کار کولرهای گازی به این صورت است که با جذب کردن هوای گرمی که در محیط وجود دارد، هوای خنک را تولید می‌کنند. داغ شدن کمپرسور کولر گازی از مواردی است که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان اسپیلت و کولرهای گازی آزاردهنده باشد. برای اینکه مشکل داغ شدن کمپرسور کولر گازی خود را در منزل حل کنید می‌توانید مطالب مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.
اگر مطالب مقاله زیر را خواندید و نتوانستید مشکل داغ شدن کمپرسور کولر گازی خود را رفع کنید می‌توانید تعمیر کولر گازی خود را به تعمیرکاران و متخصصین کاردان و مجرب پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات کولر های گازی، اجنرال، الجی، سامسونگ و … بسپارید. برای ارتباط با تیم پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس بگیرید.

دلایل داغ شدن کمپرسور کولر گازی

مهم‌ترین دلیل کار نکردن کولر گازی، داغ شدن کمپرسور می‌باشد. بیشترین استفاده و مصرف از کولرهای گازی در مناطقی که دارای هوای شرجی و گرم می‌باشد است. از مهم‌ترین قطعات کولرهای گازی می‌توان به کمپرسور اشاره کرد. به وجود آمدن ایراد در آن می‌تواند در کارکرد کولر گازی اختلال به وجود آورد و یا حتی باعث سوختن آن شود.

تعمیر کولر گازی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

حال ممکن است برای شما این سؤال به وجود آید که چگونه داغ کردن کمپرسور اسپیلت را تشخیص دهیم؟ به موارد زیر توجه کنید.

۱) وقتی‌که کولر گازی مثل قبل محیط را خنک نکند و راندمان آن کم شود.

۲) وقتی‌که بعد از گذشت چند ثانیه پس از روشن کردن کولر گازی، کولر خاموش می‌شود.

۳) زمانی که با روشن شدن فن کمپرسور دستگاه روشن نمی‌شود. در این مورد آخر باید پنل خارجی اسپیلت را چک کنید. در صورت داغ شدن قطعه کمپرسور ابتدا کولر را باید خاموش کنید و سپس باید سریعاً دستگاه شما تعمیر شود تا از رسیدن خسارت جدی جلوگیری شود.

کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی

۱ . بالا بودن ولتاژ برق

همان‌طور که می‌دانید، در فصل تابستان به دلیل استفاده بیشتر از نیروی برق درنتیجه به موتور وسیله‌های برقی فشار بیشتری نیز وارد می‌شود. گاهی ممکن است، زیادشدن ولتاژ برق سبب داغ شدن کمپرسور کولر گازی و یا سوختگی خازن‌ها شود.

  • برای جلوگیری کردن از این موضوع از یک محافظ برق کمک بگیرید و قرار دادن آن در پریز برق می‌تواند باعث متعادل شدن ولتاژ برق شود.

۲ . کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی

پنل خارجی دستگاه در بخش بیرونی قرار دارد، درنتیجه عوامل و ذرات خارجی می‌توانند به پنل ورود پیدا کنند. در همین بخش پنل خارجی فیلتر هوا جایگذاری شده است. وظیفه این فیلتر هوا، تصفیه و پاک کردن هوای واردشده به کولر گازی از ذرات خارجی و آلودگی‌ها می‌باشد. این مسئله منجر به تمیز بودن هوای خارج‌شده از کولر که به محیط خانه می‌رسد می‌شود. فیلترهای کولر گازی پس از گذشت زمان از کثیفی‌ها و یا گردوخاک پرشده و باید تعویض شوند.

  • اکنون در صورت عوض نکردن فیلتر هوای اسپیلت خود به کمپرسور فشار وارد می‌شود و می‌تواند سبب داغ شدن آن شود. سرویس کردن کولر مسئله مهمی می‌باشد که حتماً باید چند وقت یک‌بار نسبت به انجام آن اقدام کنید.

۳ . کثیف شدن کویل‌های کندانسور

کاری که کویل‌های کندانسور در دستگاه شما انجام می‌دهند، گرفتن هوای گرم از محیط داخل و منتقل کردن آن به بیرون می‌باشد. اگر این کویل‌های کندانسور کثیف شوند و یا آلودگی آن‌ها را بپوشاند نمی‌توانند کار خود را به‌درستی انجام دهند. در این زمان نیز به کمپرسور فشار زیادی وارد می‌شود و می‌تواند به داغ شدن کمپرسور کولر گازی ختم شود. محل قرارگیری پنل خارجی، در بخش بیرونی ساختمان می‌باشد پس احتمال وارد شدن آلاینده‌های هوا و گردوخاک به پنل می‌تواند کثیف شدن کویل‌های کندانسور را در پی داشته باشد.

  • زمانی که کولر خاموش می‌باشد مثلاً در پاییز یا زمستان گردوخاک و ذرات بیشتری به کولر گازی داخل می‌شوند که سبب کثیف شدن کویل‌های کندانسور خواهند شد. پیشنهاد ما به شما مصرف‌کننده عزیز این است که همواره پیش از اینکه کولر گازی خود را برای استفاده مجدد راه‌اندازی کنید، حتماً نسبت به سرویس آن اقدام کنید.

کم شدن گاز در کولر گازی

۴ . کم شدن گاز در کولر گازی

کار کردن کولرهای گازی به‌وسیله گازی می‌باشد که در لوله‌ها در گردش است. این گازی که در لوله‌ها در گردش است، سبب خنک شدن هوای ورودی به داخل پنل می‌شود. زمانی که این گاز کم شود، به قطعه‌های موجود در اسپیلت فشار واردشده که این فشار می‌تواند از عوامل داغ کردن کمپرسور کولر گازی باشد.

  • در این صورت برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار کمک گرفته و گاز کولر خود را شارژ کنید. این گاز می‌تواند نشتی نیز داشته باشد. این موضوع را نیز حتماً بررسی کنید. شما عزیزان می‌توانید با تعمیرکاران تیم پین ورک در تماس باشید. برای برقراری ارتباط با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ می‌توانید تماس حاصل نمایید.

۵ . کم شدن عمر کمپرسور

اساساً کمپرسورها از یک‌عمر مفیدی برخوردار می‌باشند که در طول گذشت زمان و استفاده کردن از آن، کارایی و درنتیجه بازده آن به‌مرور کم می‌شود. در این زمان رفته‌رفته به کمپرسور فشار واردشده و می‌تواند به داغ شدن کمپرسور کولر گازی ختم شود. برای تعویض این قطعه حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

۶ . عایق کاری نشدن صحیح کولر گازی

هنگامی‌که نسبت به نصب کردن پنل اقدام می‌کنید، برای زیاد کردن بازدهی خنک کردن کولر باید حتماً عایق‌کاری نیز صورت گیرد. چراکه در طی گذشت زمان، وزیدن باد، بارش باران و برف، نور خورشید و … عایق‌ها کم‌کم پوسیده می‌شوند.

  • در صورت سرویس نشدن عایق‌ها مجدداً به کمپرسور فشار واردشده و داغ شدن آن را می‌تواند در پی داشته باشد.

عایق کاری نشدن صحیح کولر گازی

۷ . مناسب نبودن متراژ برای نصب کولر گازی

همواره به متراژ محیط داخلی ساختمان هنگام خرید اسپیلت توجه داشته باشد. درصورتی‌که محیط خانه شما خیلی بزرگ‌تر از کولر گازی باشد برای خنک کردن خانه زمان بیشتری نیاز است که درنتیجه دستگاه بیشتر کارکرده، به کمپرسور فشار واردشده و داغ شدن آن را می‌تواند در پی داشته باشد.

۸ . درست کار نکردن فن کولر گازی

در صورت درست کار نکردن و یا حتی سوختن فن که از آن برای خنک کردن قطعه‌های بخش داخلی اسپیلت استفاده می‌شود، دمای کمپرسور زیاد شده و می‌تواند داغ شود. برای حل این مشکل فن را به‌دقت بررسی کنید.

۹ . خراب شدن قطعاتی که در داخل کولر گازی قرار دارند

اگر قطعاتی که با کمپرسور در ارتباط می‌باشند خراب‌شده و یا دچار ایراد شوند، به کمپرسور فشار واردشده و داغ شدن آن را می‌تواند در پی داشته باشد.

تعمیر و رفع مشکل کولر گازی توسط پین ورک

با خواندن مقاله بالا با راه‌ها و روش‌های تعمیر داغ شدن کمپرسور کولر گازی آشنا شدید. ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که درصورتی‌که اطلاعات و دانش شما برای تعمیر و عیب‌یابی قطعات اسپیلت یا کولر گازی به حد کافی نمی‌باشد، در جهت صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های ممکن از آسیب رسیدن به دستگاه خود پرهیزکرده و نسبت به تعمیر و عیب‌یابی آن اقدام نکنید.

پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات کولرهای گازی گری، اجنرال، الجی، سامسونگ، اجنرال و … می‌باشد که از پیشرفته‌ترین تجهیزات و زبده‌ترین تعمیرکاران در جهت تعمیر کولر گازی برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ با مشاوران ما در ارتباط بوده و راهکارها و پیشنهادات آن‌ها را بشنوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.