یکی از رایج‌ترین مشکلات که هر فردی که از آبگرمکن دیواری و یا دیگر مدل‌ها استفاده می‌کند حداقل یک بار با آن مواجه شده است، مشکل روشن نشدن شمعک آبگرمکن و یا خاموش شدن شعله آن است. در ادامه با خواندن مقاله زیر با روش‌های عیب یابی و رفع مشکل روشن نشدن شمعک آبگرمکن به طور مختصر آشنا خواهید شد. این راهنمایی‌ها برای تمامی مدل‌های آبگرمکن مانند؛ بوتان، سینجر، لورچ تقریباً یکسان است اما با این حال توصیه می‌شود برای راهنمایی بیشتر و جلوگیری از آسیب به دیگر قطعات از یک تعمیرکار آموزش دیده کمک بخواهید. پین ورک به عنوان نمایندگی رسمی و معتبر تعمیرات آبگرمکن هرگونه مشکل آبگرمکن شما از جمله روشن نشدن آبگرمکن و یا خاموش شدن شعله آن را با بهترین تجهیزات برای شما عزیزان انجام خواهد داد. برای ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن و روش‌های رفع آن

با توجه به مهم بودن نقش آبگرمکن در زندگی روزانه و مشکلات ناشی از خراب بودن و نبود آن، مشکل روشن نشدن شمعک آبگرمکن بسیار طاقت فرسا خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید با خواندن مقاله زیر و یا مراجعه به تعمیرکاران با تجربه پین ورک مشکل خاموش شدن شعله آبگرمکن خود را تعمیر کنید.

تعمیر آبگرمکن در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . خراب شدن الکترودهای شمعک

اولین احتمال برای روشن نشدن شمعک آبگرمکن مشکل الکترودها و یا مسدود شدن آن‌ها توسط چیزی است که موجب جرقه نزدن شمعک و در نتیجه روشن نشدن شمعک آبگرمکن و یا خاموش شدن شعله آن می‌شود.

  • برای رفع این مشکل به بررسی الکترودها بپردازید ولی به دلیل اینکه الکترودها حاوی جریان برق هستند به طور مستقیم الکترودها را لمس نکنید و برای تعمیر مشکل روشن نشدن شمعک و رعایت بیشتر مسائل ایمنی و تعمیر اساسی از یک تعمیرکاران آموزش دیده پین ورک کمک بخواهید.
  • برای رفع مشکل جرقه نزدن آبگرمکن دیواری، توصیه می شود مطلب”رفع و بررسی روشن نشدن آبگرمکن” را مطالعه نمایید.

خراب شدن الکترودهای شمعک

۲ . مشکل داشتن دودکش آبگرمکن

نکته بسیار مهم در عملکرد درست آبگرمکن ها نصب صحیح دودکش‌ها در جایگاه مناسب است. زیرا در صورتی که دودکش در جایگاه مناسب خود قرار نداشته باشد، موجب روشن نشدن شمعک آبگرمکن و یا خاموش شدن شعله آن خواهند شد.

  • با پیشرفت تکنولوژی و قرار دادن سنسورهای مخصوص در آبگرمکن ها اگر دودکش توسط چیزی مسدود شده باشد و یا در اثر ضربه فیزیکی موقعیت آن تغییر کرده باشد توسط سنسور اخطار صادر خواهد شد. پس بهتر است در ابتدا جایگاه دودکش خود را بررسی کنید و چک کنید که توسط چیزی مسدود نشده باشد تا مشکل روشن نشدن شمعک آبگرمکن شما برطرف شود.
  • در صورتی که دودکش مشکلی نداشت ولی سنسور همچنان اخطار می‌دهد احتمالاً سنسور شما دچار مشکل شده است و باید تعویض یا تعمیر شود. برای بررسی بیشتر و بهره مندی از خدمات تعمیر آبگرمکن توسط تعمیرکاران ماهر پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۳ . خراب شدن سنسور آبگرمکن

امروزه سنسورها برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث خطرناک در آبگرمکن ها تعبیه شده‌اند و در صورت احساس خطا و عملکرد نامناسب یک قطعه به سرعت جریان گاز را قطع خواهند کرد و همین امر موجب روشن نماندن شمعک آبگرمکن و یا خاموش شدن شعله آن خواهند شد.

  • گاهی ممکن است تمام قطعات عملکرد مناسب و خوبی داشته باشند ولی همچنان مشکل روشن نشدن شمعک آبگرمکن پا بر جا باشد و سنسور اخطار دهد در این صورت برای رفع مشکل خاموش شدن شعله آبگرمکن و روشن نشدن شمعک آن نیاز به تعمیر و یا تعویض سنسور آبگرمکن خود خواهید داشت.

۴ . خراب شدن ترموکوپل آبگرمکن

یکی دیگر از قطعات مهم که خراب شدن آن موجب روشن نشدن شمعک آبگرمکن می‌شود ترموکوپل است. خراب شدن ترموکوپل موجب قطع شدن جریان گاز و خاموش شدن شعله آبگرمکن خواهد شد

  • روش‌های متفاوتی برای امتحان عملکرد صحیح ترموکوپل وجود دارد ولی یکی از ساده‌ترین و ایمن‌ترین آن‌ها این است که ابتدا ترموکوپل را گرم می‌کنید. در مرحله بعدی شیر گاز را باز می‌کنید تا الکترودها جرقه بزند. سپس چند دقیقه در همین حالت نگه دارید و بعد رها کنید. اگر صدایی شنیدید ترموکوپل سالم است ولی در غیر این صورت خراب است و باعث روشن نشدن شمعک آبگرمکن شده است پس باید به تعمیر و یا تعویض آن بپردازید.

خراب شدن بوبین آبگرمکن

۵ . خراب شدن بوبین آبگرمکن

بوبین رابطه نزدیک و مستقیم با عملکرد ترموکوپل دارد. در واقع بوبین با سیم پیچ‌ها و میدان مغناطیسی خود جریان برق لازم را به ترموکوپل می‌دهد تا گاز را منتشر کند و شمعک روشن بماند.

  • پس در صورت خراب شدن بوبین جریان برق لازم تهیه نمی‌شود و باعث روشن نشدن شمعک آبگرمکن می‌شود. بررسی بوبین و تعمیر آن کار ساده‌ای نیست. زیرا سیم‌های آن حاوی جریان برق است و برای حل مشکل خاموش شدن شعله آبگرمکن و روشن نشدن شمعک آن نیاز به تعمیر و بررسی تخصصی توسط یک تعمیرکار با تجربه خواهد داشت.

بهترین کیفیت تعمیر مشکل روشن نشدن آبگرمکن را با پین ورک تجربه کنید؛

تمامی مطالب بالا حاصل زحمات و تلاش تعمیرکاران با تجربه پین ورک است که جمع آوری شده است تا اطلاعات بیشتر درباره عملکرد قطعات آبگرمکن تان و دلیل‌های مشکل روشن نشدن شمعک آبگرمکن و… را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در صورتی که هنوز سوالی در ذهنتان باقی مانده است با مشاوران ما تماس بگیرید و از راهنمایی آن‌ها بهره مند شوید.

پین ورک به عنوان نمایندگی معتبر تعمیرات آبگرمکن با کمترین هزینه و بهترین کیفیت آبگرمکن های شما را در منزل خودتان تعمیر خواهد کرد، برای بهره مندی از خدمات تعمیر آبگرمکن و حل مشکل روشن نشدن شمعک توسط تعمیرکاران آموزش دیده و متخصص همین حالا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.