ما در این مقاله انواع کد خطا و ارور یخچال فریزر بوش را به صورت جامع، مختصر و کاربردی جمع آوری کردیم. شما برای سهولت بیشتر در پیدا کردن مشکل یخچال کافی ست بدانید هر ارور مربوط به کدام نقص است. در ادامه به معرفی انواع کد خطا و ارور یخچال فریزر بوش و چگونگی عیب یابی آن می‌پردازیم. برای انجام تعمیرات حتماً با فردی با تجربه و متخصص تماس بگیرید. پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات یخچال فریزر و ساید بوش و سایر برندها از جمله؛ برانت، فروزان، گلسان و…  نزدیک ترین تکنسین مجرب و ماهر خود را به منزل شما اعزام می‌کند. تخصصی ترین و نازل ترین قیمت را با پین ورک تجربه کنید. برای دریافت انواع مشاوره، پرسش سوالات و خدمات تعمیر یخچال با شماره زیر تماس حاصل نمایید: ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

انواع کد خطا و ارور یخچال فریزر بوش Bosch

کد خطای E01

هرگاه این ارور روی صفحه نمایشگر ظاهر شد یعنی سنسور دمای یخچال دچار مشکل شده است و چراغ سبز در دیس پلی شروع به چشمک زدن می‌کند، یخچال به خوبی کار نمی‌کند یا هر چند دقیقه یکبار خاموش می‌شود. می‌توانید کابل سنسور دما و سیم کشی های مربوطه را بررسی کنید و در صورت معیوب بودن سنسور را تعویض کنید. برای رفع این مشکل، مطلب چشمک زدن صفحه نمایش یخچال ساید را مطالعه فرمایید.

تعمیر یخچال بوش در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

کد خطای E02

این ارور یخچال فریزر بوش ناشی از خرابی سنسور هوای فریزر است. این حسگر چرخه یخ زدایی یخچال را کنترل می‌کند تا روزانه ۲۰ دقیقه فعالیت کند. بهتر است ابتدا سیم کشی های متصل به سنسور دمای فریزر را چک کنید و سپس در صورت ادامه خرابی از یک تعمیرکار مجاز این شرکت کمک بخواهید تا قطعه مورد نظر را تعویض کند.

کد خطای E03

زمانی که سنسور دمای داخلی کشوی یخچال خراب شده باشد ارور E03 یا E3 نمایان گر می‌شود. برای عیب یابی یخچال را خاموش کنید. کشو را از جای خود بیرون آورده و سیم ها و سوکت متصل به سنسور را بررسی کنید. در صورت خرابی باید سنسور کشو را تعویض شود.

کد خطای E05

خرابی سنسور در قسمت دیفراست با این کد خطا خود را نشان می‌دهد. به دلیل حساس بودن این بخش یخچال توصیه می‌کنیم حتماً با سرویسکار مشورت کنید. گاهی این ارور باعث یخ زدایی نکردن یخچال میشود. برای بررسی بیشتر این مشکل، مقاله یخ زدایی و دیفراست نکردن یخچال را مطالعه نمایید.

کد خطای E10

این ارور یخچال فریزر بوش نشان دهنده معیوب بودن ماژول برد الکترونیک دستگاه است. برای چند لحظه یخچال را از برق بکشید تا خاموش شود. اگر پس از راه اندازی دوباره مشکل رفع نشد به احتمال زیاد باید ماژول برد را تعویض کنید.

کد خطای E11

نمایان گر خرابی ماژول برد دیس پلی است. برای عیب یابی یخچال را چند دقیقه خاموش و دوباره وصل کنید.

کد خطای E15

این ارور یخچال فریزر بوش نشان دهنده معیوب بودن سنسور دمای محیط است. وظیفه این سنسور اطلاع دادن دمای محیط است که اگر خراب باشد اطلاعات غلطی به دست شما می‌دهد. در صورت خرابی این قطعه باید تعویض شود.

کد خطای E20

زمانی که ارتباط ماژول صفحه دیجیتالی نمایشگر و برد کنترل قطع شود به نمایش درمی‌آید. برای عیب یابی سیم های اتصال را بررسی کنید.

کد خطای E21

اینبار ارتباط ماژول برد الکترونیکی یخساز با صفحه نمایشگر قطع شده است. از سلامت و سفت بودن سیم کشی و اتصالات اطمینان حاصل کنید. همچنین آب سردکن یخچال را نیز بررسی کنید.

کد خطای F3

این ارور یخچال فریزر بوش نشان می‌دهد آخرین دیفراست و یخ زدایی بیش از حد مجاز زمان برده است یا با تمام شدن زمان به اتمام رسیده نه از طریق سنسور دیفراست. باید المنت و دیفراست تست و در صورت خرابی تعمیر شود. سرویسکاران پین ورک با قطعات اصل و بهترین کیفیت خدمات تعمیر و تعویض را در کوتاه ترین زمان ممکن در خانه یا محل شما به انجام می‌رسانند. کافی ست با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید.

کد خطای R1

زمانی است که سنسور یخچال آسیب دیده و به طور مرتب ارور می‌دهد. بهتر است برای عیب یابی با یک اهم سنج مقاومت سنسور محیطی را اندازه بگیرید و در صورت مشکل قطعه مورد نظر را جایگزین نمایید.

کد خطای D1

این ارور یخچال فریزر بوش نشان دهنده خرابی سنسور و حسگر دیفراست است. اگر سنسور یخ زدایی خراب شود یخچال با اختلالات بیشتری روبه رو می شود. برای حل این عیب باید سنسور را تعمیر یا تعویض کنید.

کد خطای  DR

نشان دهنده معیوب بودن کلید درب یخچال است. برای عیب یابی می‌توانید درب یخچال را باز و بسته کنید در صورت وجود مشکل کلید را عوض کنید.

ارور یخچال ساید بای ساید بوش:

کد خطایمعنی و عیب یابی
F1این ارور یخچال بوش بیانگر این است که سنسور فریزر دارای مشکلی است. برای عیب یابی مقدار مقاومت و سیم های متصل به سنسور را بررسی کنید.
RTنشان دهنده خرابی سنسور محیطی یخچال بوش است. اگر این قطعه سالم نباشد با تشخیص و اعلام نادرست دما سبب نقص موتور یا کمپرسور خواهد شد.
EUکلید خاموش و روشن یخساز دچار عیب است. این ایراد را به راحتی با تعویض کلید می‌توانید برطرف کنید.
ESاین ارور یخچال بوش، نمایان گر خرابی کلید یخ ریز و آبریز محفظه است.
EGنشان دهنده معیوب بودن شیر برقی یخچال است.
eaموتور یخساز معیوب است. پس از بررسی سیم های اتصال به موتور و خود موتور می‌توانید موتور را تعویض کنید.
A1برودت یخچال کم شده و فریزر گرم است. اواپراتور، دیفراست و کمپرسور باید چک شود.
EFاین ارور یخچال فریزر بوش زمانی است که سنسور آبشمار یخچال خراب شده است. برای عیب یابی و رفع مشکل شیر برقی آب ورودی و فیلتر آب را تست کنید و در صورت وجود مشکل سیستم شیر را به کلی تعویض کنید چون قابل تعمیر نیست.
DFیعنی کلید در فریزر خراب است. با جایگزینی دکمه سالم
ETیعنی کلید یخساز معیوب است و یخساز کار نمی‌کند. برای رفع ارور باید کلید را عوض کنید.

تجربه بهترین تعمیرکار یخچال بوش با پین ورک:

در کنار تمامی امکانات پیشرفته و امروزی یخچال های بوش از سیستم عیب یابی اتوماتیک برخوردارند که مزیت بسیار بزرگی است. یعنی زمانی که این یخچال ها با هرگونه مشکلی روبه رو شوند یا قطعه ای از آن ها دچار عیب باشد روی صفحه نمایشگر دیجیتالی با اروری مشخص خود را نشان می‌دهد. در این صورت زمانی که یخچال دچار عیبی شد نیازی نیست تمامی قطعات داخلی آن را بیرون آورده و باز کنید تا به عیب آن پی ببرید. تنها با مشاهده نوع کد خطا و ارور یخچال فریزر بوش می‌توانید بفهمید مشکل از کجاست. این سیستم سبب می‌شود قبل از اینکه دیر شده باشد مشکل یخچال را برطرف کنید و متحمل خسارت بیشتر نشوید.

پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات یخچال های بوش تمام تلاش خود را کرده است با دریافت هزینه های مقرون به صرفه و خدمات پشتیبانی تجربه خوبی از تعمیر یخچال برای کاربران ایجاد کند. تمامی سرویسکاران پین ورک در دوره های آموزشی و عملی شرکت کرده و با بروزترین اطلاعات و تجربه کافی آماده اعزام به محل مورد دلخواه شما هستند. با خیالی آسوده جهت مشاوره و تعمیر یخچال با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.