میکروپیگمنتیشن چیست ؟ کاربرد های میکروپیگمنتیشن کدام اند؟  آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن، یک روش جدید در حوزه ی تتو است. از این روش برای آرایش و طراحی بر پوست صورت استفاده می شود. بی شک تا به حال بارها خانم هایی را دیده اید که بیست و چهار ساعت شبانه روز و در شرایط مختلف، آرایش شان به هیچ عنوان پاک نمی شود. حتی تعرق هم تاثیری روی آرایش شان ندارد و خراب نمی شود. بهتر است با پین ورک همراه باشید تا با میکروپیگمنتیشن Micropigmentation کاملا آشنا شوید.

میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن چیست؟

انجام روش میکروپیگمنتیشن Micropigmentation بر پایه ی علم پزشکی است. در این روش رنگدانه ها در عمق مشخص و سطحی پوست تزریق می شوند. سطحی بودن این تزریق باعث می شود که کمترین آسیب به بافت وارد شود. استفاده از دستگاه های استاندارد و ابزارهای استریل ضروری است. هدف میکروپیگمنتیشن بازسازی طبیعی و متعادل سازی چهره است. به علاوه آسیب کمتری نسبت به تاتو دارد. همچنین درد و خونریزی آن هم کمتر خواهد بود. نکته مثبت میکروپیگمنتیشن این است که در اثر زمان رنگ آن به سبز یا قرمز گرایش پیدا نمی کند. این روش در آرایش و زیبایی کاربرد بسیاری دارد. چرا که اغلب خانم ها طرفدار زیبایی هستند و ترجیح می دهند از یک روش مطمئن و دائمی برای داشتن چهره ای زیبا استفاده کنند.

 

میکروپیگمنتیشن فرآیندی است که با استفاده از آن رنگدانه های معدنی و کاملا طبیعی با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتشین در زیر پوست وارد می شود. معمولا این رنگدانه ها تا دو لایه به زیر پوست نفوذ می کنند.

در موارد زیر می توان از میکروپیگمنتیشن کمک گرفت:

  1. خط چشم دائم برای پلک بالا و پایین، سایه ی چشم، خط مژه و …
  2. طراحی و قرینه سازی ابروها با تکنیک هایی نظیر هاشور ابرو، سایه ابرو و …
  3. خط لب و رژ لب برای قرینه سازی یا حجیم سازی لب و از بین بردن سفیدی لب
  4. پنهان کردن جای زخم یا بخیه و زائده و لکه های پوست
  5. راه حل مناسب برای کسانی که به مواد آرایشی حساسیت دارند

میکروپیگمنتیشن ابرو

ابروهایی که بیش از حد روشن، ضعیف، کم پشت، نامتقارن و … هستند را می توان با این روش بهبود داد و ظاهری زیباتر و طبیعی تری را برای ابروها ایجاد کرد. شکل و ظاهر ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارند و زمانی که ابروها پررنگ، متقارن و شکل خوبی داشته باشند زیبایی چهره نیز بهتر دیده خواهد شد.

در این روش ابتدا شکل ابرو طراحی شده و سپس با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن خطوط ظریف و باریک به شکل تارهای مو طراحی می شود و در نهایت یک ابرو با رنگ و آرایش دائمی برای افراد ایجاد خواهد شد. از این روش برای اصلاح مدل ابرو هم برای خانم ها و هم آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

میکروپیگمنتیشن خط چشم

بسیاری از افراد تمایل دارند تا خط چشمی دائمی داشته باشند و از این طریق زیبایی چشم های خود را افزایش دهند. با روش میکروپیگمنتیشن رنگدانه ها با ظرافت و دقت ویژه ای روی خط مژه قرار می گیرند و خط چشمی دائمی را ایجاد می کنند. این رنگدانه ها معمولا دارای ماندگاری بالایی هستند و به همین دلیل است که به این روش آرایش دائمی نیز گفته می شود.

میکروپیگمنتیشن لب

با استفاده از این روش می توان رنگی طبیعی و دائمی را برای لب ها ایجاد کرد و یا اینکه شکل و ظاهر لب را بهبود داد و از این طریق آرایشی دائمی و طبیعی برای لب ها ایجاد کرد.

میکروپیگمنتیشن پوست سر

این روش را می توان به عنوان یک روش نوآورانه برای افرادی که نمی خواهند عمل پیوند مو را انجام دهند معرفی کرد. این روش را می توان برای انواع پوست سر انجام داد و قسمت هایی از پوست سر را که از مو خالی شده و یا اینکه آثار باقی مانده از جراحی و زخم بر روی پوست سر را پوشش داد.

تفاوت تاتو با میکروپیگمنتیشن چیست ؟

شاید این دو روش  در شیوه ی اجرا تا حدودی شبیه هم باشند؛ با این تفاوت که در میکروپیگمنتیشن، رنگ مورد استفاده مانند رشته های مو در جهت رویش موهای ابرو ه است و دیگر خبری از کادر های نازیبا و غیر طبیعی نیست.  تارهای مورد استفاده با یک سوزن بسیار نازک، داخل ابرو کشیده می شوند و به هیچ عنوان پر رنگ و در چشم نیست. این تار ها دارای رنگ طبیعی هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، میکروپیگمنتیشن بر خلاف تاتو بدون درد و خونریزی است و التهاب کمتری در پوست ایجاد می کند.

اگر هنوز درباره ی سلامت و بهداشی‌ای روش دچار ابهام هستید، بهتر است بدانید که علاوه بر کم بودن زخم و خونریزی و التهاب پوست در این روش، به دلیل استفاده از پکیج های یک بار مصرف و رنگ های تست شده در آرایشگاه های معتبر، بهداشت به خوبی رعایت می شود و جای هیچ گونه نگرانی در این باره نیست.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.