اگر نمی دانید برای شام چه غذایی درست کنید و دلتان یک غذای خوشمزه و سریع میخواهد، این پاستا با سس پونه و جعفری گزینه ی خوبی است. از دستش ندهید! در کم ترین زمان آماده میشود و طعم لذیذی دارد. غذای مناسب مهمانی های کوچک و تولد ها و دور همی ها است! در ادامه طرز تهیه پاستا مرغ با سس جعفری را ببینید و استفاده کنید.

 

مواد اولیه ای که برای این پاستای خوشمزه نیاز دارید:

۱ قاشق چایخوری پونه
۱/۲ قاشق چای خوری پودر سیر
۱/۲ قاشق چایخوری فلفل قرمز
۱ قاشق چای خوری پودر پیاز
۱ قاشق چایخوری فلفل سفید
۱ قاشق چایخوری نمک
۲ سینه مرغ
۲ قاشق غذاخوری کره بدون نمک
۲ فنجان خامه دوبل
۲ قاشق غذاخوری جعفری، ریز خرد شده ۱ قاشق چایخوری پونه
۳ فنجان پاستای پخته شده
۲ حبه سیر خرد شده

طرز تهیه پاستا مرغ با سس جعفری :

نمک، فلفل قرمز، پودر پیاز و سیر، و پونه را در یک کاسه ی کوچک با هم مخلوط کنید. یک عدد سینه مرغ بدون استخان را بعد از شست و شو به دو قسمت مساوی برش دهید. مخلوط مواد خشک را روی سینه مرغ ریخته و کاملا ورز دهید. هر دو طرف را به مواد آغشته کنید.

درون یک ماهیتابه کره را آب کنید. اگر می ترسید که کره بسوزد، مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید. سینه های مرغ را درون تابه بگذارید و اجازه دهید کاملا تفت بخورند. مرغ هارا ا تابه خارج کنید. دو حبه سیر خرد شده را داخل روغن بریزید و تفت دهید. دو فنجان خامه را به سیر اضافه کنید و هم بزنید. می توانید در این مرحله کمی نمک اضافه کنید. مرغ ها را که از قبل آماده کرده ایم برش بزنید و همراه با جعفری و پونه کوهی خورد شده به سس اضافه کنید. کاملا مواد را با هم مخلوط کنید. در یک قابلمه ی جداگانه دو فنجان پاستا (هر مدلی که ترجیح می دهید) را بجوشانید. پستا و مقداری از آب پاستا را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پاستای شما حاضر است. میتوانید آن را تزیین کرده و نوش جان کنید!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عسل 24-01-2020

    خیلی عالی بو

      زهرا طباطبایی 04-02-2020

      خوشحالم که از این مطلب راضی بودید