کار کولرهای گازی به این صورت است که با جذب کردن هوای گرمی که در محیط وجود دارد، هوای خنک را تولید می‌کنند. کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی از مواردی است که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان اسپیلت و کولرهای گازی آزاردهنده باشد. برای اینکه مشکل کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی خود را در منزل حل کنید می‌توانید مطالب مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.
اگر مطالب مقاله زیر را خواندید و نتوانستید مشکل کار نکردن ریموت کنترل اسپیلت خود را رفع کنید می‌توانید تعمیر کولر گازی خود را به تعمیرکاران و متخصصین کاردان و مجرب پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات کولرهای گازی الجی، سامسونگ، اجنرال و … بسپارید. برای ارتباط با تیم پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس بگیرید.

علت کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی

برد گیرنده و همچنین ریموت کنترل را می‌توان از لوازمی نام برد که برای اینکه از راه دور کولر گازی خود را کنترل کنیم استفاده می‌شوند. اجزای تشکیل‌دهنده این ریموت کنترل اسپیلت ها ازنظر بعد ظاهری، قاب پلاستیکی و ازنظر بعد درونی، برد مدار می‌باشد که از فنرهای باتری، قطعه‌های الکترونیکی، دیود فرستنده مادون‌قرمز (با لامپ ال ای دی)، باتری و صفحه کیبورد پلاستیکی متشکل شده است.

تعمیر کولر گازی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

حال ممکن است سؤالی برای شما پیش بیاید که این کنترل از راه دور کولرهای گازی که با ریموت کنترل انجام می‌شود چگونه صورت می‌گیرد؟ شما با زدن کلید موجود در ریموت کنترل، آی سی تعبیه‌شده در صفحه برد کنترل، با تعیین کردن کد و مکان، به قطعه ترانزیستور سیگنال می‌فرستد. وظیفه ترانزیستور عمل تقویت اطلاعات ورودی می‌باشد. پس ترانزیستور کدهایی که دریافت می‌کند را تقویت می‌کند و به فرستنده‌های بخش مادون‌قرمز سیگنال فرستاده می‌شود. کریستال قطعه‌ای می‌باشد که متصل به برد گیرنده است. کریستال، یک فرکانسی را تولید کرده و ایجاد کردن نوسان سازی نیز بر عهده آن می‌باشد.

دچار ایراد شدن برد ریموت کنترل، تمام شدن باطری، خراب شدن خود ریموت کنترل و یا قطعات درونی آن و خراب شدن برد دستگاه اسپیلت از دلایل اصلی کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی می‌باشند.

تمام شدن باتری ریموت کنترل کولر گازی

۱ . خراب شدن ریموت کنترل

گاهی ممکن است یکی از دکمه‌های موجود در ریموت کنترل خراب شوند. گاهی نیز ممکن است همه دکمه‌ها خراب‌شده باشند و دیگر کار نکنند. این حالت نمایانگر دچار مشکل یا ایراد شدن رزوناتور یا کریستال است. همان‌طور که گفته شد این قطعه تعبیه‌شده در برد ریموت کنترل است. زمانی که براثر یک عامل مانند ضربه بخش پایه‌های کریستال شکسته شود و یا بسوزند، ریموت کنترل دیگر کار نکرده و کارایی نخواهد داشت.

  • مسئله حائز اهمیت دیگری که می‌تواند در کار نکردن ریموت کنترل نقش داشته باشد، خراب بودن لامپ ال ای دی می‌باشد. در این صورت برای حل مشکل شما باید نسبت به تعویض لامپ ال ای دی درون کنترل اقدام کنید. شما می‌توانید از یک تعمیرکار برای تعویض لامپ کمک بگیرید. برای برقراری ارتباط با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس حاصل نمایید.

۲ . تمام شدن باتری و نرسیدن برق به مدار موجود در ریموت کنترل

رسیدن برق و جریان الکتریکی به ریموت کنترل‌ها، به‌وسیله باتری‌های ساعتی و یا قلمی کتابی صورت می‌گیرد. اگر توان این باتری‌ها برای رساندن برق کافی نباشد، دیگر ریموت کنترل کار نمی‌کند. بنابراین با عوض کردن باتری شما می‌توانید مشکل کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی خود را حل کنید.

۳ . خراب بودن برد ریموت کنترل

قطعه‌های برد ریموت کنترل اعم از آی سی و یا ترانزیستور، وقتی خراب شوند و یا بسوزند در ایجاد اختلال در کارکرد ریموت کنترل می‌توانند نقش داشته باشند. برای امتحان کردن ریموت کنترل خود می‌توانید دو کار را انجام دهید

  • در راه اول، لامپی که ال ای دی است و در بخش جلویی ریموت کنترل قرار دارد را، به‌وسیله یک دستگاه گوشی همراه دارای دوربین، ریموت کنترل را جلوی دوربین گوشی بگیرید. اکنون با زدن یکی از کلیدها اگر روشن شدن چراغ ریموت کنترل را در دوربین دستگاه گوشی خود شاهد بودید، از ریموت کنترل مشکلی نیست. ولی در حالت برعکس یعنی اگر چراغ روشن روی دوربین گوشی شاهد نبودید، ریموت کنترل شما دارای مشکل است.
  • راه دومی که برای امتحان کار نکردن ریموت کنترل خود می‌توانید بکنید این می‌باشد که با استفاده از یک رادیو که روشن است ریموت کنترل را کنار آن گذاشته و اکنون اقدام به زدن دکمه یا دکمه‌های ریموت کنترل کنید، اگر از دستگاه رادیو خود، صدایی مثل خش‌خش و یا نویز بلندگو شنیدید، بدین معنی می‌باشد که ریموت کنترل شما دارای مشکل و یا ایرادی نیست. در غیر این صورت ایراد از ریموت کنترل است.

خراب بودن برد اسپیلت

۴ . خراب بودن برد اسپیلت

سعی کنید آخرین مسئله موردبررسی خود را برد کولر گازی بگذارید، چراکه این بخش به علت حساسیت پیشنهاد می‌شود با دقت بیشتری بررسی شود. تعمیر کردن این قطعه را حتماً به یک فرد کاربلد و متخصص بسپارید.

  • در اول کار، با تمیز کردن چشمی دستگاه گیرنده کنترل را چک کنید. امکان دارد یک چیزی شبیه به آلودگی و یا لکه مثلاً رنگ در بخش چشمی باشد که از اینکه سیگنال به قسمت مادون‌قرمز ریموت کنترل برسد، مانع شود.
  • درصورتی‌که همه موارد ذکرشده تا به الان را موردبررسی قراردادید و مشکلی را شاهد نبودید، برد گیرنده کولر گازی می‌تواند مشکل باشد که در دریافت و پردازش کردن سیگنال به مشکل خورده است.

عیب یابی کولر گازی و اسپیلت خود را به پین ورک بسپارید

با خواندن مقاله بالا با راه‌ها و روش‌های رفع مشکل کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی آشنا شدید. ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که درصورتی‌که اطلاعات و دانش شما برای تعمیر و عیب‌یابی قطعات اسپیلت یا کولر گازی به حد کافی نمی‌باشد، در جهت صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های ممکن از آسیب رسیدن به دستگاه خود پرهیزکرده و نسبت به تعمیر و عیب‌یابی آن اقدام نکنید.
پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات کولرگازی و اسپیلت که از پیشرفته‌ترین تجهیزات و زبده‌ترین تعمیرکاران در جهت تعمیر کولر گازی برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ با مشاوران ما در ارتباط بوده و راهکارها و پیشنهادات آن‌ها را بشنوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.