پدهای سایش حلقه و محفظه، غالباً از پلاستیک سخت ساخته‌شده‌اند، اگرچه برخی از لنت‌های دمپر از نمد روانکاری شده ساخته‌شده‌اند. هر دو سبک استفاده‌شده درنهایت می‌توانند به لرزش ماشین لباسشویی کمک کنند. در شرایط شدید، ممکن است ان ها آن‌قدر ساییده شوند که پایه فلزی با پشتیبانی محفظه فلزی تماس پیدا کند و واشر به‌طور غیرقابل‌کنترلی تکان بخورد.
جهت راهنمایی بیشتر، شما می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید

نحوه بررسی پد دمپر در ماشین لباسشویی:

  • ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید و صفحه جلویی ماشین لباس‌شویی را جدا کنید.
  • اسنوبر را پیداکرده و بازرسی کنید. برای این کار، لازم است که فنرهای وان را جدا کنید.
  • بررسی کنید که آیا گردوغبار سفید روی اسنبر یا نزدیکیان وجود دارد یا خیر؛ و در مورد مدل نمدی، به دنبال لنت‌های جداشده یا خشک باشید.
  • اگر هرکدام از علائم فوق را پیدا کنید، به حلقه حلزونی جایگزین برای تعویض نیاز خواهید داشت.

بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی فشار بالا از نوارهای مرطوب محفظه استفاده می‌کنند تا حرکت محفظه را در طول چرخه گردش کنترل کنند. چهار تسمه به بالای محفظه و به هر گوشه دستگاه متصل شده است. این تسمه‌ها از لاستیک ساخته‌شده‌اند و با استفاده معمولی ممکن است به‌مرورزمان خراب شوند. وقتی تسمه‌ها کشیده شده یا آسیب می‌بینند، ممکن است محفظه در طول چرخه گردش با دیواره تماس داشته باشد و باعث حرکت یا لرزش ماشین لباسشویی شود و صدای کوبش بلندی ایجاد شود. فشار های زیاد مداوم و استفاده زیاد از آن‌ها باعث ایجاد کشیدگی بیشتر و خرابی زودرس تسمه‌ها می‌شود.

معیوب شدن پد دمپر ماشین لباسشویی

نحوه بررسی رطوبت محفظه ماشین لباسشویی:

  • ابتدا با شستن ماشین لباسشویی خود شروع کنید و سپس واشر دستگاه را بازکنید تا تسمه‌های مرطوب محفظه را پیدا کنید.
  • چهار تسمه وجود دارد که هرکدام به محفظه شستشو و گوشه‌ای از دیواره متصل می‌شوند. به جهت علائم ترک‌خوردگی، آسیب یا ساییدگی، تسمه‌های مرطوب محفظه را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه ترک و آسیب‌دیدگی، دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد.
  • پایه‌های تسطیح ماشین لباسشویی برای حفاظت از واشر استفاده می‌شود و قابل تنظیم هستند. بعضی از مدل‌ها از چهارپایه و برخی دیگر از دوپایه و دوپایه عقب خود تراز شونده استفاده می‌کنند. اگر واشر شما در طول چرخش در حال لرزیدن یا تکان خوردن است، ابتدا باید سطح دستگاه را تنظیم کرده و محکم روی هر چهارپایه قرار دهید.

نحوه بررسی پایه‌های تسطیح ماشین لباسشویی:

  • واشرها دارای پایه‌های خود تراز یا دستی هستند. هنگام تنظیم دستگاه برای اطمینان از تنظیم چهارپایه و تراز بودن واشر، مهم است. معمولاً پایه‌ها برای تنظیم می‌چرخند، اما پایه های خود تراز سازه مکانیکی متفاوتی دارند و ممکن است مجبور شوید دستگاه را کمی بالابرده و خودتان سطح پایه ها را تنظیم کنید. برای اطمینان، از یک سطح صاف استفاده کنید.
  • اگرچه این تعمیر با برق دستگاه در تماس نیست، اما توصیه می‌کنیم دستگاه خود را قبل از شروع از برق جدا کنید.
  • ماشین لباسشویی خود را به قسمت جلویی، کناری یا عقب کج کنید تا به پایه‌ها دسترسی داشته باشید.
  • با اطمینان از هم‌ترازی تمام پایه‌های تسطیح شروع کنید. اگر متوجه شدید یکی یا بیشتر پایه‌ها هم‌تراز نیستند، یک‌بار تلاش کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. در غیر این صورت، پایه‌ها را ازنظر وجود هرگونه ساییدگی یا آسیب‌دیدگی بررسی کنید و مطمئن شوید که سالم هستند.
  • اگر هر یک از موارد بالا نظر شمارا جلب کردند، به پایه‌های تسطیح کننده جایگزین نیاز دارید.

تنظیم کف ماشین لباس‌شویی

تنظیم کف ماشین لباس‌شویی باید کف را محکم‌تر و پایدارتر کند و ارتعاشات را به حداقل برساند. اگر تنظیم سطح ماشین لباس‌شویی به روش شرح داده‌شده امکان‌پذیر نیست، می‌توانید یک ورق تخته سه لا ۵/۸ یا ۱ اینچی را در زیر هر دو طرف دستگاه قرار دهید تا استحکام کف دستگاه را افزایش دهید.

تعمیر لرزش ماشین لباسشویی و تکان خوردن آن با پین ورک

اگر از این روش‌های ساده مشکل شمارا حل نمی‌کنند، سیستم‌های کاملاً ضد لرزش و همچنین لنت‌های کوچکی در بازار وجود دارد که با امتحان آن‌ها ممکن است مشکل حل شود. ازآنجاکه سیستم‌ها کاملاً گران‌قیمت هستند، ممکن است بخواهید راه‌حل‌های دیگری را قبل از آن امتحان کنید. لنت‌های کوچک ضد لرزش یک گزینه مناسب‌تر برای کنترل لرزش ماشین لباسشویی هستند.
جهت اطمینان از بررسی‌های انجام‌شده و عیب‌یابی کامل، شما می‌توانید تعمیر ماشین لباسشویی خود را به متخصصین پین ورک بسپارید. پین ورک با گرد هم آوردن تکنسین‌های ماهر و باتجربه، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.