تلویزیون‌های ال جی با داشتن ساختارهایی پیچیده در صورتی که دچار ایرادی شوند نیاز دارند به‌وسیله یک شخصی که در تعمیرات تلویزیون تخصص دارد تعمیر شوند. ایرادهای تلویزیون ال جی به‌صورت چراغ چشمک‌زن خود را نشان می‌دهند. خرابی‌هایی مانند قطعی سیم‌های مربوطه، مشکلات مربوط به صدای و تصویر تلویزیون و … باید به‌صورت تخصصی بررسی شوند. بدیهی است که با برطرف کردن زودتر این ایرادها و عیب یابی تلویزیون ال جی خود می‌توانید از خسارت‌های بیشتری که احتمال دارد به تلویزیون شما وارد شود پیشگیری کنید. مطالب مقاله زیر شما عزیزان را در عیب‌یابی کردن و حل ایرادهای تلویزیون ال جی یاری خواهند کرد.

در صورت خواندن مطالب اگر در رفع کردن ایراد های تلویزیون ال جی به یک فرد تعمیرکار نیاز داشتید، پین ورک مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون ال جی در خدمت‌رسانی به شما عزیزان آماده می‌باشد. در صورت تمایل به مشورت و برقرار کردن ارتباط با متخصصین و تعمیرکاران تیم مجرب پین ورک می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس گرفته و تعمیرات تلویزیون ال جی را به پین ورک بسپارید.

تعمیر تلویزیون ال جی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

علت خرابی و عیب یابی تلویزیون ال جی

۱ . تصویر نداشتن در حالت HDMI تلویزیون ال جی

برای حل مشکل تصویر نداشتن در حالت HDMI در ابتدا دستگاه را ریست کنید. سپس اتصال‌های مربوطه دستگاهتان را بررسی کنید. اگر مشکل شما باز هم برطرف نشد از یک تعمیرکار یا متخصص کمک بگیرید.

وصل نشدن کابل HDMI به تلویزیون

۲ . خاموش شدن تلویزیون ال جی

عوامل مختلفی می‌توانند باعث خاموش شدن تلویزیون ال جی شوند. برای عیب یابی تلویزیون ال جی برای علت خاموش شدن دستگاه در مدل سری lw اگر به‌طور ناگهانی تلویزیون ال جی شما خاموش شود می‌تواند مشکل از برد مین باشد

  • در مدل ۴۲led5600 نیز مشکل مربوط به خراب بودن برد مین می‌باشد. همچنین در تلویزیون‌های LED خاموشی ناگهانی می‌تواند به پاور ربط داشته باشد که باید آن را مورد بررسی قرار دهید.

۳ . با تأخیر روشن شدن تلویزیون ال جی

اگر چراغ دستگاه شما روشن مانده یا به‌صورت چشمک‌زن می‌باشد و با تأخیر دستگاه روشن می‌شود، باید مشکل را بررسی کنید زیرا در آخر سبب می‌شود دیگر تلویزیون شما روشن نشود.

  • برای عیب یابی تلویزیون ال جی برای رفع این مشکل باید پاور و برد پاور را چک کنید. اغلب این موضوع در تلویزیون‌هایی که از استفاده آن‌ها زمان زیادی می‌گذرد اتفاق میافتد. برای بررسی بیشتر شما می توانید موضوع روشن نشدن تلویزیون را بخوانید.

۴ . روشن و خاموش شدن تلویزیون ال جی

شل شدگی کابل برق تلویزیون، گیرنده‌های دیجیتال و یا HDMI، خراب شدن برد پاور، خراب شدن مین برد و نوسان‌های منبع برق ساختمان از عواملی هستند که می‌توانند باعث روشن و خاموش شدن تلویزیون ال جی شما شوند.

  • این مشکل در سری LB و ال ای دی رایج می‌باشد که برای برطرف کردن این مشکل شما باید برد را عوض کنید. برای بررسی قطعه برد شما عزیزان می‌توانید با تعمیرکاران تیم پین ورک در تماس باشید. برای برقراری ارتباط با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس حاصل نمایید.

۵ . صدا نداشتن یا با تأخیر صدا داشتن تلویزیون ال جی

برای حل مشکل صدا نداشتن تلویزیون ال جی و عیب یابی تلویزیون ال جی ، شما باید از همخوانی فرمت صوتی با تنظیمات خروجی رسیور اطمینان حاصل کنید. گاهی ممکن است رسیور شما خراب باشد. برای اطمینان از موضوع می‌توانید رسیور دستگاهتان را به تلویزیون دیگری وصل کنید. از سالم بودن و درست متصل شدن اتصالات و کابل‌های مربوطه به قسمت پشتی تلویزیون مطمئن شوید. از قسمت تنظیمات دستگاه وارد تنظیمات صدا بشوید و تطابق خروجی صدا با رسیور را نیز بررسی کنید.

  • اگر صدای تلویزیون شما با تأخیر همراه است، ورودی را در PC بگذارید و دوباره امتحان کنید. در منوی settings رسیور یا تلویزیون Audio Delay یا Lip Sync را بررسی کنید.

خاموش شدن تلویزیون ال جی

۶ . جواب ندادن تلویزیون به ریموت کنترل دستگاه

گاهی ممکن است شما دکمه‌های ریموت کنترل را بزنید ولی هیچ‌گونه تغییری مشاهده نکنید باید ابتدا از سالم بودن ریموت کنترل خود مطمئن شوید سپس به سراغ تلویزیون بروید. اگر ریموت مشکلی داشته باشد باید تعویض شود. اگر ریموت مشکلی نداشته و ایراد از تلویزیون باشد باید برد دستگاه مورد بررسی قرار گیرد.

  • برای تشخیص اینکه خرابی از تلویزیون است یا ریموت کنترل، می‌توانید یک تست انجام دهید. دوربین گوشی را به قسمت چراغ ریموت کنترل بگیرید سپس یکی از دکمه‌های کنترل را بزنید اگر شاهد نور از ریموت کنترل خود بودید، مشکل از ریموت کنترل نمی‌باشد.

۷ . بوی سوختگی دادن تلویزیون ال جی

قطعات محصول‌های الکترونیکی اغلب پوشش پلاستیکی دارند. گاهی ممکن است با اولین باری که دستگاه را روشن می‌کنید بوی سوختگی حس کنید. اگر مسئله مهم نباشد بعد از گذشت چند روز بو از بین می‌رود. اما دلایلی که می‌توانند سبب بوی سوختگی از دستگاه شما شوند سوختن خازن‌ها و اتصال کوتاه شدن یکی از اجزای برقی می‌باشد. در این صورت شما بویی شبیه به پلاستیک یا سیم سوخته حس می‌کنید. حتماً این مسئله را در سریع‌ترین زمان ممکن با یک تعمیرکار در میان بگذارید و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

۸ . به هم ریختن تنظیمات تلویزیون ال جی

گاهی ممکن است به‌صورت ناگهانی، مثلاً فشار دادن دکمه‌های ریموت کنترل در زیر پا یا توسط یک کودک، تنظیمات دستگاه به‌هم‌ریخته و نیاز شود دستگاه را به تنظیمات پیش‌فرض برگردانید. با کمک گرفتن از دفترچه راهنمای تلویزیون خود می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی

۹ . نفوذ پیدا کردن آب به پنل تلویزیون ال جی

اگر آب به پنل دستگاه شما نفوذ مستقیم پیدا کند باید هرچه زودتر پنل خود را تعمیر کنید. همواره حین تمیز کردن تلویزیون مراقب باشید مایعات به دستگاه شما نفوذ پیدا نکنند.

۱۰ . تاریک بودن تصویر تلویزیون ال جی

تاریک بودن تصویر زمانی اتفاق می‌افتد که تنظیمات مربوط به روشنایی دستگاه شما به‌هم‌ریخته اشد. برای حل این مشکل می‌توانید به منوی تنظیمات روشنایی دستگاه خود رفته و نور صفحه را زیاد کنید.

تعمیر تلویزیون ال جی خود را به متخصصین پین ورک بسپارید

در نوشتاری که خواندید شما را با راه‌ های تعمیرات، شناخت مشکلات و عیب یابی تلویزیون ال جی شناساندیم. پیشنهاد ما به شما مصرف‌کننده گرامی این است که اگر اطلاعات شما در این زمینه کافی نیست و تجهیزات مناسب برای تعمیر تلویزیون ال جی ندارید، هرگز دستگاه خود باز دست‌کاری نکرده و به قطعات مربوط به آن دست نزنید. چون اغلب ممکن است آسیب‌ها و خسارات جدی به آن واردشده که لازم شود هزینه‌های پرداختی شما برای تعمیر زیادتر از حد معمول شود.

پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون ال جی است که از به‌روزترین لوازم و مجرب‌ترین افراد متخصص و تعمیرکار در حوزه تعمیرات تلویزیون ال جی برخوردار می‌باشد. جهت برقرار کردن ارتباط با پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.